چرک یقه و آستین پیراهن یا تی شرت مردانه را محو کنید

چرک یقه و آستین پیراهن یا تی شرت مردانه را محو کنید


منبع: نمناک

191

1398/11/7

14:27


یکی از معضلات لباس های روشن چرک شدن یقه و آستین آن است که گاه پاک نمی شوند برای رفع این چرک مردگی ها باید از ترکیبات دیگری استفاده کنید.

چگونه آستین و یقه پیراهن را بشوییم و لکه ها را رفع کنیم؟

پاک کردن لکه های یقه و آستین بر روی پیراهن شاید غیر ممکن به نظر برسد اما نگران نباشید.در این مقاله، بعضی از روش ها و راهنمایی ها برای شستن آستین و یقه پیراهن در خانه را آورده ایم . آیا هر نوع از لکه برهای در مغازه برای از بین بردن لکه های یقه و آستین امتحان کرده اید و هنوز لکه ها وجود دارند؟ اگر چنین است، نگران نباشید!

شستن لکه های یقه ها و آستین های پیراهن گاهی اوقات منجر به لکه بیشتر یا یک هاله ی زرد رنگ می شود. این حالت زمانی به وجود می آید که یقه ها در تماس مستقیم با عرق باشند . علاوه بر آن، ممکن است این لکه ها بخاطر اثر لوازم آرایشی به وجود آمده باشد.

به عبارتی دیگر، آستین ها بیشتر اوقات از دستان شما کثیف ترند و در نتیجه قسمت هایی از پیراهن شما کثیفی و لکه بیشتری به خود می گیرد.

به همین علت، برای شما مهم است تا اهمیت ویژه ای به آستین و یقه ها بدهید و اقداماتی را قبل از قرار دادن پیراهن ها در ماشین لباسشویی، انجام دهید. با این روش شما اطمینان حاصل خواهید کرد که پیراهن ها کاملا تمیز و عاری از لکه خواهند شد.

در این بخش از رازهای خانه داری نمناک راهنمایی هایی وجود دارند، دقت کنید که کدام یک راحت تر و مناسب تر است، آن را انتخاب کنید.

رفع کثیفی لباس

با چرک مردگی یقه و آستین لباس ها جه کیم؟

رفع چرک یقه با سرکه سفید

اثر سفید کننده سرکه سفید بر روی به خوبی شناخته شده است، که این محصول در خیلی از منازل استفاده می شود. در حقیقت آن عملکرد ماده شوینده را افزایش داده و به خصوص بر روی لکه های ناشی از تعریق تاثیر می گذارد.

برای سفید کردن پیراهن با این ماده:

ابتدا، قبل از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی، دو قاشق سوپ خوری از آن را با یک لیوان آب حل کنید. سپس این مخلوط را با مسواک بر روی لکه ها بریزید. سپس به مدت 30 دقیقه بگذارید بماند. بعد لباس ها را با آب بشورید. در نهایت آنها را در لباسشویی بریزید.

ترکیب سرکه و نمک:

مقداری آب گرم و یک فنجن سرکه را در لگنی بریزید سپس به آن یک چهارم فنجان نمک اضافه نمایید و اجازه دهید که یقه و آستین لباستان به مدت یک ساعت در این محلول بماند سپس طبق معمول لباس را بشویید.

پاک کردن چرک یقه و آستین با جوش شیرین

درست مانند سرکه سفید، جوش شیرین نیز می تواند لباس ها را سفید کند. اول از همه 4 قاشق سوپ خوری از آن را با آب حل کنید. سپس مانند دستور العمل های قبلی، مخلوط را بر روی لکه ها بریزید و بعد از آب کشیدن آنها را در ماشین لباسشویی بریزید.

خمیر جوش شیرین و سرکه

خمیری از سرکه و جوش شیرین درست کنید و بر روی لکه ها قرار دهید و بگذارید مدتی بماند سپس به خوبی خمیر را بر روی لکه کشیده تا آن را پاک کند.

خواص جوش شیرین

ازچه موادی برای رفع چرک یقه استفاده کنم؟

بهترین شوینده ها برای پاک کردن چرک یقه و آستین

کرم تار تار

در 4 لیتر آب گرم 2 قاشق غذاخوری کرم دوتارتار بریزید و سپس پیراهن را در این محلول به مدت یک ساعت قرار دهید و سپس مانند همیشه پیراهن را بشویید.

آمونیاک

ابتدا مقدار های مساوی از آب و آمونیاک مخلوط کنید. سپس همانطور که در دستورالعمل های بالا گفته شد مخلوط آب و آمونیاک را با یک مسواک به محل لکه بمالید. در نهایت لباس را در ماشین لباسشویی ریخته و در دمای مناسب شستشو دهید.

آسپرین پودر شده

اگر لکه آستین و یا یقه لباس شما پاک نمی شود ، در ظرفی نصف فنجان آب گرم و 2 آسپرین پودر شده بریزید و با هم مخلوط کنید سپس لکه را 2 تا 3 ساعت در محلول قرار دهید تا لکه تمیز شود.

شستن لباس باآسپرین

روش هایی موثر برای رفع چرک و کثیفی یقه

بهترین راهکارها برای ازبین بردن چرک یقه و آستین

صابون ظرفشویی

صابون ظرفشویی نیز می تواند به زدودن لکه از روی یقه و آستین کمک کند.موارد زیر را برای زدودن لکه با صابون ظرفشویی، اجرا کنید.

• ابتدا صابون را با آب بر روی لکه بریزید. سپس کف صابون درست کرده و به خوبی بمالید.

• علاوه بر آن شما می توانید لباس لکه دار را در محلول صابون و آب بگذارید تا حسابی خیس بخورد تا آنجا که لکه از بین برود.

• در نهایت لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

استفاده از آب اکسیژنه 

اگر از هر روشی برای پاک شدن لکه آستین و یقه لباستان استفاده کردید ولی همچنان لکه باقی بود به عنوان آخرین روش می توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید به این ترتیب که مقداری آب گرم و آب اکسیژنه را با هم مخلوط کنید و لکه را به مدت یک ساعت یا بیشتر در آن خیس کنید وسپس طبق معمول بشویید.

شستن لباس کثیف

چرک یقه و آستین را چطور پاک کنیم؟

نکته پاک کردن چرک یقه و آستین:

• برای از بین رفتن لکه یقه و آستین لباستان یکی از روش های بالا را انتخاب کنید تا یقه و آستین تمیز شود .

• همواره مراقب باشید زیرا بعضی از لباس های ظریف ممکن است در تماس با آمونیاک یا جوش شیرین از بین بروند.

• این محصولات را بر روی قسمت بی رنگ لباس به کار ببرید.

• اگر چرک دور یقه و یا لبه آستین کم باشد می توان آن را با شستشوی مقدماتی و اصلی از بین برد. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو