استفاده از لباس خاص برای کنترل مسافران ضرورتی ندارد

104

1398/11/7

16:51


استفاده از لباس خاص برای کنترل مسافران ضرورتی ندارد

سلامت نیوز:رئیسی گفت: شرایط اضطرار در کشور نداریم و نیازی به استفاده از لباس خاص برای کنترل مسافران در فرودگاه‌ها نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم یک صد و دهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویروس کرونا در سال ۲۰۰۲ در کشور چین بروز پیدا کرد که ۴ نوع آن مانند سرماخوردگی ساده علائم خفیفی داشت. اما ۸ میلیون نفر در این کشور به ویروس سارس که نوعی از ویروس کرونا محسوب می‌شود مبتلا شدند و ۷۷۶ نفر جان خود را از دست دادند.


معاون بهداشت وزارت بهداشت تأکید کرد: در سال ۲۰۱۲ در شهر جده عربستان نوعی از ویروس کرونا به نام ویروس مرس که از شتر به انسان منتقل می‌شود بروز پیدا کرد. میزان کشندگی بیماری ناشی از این ویروس ۳۰ درصد بود و به ازای هر ۱۰ نفر مبتلا به آن ۳ نفر جان خود را از دست می‌دادند.


او ادامه داد: میزان کشندگی ویروس کرونای جدید یک سوم تا یک چهارم سارس است و بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی ۲ هزار و ۷۸۳ نفر مبتلا به این ویروس شده‌اند که ۸۱ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.


رئیسی اضافه کرد: ویروس کرونای جدید در کشور‌های استرالیا، کانادا، ترکیه، فرانسه، پاکستان، عربستان و چین مشاهده شده است. خوشبختانه تا به امروز هیچ موردی از این بیماری در کشور دیده نشده است.


معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: افرادی که بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند بیشتر دچار نقص ایمنی بوده و یا از دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کردند.


او ادامه داد: روزانه ۵ پرواز به طور مستقیم از کشور چین به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود و بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر به طور مستقیم از این کشور وارد ایران می‌شوند. نمی‌توانیم این تعداد از افراد را در جایی قرنطینه کنیم اما کارشناسان زبده در مراکز دیده‌بان سلامت تمامی موارد را رصد می‌کنند.


۶۰ میلیون نفر از مردم چین در قرنطینه هستند

رئیسی با اشاره به اینکه کشور چین بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم خود را قرنطینه کرده است و اجازه خروج به آن‌ها نمی‌دهد، افزود: اگر افراد دارای کارت سلامت نباشند اجازه سفر و تردد در کشور چین را ندارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اینکه در برخی از کشور‌ها می‌بینیم افرادی با لباس مخصوص و ماسک مرز‌ها را کنترل می‌کنن بیشتر برای حمل بیمار مبتلا به ویروس کرونا یا افراد فوت شده است و نیازی نیست که کارشناسان بهداشت برای رصد مسافران و مردم عادی لباس خاصی بپوشند.

او گفت: در حال حاضر شرایط جامعه نرمال است و شرایط اضطرار موجود در کشور چین را نداریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآوری کرد: ما هشدار‌هایی را در زمینه بیماری کرونا به ۳ زبان انگلیسی، فارسی و چینی ترجمه و در قالب یک جزوه به مسافران می‌دهیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو