آشنایی با معروف ترین جاذبه های طبیعی دنیا

آشنایی با معروف ترین جاذبه های طبیعی دنیا


منبع: همگردی

158

1398/11/7

15:27


در دوران اوج شکوفایی صنعت مهندسی و سازه های عجیب و معماری های خاص ساخت دست انسان که هوش از سر آدمی می برد، رقیبی قرار دارد که هنوز هم هیچ معمار و مهندسی توانایی رقابت با آن را ندارد. این معمار هنرمند، طبیعت است که در دل خود معماری هایی جای داده که شبیه جادو بوده و به قدری شگفت انگیز هستند که نمی توان چشم از آن ها برداشت. برخی از معروف ترین جاذبه های طبیعی دنیا میلیون ها سال به دست توانمند طبیعت تراش خورده و امروزه، تصویری برابر ما نهاده اند که از ذهن پاک نخواهد شد. در ادامه قصد داریم تا با ده مورد از جاذبه های طبیعت جهان آشنا شویم.

جاذبه های طبیعت جهان

آتشفشان مایون (Mayon Volcano)

یکی از کلاسیک ترین اشکال کوه آتشفشان بی هیچ تردیدی آتشفشان مایون در فیلیپین است. شیب یکسان و قرینه شکل دو سوی کوه از آن یک مخروط بی نقص ساخته و ساخت این معماری عظیم با این دقت تنها از دست طبیعت بر می آید. آتشفشان مایون یکی از آتشفشان های فعال بوده که در ماه می سال دو هزار و سیزده میلادی با پرتاب سنگ و خاکستر بر بالای خود ابری پانصد متری را تشکیل داد و تصویر جادویی این کوه را شگفت انگیزتر از قبل نمود. البته، این فوران باعث مرگ پنج کوهنورد شد. این مورد از معروف ترین جاذبه های طبیعی دنیا علاوه بر شگفت انگیز بودن محلی خطرناک نیز محسوب می شود.

آتشفشان مایون (Mayon Volcano)

ویو راک (Wave Rock)

یک موج چهارده متری به ارتفاع یکصد و ده متر را تصور کنید که از سنگ ساخته شده باشد. این تصویر جادویی و شگفت انگیز یکی از جاذبه های طبیعی دنیا بوده که با نام صخره موجی یا ویو راک هر ساله چهارده هزار بازدید کننده را به سمت خود جذب می کند. در اطراف این صخره موجی که در علم زمین شناسی آن را با نام اینسلبرگی (مونادک) می شناسد، طبیعت حفاظت شده ای وجود دارد که به میلیون ها سال قبل باز می گردد. این معماری گرانیتی چند رنگ در هیدن پارک استرالیا قرار دارد. ساکنان نخستین این منطقه، صخره های موجی جادویی و شگفت انگیز ساخت طبیعت را بسیار محترم می شمارند و برای آن ها ارزش فوق العاده ای قائل هستند.

ویو راک (Wave Rock)

پائولا

سواحلی با شن های سفید، دریایی به رنگ فیروزه، دیواره های مرجانی با شهرت جهانی، حیات زیر آب منحصر به فرد، غارهایی با نقاشی های شگفت انگیز و لاشه هایی از کشتی های جنگ جهانی دوم تصویری جادویی از مجمع الجزایر پائولا است که توصیف آن را فقط در مورد بهشت برین شنیده ایم. آب و هوای گرم و طبیعت بی نظیر این منطقه، بهشتی است برای گردشگران جویای آرامش و غواصان عاشق ماجراجویی. طبیعت تکه ای جواهر را در این بخش از کره خاکی صیقل داده و مناظری خلق کرده که شگفت انگیز و جادویی به نظر می رسند.

پائولا

حفاظت گاه شیاطین

دویلز ماربلز یا همان مرمرهای شیاطین منطقه حفاظت شده ای بوده که دارای تخته سنگ های عظیمی از جنس گرانیت است. این تخته سنگ های شگفت انگیز در حالتی ناپایدار و به دو نیم شده طوری ایستاده اند که به نظر می رسد توسط جادویی سحر انگیز طلسم شده باشند. این منطقه که با نام کارلو کارلو (Karlu Karlu) نیز مشهور بوده، یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعت جهان هست و مورد احترام بومیان منطقه نیز قرار دارد، به طوریکه آن را قدیمی ترین مکان مذهبی جهان می شمارند. تصاویر این سنگ های عجیب به قدری شگفت انگیز است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر به این منطقه سرازیر می شود تا از دیدن جادوی معماری طبیعت لذت ببریند. به همین دلیل یک مرکز گردشگری و یک اردوگاه با جنگل بان های آموزش دیده منتظر مسافران هستند. بین ماه های می و سپتامبر هم جشنواره و فستیوال های زیادی در این مکان جادویی برگزار می شوند.

حفاظت گاه شیاطین ماربلز

آبشار زیر آبی (Underwater Waterfall)

دو هزار کیلومتر دورتر از آفریقا و در میان اقیانوس هند جزیره ای به نام موریس قرار دارد که علاوه بر شن های سفید و طبیعت بکر، دارای یک آبشار در زیر آب است، کاری که از دست هیچ معمار و مهندسی جز طبیعت بر نمی آید. اما نکته مهم این آبشار زیر آبی جادویی بودن آن است، جادویی که طبیعت آن را ساخته تا شما را حیرت زده کند. در حقیقت، این آبشار زیر آبی توهمی بیش نیست و چیزی که می بینید شن های روان زیر آب هستند. گردشگران فراوانی برای لذت بردن از این مورد از جاذبه های طبیعت جهان راهی جزیره موریس می شوند.

آبشار زیر آبی (Underwater Waterfall)

معادن نمک یکاترینبورگ

دویست متر زیر شهر صنعتی یکاترینبورگ روسیه معدنی قرار دارد که واژه هایی چون شگفت انگیز و جادویی نمی توانند شکوه و عظمت آن را توصیف کنند. خط های راه راه و رنگین که به دلیل وجود لایه های کارنالیتی به وجود آمده اند، چنان تصاویری خلق کرده اند که هیچ بیننده ای نمی تواند آن را به درستی توضیح دهد. این مورد از معروف ترین جاذبه های طبیعی دنیا برای عموم قابل دسترس نیست، مگر اینکه اجازه دولتی داشته باشید. یکاترینبورگ یک فرودگاه بین المللی نیز دارد که از بیشتر شهرهای اروپایی و استانبول، دبی و تاشکند می توانید به آن سفر کنید. شاید اگر عکس های ماهرانه میخائیل میشانیک (Mikhail Mishainik) نبود که از این معماری جادویی طبیعت عکس بگیرد، هنوز هم کسی نمی توانست از اثرات شگفت انگیز این معدن نمک به درستی چیزی شرح دهد.

معادن نمک یکاترینبورگ

سالار دو ییونی (Salar De Uyuni)

یک فلات نمکی به وسعت چهار هزار و هشتاد و شش متر مشخصه سالار دو ییونی است که در جنوب غربی کشور بولیوی قرار دارد. این فلات نمکی شگفت انگیز که در استان دنیل کامپوس (Daniel Campos) واقع است، در زیر چندین دریاچه متعلق به دوران ما قبل تاریخ قرار داشت. در گذر زمان و با خشک شدن این دریاچه ها، طبیعت یکی از مناظر جادویی و شگفت انگیز خود را به معرض نمایش گذاشته تا هر ساله گردشگران بسیاری راهی این منطقه شوند که هوایی صاف و کم رطوبت دارد. به دلیل وضعیت جوی پایدار و بدون رطوبت سالار دو ییونی، این منطقه محلی است برای تنظیم ماهواره ها.

سالار دو ییونی (Salar De Uyuni)

دویل تاور (برج شیطان)

این مورد از جاذبه های طبیعت جهان یکی از مکان های مقدس بومیان آمریکا است که هنوز هم مورد احترام بوده و گردشگران موظف به رعایت آن هستند. این مکان جادویی در حقیقت یک لاکولیت قدرتمند بوده که مورد نفوذ ماگما قرار گرفته و معماری شگفت انگیزی را خلق نموده است. برای ادای احترام به آئین بومیان آمریکا در ماه ژوئن بالا رفتن از برج شیطان ممنوع است، اما قدم زدن در مسیر پیاده روی دو کیلومتری این منطقه هم خالی از لطف نیست.

دویل تاور (برج شیطان)

سوراخ بزرگ آب

ایجاد سوراخی بزرگ در دل دریا تنها از دستان هنرمند طبیعت بر می آید، طبیعتی که پر از شگفتی و زیبایی است. این سوراخ جادویی در نزدیکی صخره فانوس دریایی بلیز قرار دارد و تورهای فراوانی همچون قایق سواری و غواصی در اطراف آن برگزار می شوند. مرجان های مغزی که به طرز حیرت آوری شبیه مغز انسان بوده نیز از مرجان های بومی این منطقه محسوب می شوند. خط ساحلی بی نظیر و گونه های کمیاب جانوری و گیاهی در کنار طبیعتی آرام هر گردشگری را جادو می کند و حسی مملو از آرامش و زیبایی را به او ارزانی می دارد.

سوراخ بزرگ آب

تپه های شکلات در بوهول

زمانیکه معشوق آرگو (Arogo)، غول افسانه ای مردم فلیپین از دنیا رفت، این غول مدت ها گریست تا اشک هایش خشک شدند و حاصل این اشک های خشک شده، هزار و دویست و شصت تپه ای است که یکی از بی نظیرترین تصاویر طبیعت را خلق کرده اند. اینکه افسانه و جادو باعث به وجود آمدن این تپه های شگفت انگیز باشند، بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است، ولی زمین شناسان معتقدند چمن های خشک قهوه ای که این ساختارهای طبیعی را پوشانده اند، باعث ایجاد اشکالی شده اند که همانند شکلات های بیرون زده از دل طبیعت باشند. تپه های شکلاتی بیرون آمده از میان درختان تصویری را خلق کرده اند که معماری طبیعت را به رخ همه بینندگان بکشاند و انسان ها را وادار کند که جادو و افسانه را دلیل به وجود آمدن این منظره شگفت انگیز بدانند.

تپه های شکلات در بوهول

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو