خونریزی پرده بکارت چگونه است؟

منبع: اوما

313

1398/11/7

22:02


خونریزی پرده بکارت چگونه است؟

پرده بکارت یک تکه پوست نازک است که بخشی از ورودی واژن را می پوشاند. معمولاً در طول رابطه جنسی این پرده پاره می شود؛ اگر قبلاً پاره نشده باشد. به دلیل پارگی پرده بکارت، پس از اولین رابطه جنسی دخولی خونریزی اتفاق می افتد. ممکن است پرده بکارت قبل از اولین رابطه جنسی به راحتی پاره شود. پارگی پرده بکارت در مواقع زیر رخ می دهد:

  •  فعالیت هایی مانند سوارکاری و ورزش های دیگر
  •  استفاده از تامپون

ممکن است زن متوجه پارگی پرده بکارتش نشود، زیرا پارگی پرده همیشه باعث درد یا خونریزی قابل توجه نمی شود. وقتی صحبت از بکارت می شود، افسانه ها و دانستان های زیادی یادآوری می شود. برخی تصور می کنند خونریزی پرده بکارت خونریزی شدیدی است اما این واقعیت ندارد. در برخی افراد اولین رابطه جنسی دخولی باعث خونریزی می شود و در برخی دیگر خونریزی ایجاد نمی کند. خونریزی یا عدم خونریزی مشخص کننده باکره بودن نیست. 

"از دست دادن بکارت" چیست؟

بگذارید یک چیز را روشن کنیم: روش های مختلف زیادی برای برقراری رابطه جنسی وجود دارد. برخی از رابطه جنسی دخولی برای از بین رفتن بکارت استفاده می کنند و برخی کل زندگی رابطه جنسی دخولی ندارند.
بکارت یک بحث اجتماعی است، نه یک واقعیت بیولوژیکی. دز صورتی که اخیراً رابطه جنسی نداشته باشید، پزشک قادر نخواهد بود تفاوت بین واژنی که رابطه جنسی داشته است و واژنی که رابطه جنسی نداشته است را بیان کند. اما از دست دادن بکارت به معنی اولین باری که رابطه جنسی دخولی داشته اید، نه اولین باری که رابطه جنسی دهانی یا مقعدی داشته اید، اولین باری که با همسر خود برهنه شده اید، اولین باری که ارگاسم داشته اید می باشد. 

آیا در تمام خانم ها اولین رابطه جنسی منجر به خونریزی می شود؟

خیر همیشه این اتفاق نمی افتد. بعضی از خانمها پس از اولین رابطه جنسی خونریزی می کنند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. هر دو حالت کاملاً طبیعی هستند. بیایید روی رابطه جنسی دخولی تمرکز کنیم بعداً به انواع دیگر رابطه جنسی خواهیم پرداخت. بسیاری از مردم تصور می کنند که همه افراد بعد از اولین رابطه جنسی دخولی خونریزی می کنند، اما می دانیم که این حرف درست نیست. آمار متفاوت است، اما یک مطالعه در سال 1998 نشان داد 63٪ از خانمها بعد از اولین رابطه جنسی دخولی خونریزی نداشتند. بنابراین هم خونریزی و هم عدم خونریزی طبیعی هستند، اما احتمال این که خونریزی نکنید خیلی کم است.

دلیل خونریزی بعد از از بین رفتن بکارت 

دو دلیل عمده برای خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی دخولی وجود دارد: پاره شدن پرده بکارت و عدم روانکاری. وقتی می گوییم "خونریزی " ، فقط به چند قطره خون اشاره می کنیم. ممکن است متوجه رنگ قرمز روی کاندوم یا دستمال توالت، یا چند قطره خون روی لباس زیر شوید. این خون بیشتر شبیه لکه هایی است که ممکن است بین پریودی ها مشاهده کنید.

خشکی واژن

یکی از دلایل عمده خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی خشکی واژن و عدم روان بودن درست می باشد. خشکی واژن و اصطکاک ناشی از آن باعث سایش می شود. این بدان معنی است که رابطه جنسی ناراحت کننده یا دردناکی داشته اید. برای جلوگیری از این امر، قبل از برقراری رابطه جنسی کاملاً تحریک شوید و به جای دخول مستقیم، به رابطه دهانی و نوازش بپردازید. همچنین ، از کرم و ژل لوبریکانت استفاده کنید. 

عفونت واژینال یا آندومتریوز

در بعضی موارد ، خونریزی بعد از رابطه جنسی می تواند بیماری مانند عفونت واژینال یا آندومتریوز را نشان دهد. اگر بار اول بعد از رابطه جنسی خونریزی داشتید اما تکرار نشد دلیل خونریزی بیماری نیست. اما اگر به صورت مکرر پس از رابطه جنسی خونریزی داشتید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اگر خونریزی مداوم وجود داشته باشد، ممکن است به دلیل پارگی در واژن به خاطر رابطه جنسی خشن باشد، یا ممکن است مشکلی در دهانه رحم وجود داشته باشد." "اگر خونریزی ادامه یافت، حتماً به متخصص زنان مراجعه کنید.

اگر بعد از از دست دادن بکارت خونریزی نکردید، به این معنی نیست که باکره نبوده اید. همانطور که گفتیم، افراد مختلف مقادیر مختلفی از بافت پرده بکارت و مقادیر مختلف روانکاری دارند - و بیش از نیمی از خانم ها پس از اولین رابطه جنسی دخولی خونریزی نمی کنند. بنابراین اگر خونریزی نکردید، استرس نداشته باشید.

Sian Ferguson. Does It Hurt When Your Hymen Breaks?on October 25, 2019

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو