حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه هفتم بهمن) پارلمان در تذکری با اشاره به مصاحبه اخیر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: اخیراً آقای ظریف در مصاحبه با روزنامه اشپیگل مطالبی را مطرح کرده که این موضوع موجب دغدغه شده است. زمانی که ترامپ خود اعلام می‌کند که تروریست است، چگونه می توان با او مذاکره کرد.

بنابر گزارش تسنیم، نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری به صراحت می فرمایند که هر شخصی دم از مذاکره با آمریکا بزند یا خائن بوده یا حماقت دارد، چگونه می توان در این شرایط دم از مذاکره زد؟ بنابراین آقای ظریف باید هر چه سریعتر سخنان خود را اصلاح کند.

وزیر خارجه در برابر آمریکا موضع ضعف نداشته باشد

همچنین عباس گودرزی نیز در تذکری با اشاره به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با اشپیگل گفت: وزیر امور خارجه در برابر آمریکا با موضع ضعف مواجه نشود. ما در موضع اقتدار و قدرتیم، همچنان که جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه را با موشک مورد اصابت قرار داد.

 

بر اساس آنچه ایسنا نوشته است، وی ادامه داد: آمریکا رسوای عالم است و به تمام آزادی‌خواهان عالم اثبات شد که آمریکا تروریست به تمام معناست. برخی به جای محکومیت آمریکا و قطع ارتباط با آمریکای خبیث از موضع ضعف صحبت می‌کنند.

ابطحی: مسئولان دیپلماسی مواظب صحبت‌هایشان باشند

 

همچنین یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان دیپلماسی مواظب صحبت‌هایشان باشند تا دشمنان از آن سوء‌استفاده نکنند.

بنا به گزارش ایسنا محمدجواد ابطحی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس بیان کرد: از شما می‌خواهم طرح دو فوریتی کاهش روابط سیاسی با انگلستان زودتر در دستور قرار گیرد و تا قبل از ورود به بودجه بررسی شود تا دیگر انگلیسی‌ها هر کاری که می‌خواهند انجام ندهند.

ارجاع طرح اعمال بیش از یک مقطع تحصیلی در سوابق کارمندان به کمیسیون اجتماعی

نمایندگان در جلسه علنی امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۶۶)  قانون خدمات کشوری را به دلیل بار مالی جهت بررسی و اصلاح مجدد به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند. 

بنابر گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون اجتماعی مجلس شد.

بر مبنای این طرح که به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد،‌یک تبصره به‌عنوان تبصره(۱) به‌شرح زیر به ماده (۶۶) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶ الحاق می‌شود و شماره تبصره آن به تبصره (۲) تغییر می‌کند؛ احتساب امتیازات، حقوق و مزایای مدارک تحصیلی مرتبط با شغل و پست مورد تصدی کارمند یا مشاغل دستگاه‌های اجرائی که حین خدمت توسط کارمندان با رعایت ضوابط ماده (۶۱) این قانون أخذ می‌شود، به یک مقطع تحصیلی بالاتر محدود نمی‌شود و حسب نیاز دستگاه برای هر مقطع قابل محاسبه است.

بنابر ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری؛ کلیه شاغلین مشمول این قانون براساس عواملی نظیر تحصیلات، دوره‌های آموزشی و مهارت (علاوه بر حداقل شرایط مذکور در اولین طبقه شغل مربوط)، سنوات خدمت و تجربه از امتیاز حق شاغل که حداقل (۱۰۰۰) و حداکثر (۴۵۰۰) امتیاز می‌باشد، بهره‌مند می شوند.حداکثر امتیاز این ماده برای هر شاغل از ۷۵ درصد امتیاز شغل وی تجاوز نخواهد کرد.

بنابر تبصره این طرح؛ هنرمندان و افرادی که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده اند براساس آیین‌نامه‌ای که با پیشنهاد سازمان به تصویب هیات وزیران می‌رسد با مقاطع رسمی تحصیلی هم تراز می‌شوند.