آیا محسن تنابنده مقصر حواشی مهناز افشار است؟ + عکس

منبع: سیمرغ

124

1398/11/8

11:39


آیا محسن تنابنده مقصر حواشی مهناز افشار است؟ + عکس

مهناز افشار در مطلب اخیرش در توییتر مدعی شده محسن تنابنده باعث واکنش‌های تند و احساسی اخیر او بود و حالا خودش را کنار کشیده

افشاگری باورنکردنی ‌مهناز افشار علیه محسن تنابنده

«بعد کیمیا، امروز دومین نفری هستی که دلم برایش سوخت و تاسف خوردم. اما خانم افشار مگه غیر اینه بعد دیدن اسکرین شات‌ها آنقدر از هول خبر خوشحال بودی که حاضر نشدی تحقیق کنی و سریع منتشر کردی؟ کانالیزه شدی، چون پتانسیل‌شو داشتی» این را کاربری به نام دختر کاراته‌باز زیر توییت مهناز افشار نوشته؛ توییتی که دوباره افشار را به متن رسانه‌ها کشاند و حاشیه جدیدی برایش درست کرد. مهناز افشار در مطلب اخیرش در توییتر مدعی شده محسن تنابنده باعث واکنش‌های تند و احساسی اخیر او بود و حالا خودش را کنار کشیده.

بیشتر بدانید : اتهام سنگین مهناز افشار به محسن تنابنده! + عکس

واکنش‌هایی که حتی به شکایت قضایی علیه افشار هم کشیده شد و حالا هم احتمالا از نگرانی همین موضوع است که خارج از ایران به سر می‌برد و به کشور باز نگشته. افشار در چند ماه اخیر حاشیه‌های زیادی برای شخصیت حرفه‌ای خود آفریده و حالا در تازه‌ترین مورد، شواهد حاکی از اختلافات بین او و محسن تنابنده است. کسی که در فیلم «قسم» با او همبازی بود. توییتر شخصی مهناز افشار حالا تبدیل به یک تریبون مهم حاشیه‌ای شده است؛ تریبونی که هر از گاهی یک حاشیه درجه چندم روانه فضای فرهنگ و افکار عمومی می‌کند.

بیشتر بدانید : مهناز افشار: هنوز نفس می کشم و خودم را سانسور نمی کنم! + عکس


دعوای مهناز افشار و محسن تنابنده


مهناز افشار در فیلم قسم

از حاشیه درست کردن برای کمک عراقی‌ها به سیل‌زده‌های خوزستان گرفته و دمیدن به آتش زیر خاکستر نزاع‌های نژادپرستانه فارس و عرب و توصیه مردم به استفاده از یک داروی غیراستاندارد تا موضع تندی که به دلیل یک خبر دروغ علیه یک طلبه گرفت و برایش دردسرساز شد. حالا افشار در مطلب جدید خودش دست به یک انتحار جدید زده است. مایه موضع جدیدش، حذف تصویر چهره او از پوستر فیلم «قسم» است که قرار است به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شود.

بیشتر بدانید : تصویر مهناز افشار در تبلیغات شهری ممنوع شد؟ + جزئیات بیشتر

افشار مدعی شده واکنشی که منجر به شکایت طلبه مازندرانی از او شده به دلیل اسکرین‌شات خبر دروغی بوده که محسن تنابنده برایش فرستاده. طبق ادعای افشار، محسن تنابنده بوده که اسکرین‌شات‌های بعضی اخبار نادرست را برای افشار فرستاده و باعث شد او بر مبنای خبر‌های دروغ، واکنش نشان بدهد؛ واکنش‌هایی که برای او کم‌هزینه هم نبوده. در یک قلم فقط طلبه‌ای که افشار خبر دروغ توصیه به زنان ایرانی برای صیغه شدن مردان عراقی را به نقل از او منتشر کرده بود، راهی دادگاه شده و از مهناز افشار شکایت کرده. بعضی منابع هم دلیل برنگشتن و ممنوع شدن فعالیت حرفه‌ای او تا اطلاع ثانوی را هم نه مواضع سیاسی او که همین شکایت شخصی از افشار می‌دانند.

بیشتر بدانید : توئیت های جنجالی مهناز افشار کار دستش داد! + عکس

دمیدن به نزاع فارس و عرب

قضیه به ۹ ماه قبل و روز‌های بهاری اردیبهشت ۹۸ باز می‌گردد. یک حساب کاربری با تصویری از یک روحانی خطاب به زنان ایرانی توییت زده و آن‌ها را دعوت به صیغه شدن مردان عراقی کرده بود. افشار با انتشار اسکرین‌شات این توییت خطاب به منتقدانش افسوس خورد که در برابر چنین حقارتی ساکت مانده‌اند غافل از آن‌که حساب کاربری، یک حساب کاربری ساختگی و جعلی است و به دروغ از تصویر یک طلبه مازندرانی استفاده کرده بود. همین باعث شد طلبه مازندرانی بعد از مدتی در گفتگو با رسانه‌ها از شکایت از مهناز افشار خبر دهد.

دعوای مهناز افشار و محسن تنابنده


مهناز افشار و محسن تنابنده در فیلم قسم

سیدغفار دریاباری، صاحب اصلی آن تصویر همان زمان و در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره نحوه اطلاعش از موضوع گفته بود یکی از دوستان نزدیکش به من پیام داده در فضای مجازی از تصویر او سوءاستفاده کرده و به نقل از او مطالبی را علیه حشدالشعبی عراق منتشر کرده است. این طلبه مازندرانی در ادامه با اشاره به اقدام عجولانه مهناز افشار افزوده بود: «من با کسی که با استفاده از تصویر من سوءاستفاده می‌کند حرفی ندارم، او یک فرد معاند و بی‌معرفت است، اما حرف حساب من با سلبریتی‌هایی است که مطالب را بدون تحقیق منتشر می‌کنند و منجر به یتیم شدن فرزندان این روحانی همدانی شدند.»

دریاباری در ادامه گفته بود که از مسببان نشر این مطلب شکایت کرده است. همین مطلب کافی بود که اقدام شتاب‌‍ زده افشار وارد فرآیند قضایی شود. تصویر او از تبلیغات فیلم «قسم» در سینما‌ها حذف شده و حالا هم گویا در جدیدترین مورد از تبلیغات این فیلم در شبکه نمایش خانگی هم حذف شده. شاکی خصوصی او برای پیگیری حقوق از دست رفته خود عزم جدی دارد. حالا هم افشار مدعی شده که اسکرین‌شات آن توییت جعلی توسط محسن تنابنده برایش ارسال شده. در ادامه هم از دستگاه قضایی درخواست کرده که او را هم به عنوان شریک اتهام مورد پیگیر قانونی قرار دهند.

تلویزیون را تحریم می‌کنم، اما نه الان

محسن تنابنده، اما تا این لحظه هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است. مهم‌ترین حواشی اطراف تنابنده به امضای بیانیه آبان ۹۸ تعدادی از هنرمندان باز می‌گردد که منتقد نوع برخورد صورت گرفته با مردم در ناآرامی‌های آبان‌ماه و بعد از گرانی بنزین شده بودند. بیانیه‌ای که نام محسن تنابنده هم در زیر آن به چشم می‌خورد.

بیشتر بدانید : خداحافظی محسن تنابنده: چاره ای جز ادامه تصویربرداری "پایتخت 6" ندارم!

به جز اینها، اما تنابنده در زمان اکران سینمایی «قسم» هم کنایاتی حواله صدا و سیما کرده بود. زمانی که در تیزر تبلیغاتی تلویزیونی این فیلم نشان چندانی از مهناز افشار به چشم نمی‌خورد. حذفی که گویا به دلیل شکایت خصوصی از افشار صورت گرفته بود. تنابنده در همان زمان بدون اشاره به این که این اتفاق چه علتی دارد و چه فرد یا افرادی، افشار را برای اتخاذ چنین موضعی هدایت کرده‌اند، به سیاست تلویزیون در حذف تصویر مهناز افشار از تیزر تبلیغاتی فیلم اعتراض کرد.

او این روز‌ها در پروژه سریال تلویزیونی «پایتخت» حضور دارد و مشغول کار است. با این حال تنابنده هم هفته قبل حاشیه‌ساز شده بود. روز‌های انتهایی دی‌ماه بود که حضور دکتر محمدصادق کوشکی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی حاشیه‌ساز شد. کوشکی سخنان ناشایستی بر زبان راند. کوشکی هرچند ضمیر سخنان خود را مشخص نکرده بود، اما قرائنی که در سخنان او وجود داشت احتمال رخشان بنی‌اعتماد را به واقعیت نزدیک می‌کرد. همین اقدام هم با واکنش تعدادی از سینماگران از جمله خانه سینما روبه رو شد. تعدادی از سینماگران با انتشار بیانیه‌ای از اهالی سینما درخواست کردند از همکاری با صدا و سیما خودداری کرده و تلویزیون را تحریم کنند.

بیشتر بدانید : توهین وقیحانه و زشت به رخشان بنی اعتماد! آقای کوشکی حیا کنید!

محسن تنابنده، اما در این میان موضع عجیبی گرفته بود. او اعلام کرده بود که بعد از اتمام قسمت ششم پروژه تلویزیونی پایتخت، تلویزیون را تحریم کرده و دیگر هیچ نوع همکاری با آن نخواهد داشت. تنابنده حتی تاکید کرده بود این تحریم فقط شامل بازیگری نشده و او دیگر حتی به عنوان نویسنده هم هیچ نوع همکاری با صدا و سیما نخواهد داشت.

با این حال همه این تحریم‌ها منوط به پایان تصویربرداری و تولید پایتخت خواهد بود؛ چرا که به تعبیر خودش چاره‌ای جز ادامه تصویربرداری نیست. اقدامی که البته با واکنش طنازانه مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد که اگر واقعا قصد تحریم تلویزیون را دارد، چرا از همین میانه کار قطع همکاری نمی‌کند و حاضر نیست ضرر اقتصادی فسخ قراردادش را در ازای این تحریم تقبل کند.
 

بیشتر بدانید : چرا محسن تنابنده اصرار به ممنوعیت مهناز افشار دارد؟!

بیشتر بدانید : مهناز افشار: پس از پایان فیلم‌ها تحت درمان قرار می گیرم

بیشتر بدانید : حمله تند به محسن تنابنده: نمک نشناس هستی!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه جام‌جم


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو