قتل همسر به خاطر تبعیض بین فرزندان

112

1398/11/7

16:51


قتل همسر به خاطر تبعیض بین فرزندان

سلامت نیوز: مرد جنایتکار که همسر دومش را با خوراندن سیانور به قتل رسانده بود پس از 11 ماه راز این جنایت را فاش کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، 3 فروردین امسال، مرد جوانی با اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. مأموران اورژانس بلافاصله راهی آدرس مورد نظر شده و با بدن نیمه جان زن جوانی به‌نام مهوش رو‌به‌رو شدند و او را به بیمارستان منتقل کردند. اما ساعاتی بعد مهوش تسلیم مرگ شد. با توجه به اینکه علت مرگ مشخص نبود موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد و بدین ترتیب تحقیقات برای رازگشایی از این ماجرا آغاز شد.
ایمان، همسر 33 ساله این زن در تحقیقات گفت: همسرم بعد از زایمانش کمی چاق شده بود و وقتی دخترمان را از شیر گرفت رژیم لاغری را شروع کرد. او برای نتیجه گرفتن سریعتر قرص‌های لاغری مصرف می‌کرد. دیشب که داروها را داخل لیوان آب حل کرد ناگهان حالش بد شد من هم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

نظریه پزشکی قانونی
باتوجه به مرگ مشکوک زن جوان، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت مرگ را صادر کرد.
با انجام آزمایش‌های متخصصان پزشکی قانونی، مشخص شد که زن جوان بر اثر مسمومیت با سیانور جان خود را از دست داده است. با اعلام علت مرگ مهوش، دو فرضیه برای بازپرس جنایی مطرح شد.
اول اینکه زن جوان دست به خودکشی زده است و فرضیه دوم این بود که او به قتل رسیده باشد.


دلیلی برای جنایت
در ادامه بررسی‌ها و تحقیقات بازپرس جنایی با رسیدن به دلایلی فرضیه خودکشی را رد کرد و احتمال قتل قوت گرفت.
خرید بلیت برای یک سفر تفریحی چند روزه نخستین دلیلی بود که باعث شد بازپرس فرضیه خودکشی را رد کند. از سوی دیگر مشخص شد که مهوش فوق لیسانس معماری داشته و در شرکتی به‌عنوان کارمند مشغول به کار بوده و به گفته همکارانش زنی سرزنده و سالم و با نشاط بود و انگیزه‌ای برای خودکشی نداشته است و این فرضیه که کسی با خوراندن سیانور او را به قتل رسانده باشد قوت گرفت. بنابراین بررسی‌ها ادامه یافت و این بار کارآگاهان به شوهر وی ظنین شدند. مرد 33 ساله، به دستور بازپرس دشتبان بازداشت شد. او ابتدا منکر جنایت بود، اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد سرانجام پس از 11 ماه به قتل همسرش اعتراف کرد. با اعتراف مرد جوان، او با قرار بازداشت موقت روانه اداره آگاهی شد و تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه اصلی این جنایت همچنان ادامه دارد.


گفت‌و‌گو با متهم
چرا همسرت را به قتل رساندی؟
بین بچه هایم فرق می‌گذاشت.

یعنی چه کار می‌کرد؟
من قبلاً ازدواج کرده بودم و از همسر اولم یک پسر داشتم. بعد از طلاق همسرم حدود 7 سال قبل با مهوش ازدواج کردم و او پذیرفت که از پسرم نگهداری کند.

پس مشکل چه بود؟
وقتی مهوش باردار شد و دخترمان به دنیا آمد رفتار مهوش با پسرم تغییر کرد. او بین بچه‌ها فرق می‌گذاشت و پسرم را مدام اذیت می‌کرد. آن موقع پسرم 12 سالش بود و دخترم 2 ساله، اما مهوش واقعاً بین آنها فرق می‌گذاشت و پسرم بشدت اذیت می‌شد. نمی‌دانستم چه کار کنم بارها به او تذکر دادم اما فایده نداشت فقط می‌خواستم پسرم نجات پیدا کند.

به‌همین خاطر تصمیم به قتل گرفتی؟
نه. اول می‌خواستم خودم را بکشم. به ناصر خسرو رفتم و از آنجا سیانور تهیه کردم. اما نمی‌دانم چه شد که از کشتن خودم پشیمان شدم و تصمیم گرفتم همسرم را به قتل برسانم.

چطور این کار را انجام دادی؟
همسرم داروی لاغری مصرف می‌کرد. آن شب هم داروهایش را در لیوان آب ریخت و لیوان را روی میز گذاشت تا به سرویس بهداشتی برود. من هم از فرصت استفاده کردم و سیانور را داخل لیوان داروهایش ریختم همسرم هم متوجه نشد و لیوان حاوی سیانور و داروهای لاغری را خورد. بعد هم حالش بد شد و من به اورژانس خبر دادم.

پشیمانی؟
این 11 ماه خیلی سخت بود. مسئولیت بزرگ کردن دو بچه به تنهایی و از همه سخت‌تر عذاب وجدان پنهان کردن راز یک جنایت زندگی و آرامشم را نابود کرده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو