ارکستر سمفونیک تهران با کیارس به صحنه رفت

117

1398/11/7

14:51


رپرتوار اجرای قبلی ارکستر سمفونیک تهران شامل سمفونی شماره پنج بتهوون و کنسرت پیانو شماره 2 سرگئی راخمانینوف این بار به رهبری بردیا کیارس اجرا شد.

ارکستر سمفونیک تهران با کیارس به صحنه رفت

سرویس موسیقی هنرآنلاین: بعد از حواشی فراوان اجرای پنجشنبه‌شب ارکستر سمفونیک تهران، این ارکستر یکشنبه ششم بهمن به رهبری مهمان بردیا کیارس آهنگساز و رهبر ارکستر روی صحنه تالار وحدت رفت.

طبق برنامه قرار بود ارکستر سمفونیک تهران روزهای سوم و ششم بهمن، به روال قبل با رهبری شهرداد روحانی، برنامه اجرا کند، اما چند روز مانده به اجرا روحانی در نامه‌ای به مدیرعامل بنیاد رودکی، به دلیل بیماری از اجرا انصراف داد و به آمریکا محل اقامت خود بازگشت.

با تصمیم مدیران، منوچهر صهبایی به‌عنوان رهبر مهمان دو اجرای جدید تعیین شد. اولین اجرا در روز سوم بهمن با حواشی بسیار ازجمله صحبت‌های صهبایی و در ادامه واکنش اعضای ارکستر و تماشاگران همراه شد. بعد از آن اتفاقات بنیاد رودکی در بیانیه‌ای به خاطر اتفاقات آن شب عذرخواهی کرد و روحانی نیز برای اجرای بعدی بردیا کیارس را به‌عنوان رهبر مهمان معرفی کرد.

اجرای شب گذشته ارکستر سمفونیک تهران با آرامش و با همراهی میترا کوته پیانیست ایرانی‌ـ‌اتریشی برگزار شد و ارکستر همان رپرتوار قبلی شامل سمفونی شماره پنج بتهوون در دومینور، اپوس 67، اورتور اگمونت بتهوون و کنسرت پیانو شماره 2 سرگئی راخمانینوف را اجرا کرد.

کیارس که پیش از این رهبری ارکستر ملی ایران و عضویت در ارکستر زهی آرکو را در کارنامه داشت، موفق شد در این اجرا ارکستر سمفونیک را که به هر حال متأثر از اتفاقات چند روز گذشته بود، به‌خوبی هدایت کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو