خواص سیب سبز ؛ تمام فواید سیب سبز برای سلامت از تقویت بینایی تا پوست و مو

خواص سیب سبز ؛ تمام فواید سیب سبز برای سلامت از تقویت بینایی تا پوست و مو


منبع: تاپ ناز

201

1398/11/7

14:26


خواص سیب سبز

 

خواص سیب سبز برای سلامتی بیشمار است و در این بخش فقط به چند مورد اشاره می کنیم. سیب سبز یکی از خوشمزه ترین انواع میوه است که دارای طعم لذت بخشی است و فواید زیادی برای حفظ سلامتی بدن دارد.

سیب ها دارای انواع مختلفی هستند و تمام آنها دارای ارزش تغذیه ای یکسانی هستند ولی ممکن است بعضی از انواع سیب خواص درمانی بیشتری داشته باشند که سیب سبز یکی از آنها می باشد. سیب سبز می تواند باعث کاهش وزن، تقویت معده، درمان نقرس و … شود و هزاران خواص دیگر هم دارد.

 

تمام خواص سیب سبز برای سلامت و پوست و مو

در ابتدا این نکته را باید بدانید که سیب سبز دارای مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم، آنتی اکسیدان، ویتامین هایی مانند C، A و K است و دارای فلاونووئیدها است که برای همین ارزش تغذیه ای بالا برای بدن مفید است.

برطرف کردن سیاهی دور چشم

یکی از مشکلات پوستی، سیاهی و یا گودی زیر چشم است که در افراد میان سال بیشتر دیده می شود و برای رفع آن می توانید از سیب سبز استفاده کنید. فقط کافی است تا تکه ای از سیب سبز را به صورت ورقه ای نازک برش بزنید و روی چشم خود قرار دهید.

 

خاصیت ضد پیری

سیب سبز به دلیل ترکیباتی که دارد می تواند از پیریری زودرس پوست جلوگیری کند. اگر روزی 1 عدد سیب و یا 1 لیوان آب سیب استفاده کنید می بینید که چین و چروک روی پوست شما کمتر از قبل پیشرفت می کند.

 

استفاده به عنوان یک ضد جوش

یکی از خواص مهم سیب سبز برای پوست جلوگیری از ایجاد جوش می باشد، اگر روزانه به صورت ناشتا از سیب سبز و یا آب آن استفاده کنید پوست شما بدون جوش خواهد بود.

 

برطرف کردن شوره سر

برای درمان و رفع شوره سر می توانید از خواص سیب سبز بهره ببرید فقط کافی است وقتی که در حمام هستید آب سیب سبز را روی پوست سرتان ماساژ بدهید و یا سیب را به صورت کامل به شکل خمیری در بیاورید و روی سر خود قرار دهید.

 

خواص سیب سبز

 

کمک به رشد مو

مصرف روزانه و مرتب سیب می تواند باعث حفظ سلامت پوست و رشد موها شود و به پر پشت شدن موهای شما هم تاثیر بکذارد.

 

کمک به داشتن دندان هایی سالم

خوردن سیب به صورت ناشتا به سلامت دهان و دندان ها کمک می کند، زمانی که شما سیب می خورید دندان هایتان تمیز می شود و از تجمع هر گونه پلاک بر روی دندان هایتان جلوگیری می شود.

شما می توانید برای بهره مندی از خواص سیب سبز آب آن را به صورت ناشتا میل کنید و یا می توانید به صورت طبیعی به مصرف ان بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: تمام “خواص سیب” برای سلامت زیبایی و پوست و مو

 

سرشار از فیبر

سیب سبز دارای مقادیر زیادی فیبر است، فیبر موجود در این میوه باعث پاکسازی بدن از سموم و مواد شیمیایی می شود و همچنین میزان سوخت و ساز بدن را هم بالا می برد، به طور کلی برای سلامت روده از اهمیت زیادی برخوردار است، توجه داشته باشید که سیب سبز را همیشه با پوست میل کنید.

 

چربی بسیار کم

سیب سبز به دلیل خالی بودن از چربی یکی بهترین مواد غذایی برای افرادی است که قصد دارد وزنشان را کنترل کنند به خصوص برای ورزشکاران، گنجاندن ۱ عدد سیب در طول روز باعث می شود تا روند جریان خود در بدن به بهترین شکل اتفاق بی افتد.

 

جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست

از جمله خواص سیب سبز این است که نمی گذارد رادیکال های آزاد موجود در هوا به پوست آسیبی وارد کند از این رو شما را از ابتلا به سرطان پوست در امان نگه می دارد و به شما پوستی سالم و شفاف را هدیه می دهد.

 

بالا بودن سطح آنتی اکسیدان

همانطور که گفتیم سیب سبز دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان های مفید است، وجود این آنتی اکسیدان ها به بازسازی سلول های مرده پوست کمک فراوانی می کند، که در نتیجه شما را به پوستی سالم و درخشان می رسانند، خاصیت آنتی اکسیدانی این میوه فقط بر روی پوست نیست، این مواد معدنی با ارزش کمک زیادی در جهت محافظت از کبد در مقابل عوامل خطر ناک می کند.

 

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

به زبان ساده می توان گفت خوردن روزانه ۱ عدد سیب سبز شما را از ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر اختلالات عصبی به خصوص در زمان پیری در امان نگه می دارد.

 

سرشار از مواد معدنی

وجود مواد معدنی در بدن برای سلامتی انسان بسیار ضروری است و از آنجایی که سیب سبز حاوی مس، روی، پتاسیم، منگنز، آهن و.. است می تواند یک منبع مفیدی برای دریافت مواد معدنی باشد.

 

کاهش خطر ابتلا به آسم

کسانی که دچار بیماری های تنفسی نظیر آسم هستند و یا مبتلا به یک بیماری تنفسی خاص هستند مصرف روزانه سیب سبز به بهبود این بیماری ها کمک می کند و همچنین می توان به عنوان یک پیشگیری کننده از ابتلا به آسم از آن استفاده کرد.

 

جلوگیری از ابتلا به دیابت

سیب سبز این خاصیت را دارد که در جهت پیشگیری از ابتلا به دیابت استفاده شود به همین دلیل افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند حتما باید سیب سبز را در برنامه غذایی خود جای دهند.

 

سم زدایی بدن

شما می توانید برای سم زدایی بدن خود از سیب سبز استفاده کنید فقط کافیست آب سیب سبز را بگیرید و میل کنید، آب سیب به طور کلی معده، روده ها را از سموم مضر عاری می کند، و روده را از خطر ابتلا به سرطان در امان نگه می دارد. آب سیب علاوه بر سم زدایی در جهت درمان یبوست هم بسیار مفید واقع می شود.

 

محافظت از کبد

سیب سبز حاوی مقدار بسیار زیادی از آنتی اکسیدان است، این آنتی اکسیدان ها برای کبد به عنوان یک محافظت کننده در مقابل رادیکال های آزاد عمل می کند و باعث می شود کبد از ابتلا به بیماری مختلف در امان بماند.

 

خواص سیب سبز

مفید برای کاهش وزن

سیب سبز بسیار سیر کننده است، از این رو برای کاهش وزن گزینه ای بسیار مناسبی است به خصوص برای افرادی که دارای چربی بسیار زیادی در بدنشان هستند. سیب سبز به دلیل فیبر زیاد شما را از خوردن هر گونه مواد غذایی غیر ضروری منع می کند که همین باعث کاهش وزن شما می شود.

 

کاهش بیماری های التهابی در بدن

زمانی که میزان آنتی اکسیدان در بدن بالا باشد قطعا ما از ابتلا به بیماری های التهابی مانند روماتیسم و آرتروز در امان خواهیم ماند، سیب سبز دارای خاصیت ضد التهابی فراوانی دارد از این رو کسانی که دچار چنین بیماری های التهابی هستند مصرف مداوم سیب سبز قطعا برایشان مفید خواهد بود.

 

کمک به داشتن ریه های سالم

افرادی که سیگاری هستند و یا درمعرض دود سیگار و قلیان هستند می تواند با مصرف سیب سبز ریه های خود را در مقابل مواد شیمایی حفظ کنند تا ریه های سالمی داشته باشند.

 

تقویت بینایی

از آنجایی که سیب سبز یکی از غنی ترین منابع ویتامین ها است برای بهبود عملکرد بینایی بسیار مناسب است، در بین تمامی ویتامین های موجود در سیب سبز وجود ویتامین A برای تقویت بینایی بسیار مفید بوده.

 

کمک به انقعاد خون

ویتامین K موجود در سیب سبز موجب انقعاد و لخته شدن خون می شود، زمانی که انقعاد خون در بدن به خوبی انجام شود به بهبود سریع زخم ها کمک فراوانی می کند، سیب سبز برای زنانی که در دوران قاعدگی دچار خونریزی فراوانی می شود بسیار مناسب است زیرا باعث می شود تا میزان خونریزی کنترل شود.

 

کمک به استحکام استخوان ها

از دیگر خواص سیب سبز می توان به کمک کردن در جهت داشتن استخوان هایی سالم و قوی اشاره کرد، این خاصیت به دلیل داشتن کلسیم فراوانی است که در این میوه کوچک نهفته است، افراد میانسال به خصوص زنانی که در معرض یائسگی هستند حتما باید این میوه را جهت جلوگیری از پوکی استخوان استفاده کنند.

 

تقویت بافت پوست

شما می توانی برای بهبود و تقویت بافت پوست خود از ماسک سیب سبز استفاده کنید، زمانی که از سیب سبز استفاده می کنید باعث می شود پوستتان به صورت عمقی رطوبت رسانی شود، زمانی که بافت پوست شما رطوبت لازم را دریافت کند خبری از ایجاد چین و چروک نخواهد بود، شما می توانید از آب سیب سبز هم برای پوست خود استفاده کنید. این ماسک برای رفع خشکی پوست بسیار مناسب است.

 

کمک به تغذیه پوست

اگر به تغذیه پوست خود اهمیت می دهید بهتر است مصرف روزانه سیب سبز را در برنامه غذایی خود بگنجانید، سیب سبز به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها به کلاژن سازی پوست کمک شایانی می کند، زمانی که پوست به صورت عمقی تغذیه شود باعث می شود پوستتان روشن تر و درخشان تر شود.

 

جلوگیری از ابتلا به بیماری های پوستی

زمانی که پوست از نظر تغذیه ای دچار مشکل شود قطعا بیماری های پوستی به سراغ این پوست می آید، از جمله این اختلالات پوستی شامل، سرطان پوست، اگزما، پسوریازیس و .. می باشد که دریافت خواص سیب سبز از ابتلا به تمام این مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

 

در این بخش با فواید و خواص سیب سبز آشنا شدید و می توانید از تمام مزایا و فواید این میوه خوشمزه و خوش رنگ بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: خوردن سیب به صورت ناشتا مفید است و باعث لاغری می شود؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو