خوش لباس ترین مهمانداران اروپایی

خوش لباس ترین مهمانداران اروپایی


منبع: همگردی

748

1398/3/28

11:49


اکثر خدمه پرواز با ظاهری آراسته و مرتب، لباس های متحدالشکل می پوشند و به این صورت نظم، یکپارچگی و هماهنگی پرواز را به نمایش می گذارند. در این میان هر کدام از ایرلاین ها با یونیفرم هایی متنوع و بسته به برندینگ و رنگ سازمانی ظاهر می ‎شوند. به این ترتیب، یونیفرم مهمانداران اروپایی بنابر آداب و فرهنگ از لحاظ رنگبندی و برش کاملا متفاوت با مهمانداران آسیایی و آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار همگردی، یونیفرم های مهمانداران هواپیما در خطوط هوایی مختلف دنیا، توسط طراحان معروف لباس طراحی می شوند. پوشش مهمانداران هواپیما در خطوط هوایی متفاوت است و گاهی، براساس لباس های سنتی آن کشور طراحی می شوند. در این گزارش به خوش لباس ترین مهمانداران شرکت های هواپیمایی اروپایی می پردازیم.

1)هواپیمایی آلیتالیا: شرکت هوایی ایتالیایی آلیتالیا (Alitalia) در سال 2016 به لیست شرکت های هواپیمایی پیشگام پیوست. در همین سال آلیتالیا از مجموعه جدید یونیفرم های خود رونمایی کرد. این یونیفرم ها توسط یک طراح میلانی به نام اتوره بیلوتا طراحی شده که سبک آن از مد مسحور کننده سال های 50 و 60 میلادی ایتالیا الهام گرفته که در آن خبری از جنسیت زدگی آن ایام نیست. مهمانداران زن این شرکت اکنون امکان انتخاب از بین پیراهن، دامن و شلوار را دارند که همگی از جنس پشمی و به رنگ سبز و شرابی هستند. به گفته مدیر آلیتالیا، این شرکت در حال معرفی ظاهر جدیدی است تا منعکس کننده روح آلیتالیای امروز باشد. یونیفرم های جدید این شرکت نشانه ای از جوان گرایی هستند.

هواپیمایی آلیتالیا

2)ویز ایر: شرکت Wizz Air یک ایرلاین کم هزینه و بسیار موفق در شهر بوداپست مجارستان است. تمرکز اصلی مارکتینگ این ایرلاین بر ارایه یک برند جذاب برای مخاطب های جوان تر و همچنین استفاده از رنگ های توجه برانگیز برای ایجاد تصور تازگی و طراوت است. از طیف رنگ های بنفش در تمامی بخش ها خصوصا یونیفرم یا حتی درگاه فروش استفاده شده که حس بسیار خوبی را القا می کند. می توان گفت که این شرکت جز شرکت هایی است که از شادترین رنگ ها برای جذب مشتری بهره می گیرند. یونیفرم مهمانداران نیز به رنگ صورتی خوشرنگی است که حس و حال خوبی را به ببیننده هدیه می دهد.

ویز ایر

ویز ایر2

3)رایان ایر: Ryanair یکی از بزرگترین ایرلاین اروپایی ارزان قیمت به شمار می آید که مقر اصلی آن در کشور ایرلند قرار دارد. این شرکت با ارائه پروازهای ارزان قیمت توانسته تا مسافران زیادی را جذب کند و محبوبیت زیادی را در اروپا به دست آورد. رایان ایر کار خود را در سال 1984 و به عنوان یک ایرلاین کوچک و محلی آغاز کرد و در آن زمان تنها چند پرواز از واترفورد به لندن انجام می داد. این ایرلاین در بخش برندینگ ترکیبی از رنگ های سرمه ای، زرد و سفید را به خود اختصاص داده است. در یونیفرم ها نیز این رنگ ها به چشم می خورند که در کنار هم ترکیب زیبایی را ایجاد کرده اند. سادگی و آراستگی را در این لباس ها می توان به خوبی مشاهده کرد.

رایان ایر

4)لوفت هانزا: هواپیمایی مشهور لوفت هانزا (Lufthansa) از نظر تعداد جابجایی مسافر مقام دوم بزرگترین ایرلاین های اروپا را دارد، البته از نظر تعداد ناوگان، لوفت هانزا بزرگترین هواپیمایی اروپا محسوب می شود. مقر اصلی این ایرلاین در شهر کلن آلمان است و دو فرودگاه مونیخ و فرانکفورت به عنوان قطب اصلی فعالیت هایش به شمار می روند. این شرکت نیز از رنگ های سرمه ای و زرد بهره گرفته و تناسب خوبی را میان آن ها ایجاد کرده است. سادگی، آراستگی و زیبایی یونیفرم ها وجه مشترک میان تمامی مهمانداران شرکت های هواپیمایی اروپایی است.

لوفت هانزا

5)هواپیمایی کی ال ام: در سال 2004 دو ایرلاین ایرفرانس و کی ال ام (KLM) با یکدیگر ادغام شدند و گروه ایرفرانس/ کی ال ام را به وجود آوردند. رنگ آبی فیروزه ای در کنار سفید ترکیب دلخواهی به نظر می رسد که این شرکت از آن بی نصیب نمانده است. رنگ فیروزه ای آرام بخش در کنار سفید، یونیفرم ساده و زیبای این شرکت را خلق کرده که آن را نسبت به سایر شرکت های هواپیمایی متمایز ساخته است. این شرکت همچنین از تصاویر جذابی برای تبلیغات استفاده کرده که به جذب مشتری بیشتر کمک زیادی می کند.

هواپیمایی کی ال ام

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو