حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور، با بیان آن که با صندوق رای قهر نکنیم گفت: حتی اگر این که شما در تهران بجای ۳۰ نامزد ۲۰ تا ۱۵ داشته باشید یا در جایی که ۶ نامزد دارد ۴ نامزد داشته باشید. در انتخابات اگر هم دیدیم نقص و ایرادی است خواهش می‌کنم روز انتخابات دوم اسفند یک روز تاریخی و یوم الله است کاری نکنیم که صف ها خلوت باشد بگذاریم همه پای صندوق بیایند.
 

وی ادامه داد: آنهایی که مسئولان رده بالاتر را می‌شناسند، من خودم به عنوان رییس جمهوری اقداماتی را انجام داده ام و نامه‌های لازم را نوشته ام و مصلحت ندیدم این نامه‌ها را منتشر کنم؛ همه ما باید تلاش کنیم تا انتخاباتی رقابتی ایجاد کنیم. نقص ما هم اکنون در اینجا روی رقابت است و یک ذره کمتر و یا بیشتر از آن که باید این مشکل را برطرف کنیم. 

رئیس جمهور با بیان این که امیدواریم این رقابت را درست کنیم و بگذاریم همه گروه‌ها بیایند، گفت: اینکه نمی‌شود نهادهای اصلی و قانونی چهاررکنی که باید بگویند این فرد صالح است و یا خیر گزارش‌های درست دادند و یکی را فرستادند سرکوچه ای و معلوم نیست با چه کسی صحبت کرده و چه گفته است، بعد گزارشی نوشته است؛ مگر می شود با چنین روشی کشور را اداره کرد؟ اگر با رفتن به در منازل می‌خواهیم کار را درست کنیم، پس این دستگاه‌ها را تعطیل کنیم. وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و وزارت دادگستری برای چه داریم؟ افراد( برای تحقیق درباره نامزدها) در منزل مردم می‌روند و از چند همسایه سوال می‌پرسند. 

روحانی با روایت خاطره ای از یکی ادوار انتخابات، گفت: آقایی به من گفت، بنده در این دوره صددرصد تائید می‌شوم، او پرسیدم چگونه؟  گفت «من همه همسایه‌ها را دیده‌ام. قبلا هم به یک بهانه‌ای به آنها کادو داده‌ام  همه از من تعریف می‌کنند. آیا انتخاباتی که باید قبلا برویم و به همسایه‌ها کادو بدهیم تا صلاحیت‌مان تائید شود، انتخابات است؟ 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صندوق آرا به شکلی کنونی را نمی پسندم، گفت: به وزیر کشور در هر دوره‌ای تاکید کردیم و وی نیز این موضوع را دنبال کردند اما نشد؛ آقا این انتخابات را الکترونیکی کنید افغانستان را هم این کار را کرد، این  که چیزی نیست؛ مردم رای را روی کاغذ می‌نویسند، توی صندوق می‌اندازند، فردی آن رای را می‌خواند  و فرد دیگری آن را علامت می‌زند و البته معلوم نیست این فرد چه می‌خواند و آن یکی کجا را علامت می‌زند، هم اینکه علامت زدند در پایان نوبت به تجمیع آرا می‌شود که چه بساطی پیش می آید که باید همه آنجا مراقب باشیم.

وی افزود: در بسیاری از انتخابات در زمان تجمیع مشکل پیدا می کنیم، چرا باید این کار را کنیم، رای‌گیری را الکترونیکی کنیم بگذاریم مردم کمی راحت شوند و خیال شان آسوده شود، الان هم شما باید تلاش کنید با دقت، تلاش و اقدام و تمام امکانات در اختیارتان، خیال مردم را آسوده کنید؛ وزارت کشور با نظارت و بازرسان که بالای صندوق تعیین می کند و با بازرسیهایی که می‌فرستند، مردم دلشان قرص باشد که رای  آنها کم و زیاد نمی‌شود و این خیلی مهم است.