زندگینامه کامل بردلی کوپر ، برنده جایزه گرمی ۲۰۲۰

زندگینامه کامل بردلی کوپر ، برنده جایزه گرمی ۲۰۲۰


منبع: کولاک

131

1398/11/8

13:17


در این مطلب، با زندگینامه کامل بردلی کوپر ، بازیگر آمریکایی تلویزیون، سینما و تئاتر همراه شما خواهیم بود! بردلی کوپر یا نام اصلی ” بردلی چارلز کوپر ” متولد ۵ ژانویه سال ۱۹۷۵میلادی در فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا آمریکا می باشد. مادر وی گلوریا، یک ایتالیایی‌ تبار و پدر وی نیز چارلز، یک ایرلندی بود. او همچنین یک خواهر به نام ” هالی کوپر ” دارد.

زندگینامه کامل بردلی کوپر

بردلی در سال ۱۹۹۷ میلادی و پس از فارغ التحصیلی در رشته ی زبان انگلیسی از دانشگاه جرج تان در شهر واشینگتن دی‌.سی ، برای تحصیل در رشته هنر به شهر نیویورک رفت و برای اولین بار در نمایش برنارد پومرانس با نام  ” مرد فیل نما ” به ایفای نقش پرداخت و استعداد خود را بر روی صحنه به رخ همگان کشید! وی در حالی که همچنان در حال تحصیل بود، در سال ۲۰۰۰ میلادی در سریال The Beat بازی کرد! او در سال ۲۰۰۰ میلادی موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس از اکتورز استودیو در شهر نیویورک می‌ شود.

از نمایش‌ هایی که کوپر به اجرا در آن‌ ها پرداخت، نمایشی به نام ” سه روز بارانی ” می باشد که در مارس ۲۰۰۶ میلادی و در تئاتری در برادوی به نمایش گذاشته شد! وی در این نمایش با دیگر بازیگرانی چون جولیا رابرتز و پاول راد هم‌ بازی بود!

زندگینامه کامل بردلی کوپر

شهرت بسیار بردلی کوپر برای بازی در فیلم‌ های خماری در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی ، نامحدود در سال ۲۰۱۱ میلادی و ای-تیم در سال ۲۰۱۰ میلادی حاصل شد! شاید جالب باشد که بدانید  بردلی برای بازی در فیلم ای-تیم با نام اصلی ” The A-Team ” به مدت شش ماه مصرف قند، نمک و آرد را قطع کرد! همچنین وی روزی دو ساعت تمرین می کرد.

بازی بردلی در فیلم ” اخاذی آمریکایی ” محصول سال ۲۰۱۳ میلادی به کارگردانی دیوید او. راسل و به نویسندگی مشترک دیوید او. راسل و اریک سینگر بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت! بردلی کوپر در این فیلم با کریستین بیل هم‌ بازی شد.

زندگینامه کامل بردلی کوپر

بردلی کوپر با بازی در فیلم ” تک تیرانداز آمریکایی ” به کارگردانی کلینت ایستوود ، برای سومین بار نامزد جایزه اسکار برای عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شد؛ وی همچنین یکی از تهیه‌ کنندگان این فیلم بود و توانست بار چهارم برای بهترین فیلم نامزد اسکار شود! این فیلم در گیشه فروش بسیار بالایی را تجربه کرد! البته بد نیست بدانید بازی او در فیلم ” تک تیرانداز امریکایی ” منجر به خشم هواداران وی شد! آنها گمان می کردند که بردلی یک جمهوری خواه محافظه کار است! او همچنین برای بازی در این فیلم، چیزی در حدود ۱۷ کیلوگرم وزن اضافه کرد!

لازم به بیان است قرار بود در سال ۲۰۱۶ میلادی بردلی در فیلم ” بتمن و سوپرمن: طلوع عدالت ” بازی کند! اما ایفای این نقش به ” بن افلک ” رسید!

زندگینامه کامل بردلی کوپر

شاید جالب باشد که بدانید بردلی کوپر در سال ۲۰۱۹ میلادی جایزه بفتا در حوزه بهترین موزیک را برای فیلم ” ستاره ای متولد شد ” با نام اصلی ” A Star Is Born “ از آن خود کرد! وی در سال های ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ میلادی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای عنوان بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم کمدی ” دفترچه امیدبخش ” با نام اصلی ”  Silver Linings Playbook ” و همچنین عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم ” حقه بازی امریکایی ” با نام اصلی ” American Hustle ” و عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی برای بازی در فیلم ” ستاره ای متولد شد ” شد.

همچنین در جدیدترین موفقیت، بردلی توانست جایزه بهترین ترانه برای رسانه تصویری را برای فیلم ” ستاره ای متولد شد ” با نام اصلی ” A Star Is Born ” به کارگردانی خود و به نویسندگی خود و اریک راث را همراه با “ لیدی گاگا ” در شصت و دومین دوره از جوایز گرمی به دست آورد!

در سال ۲۰۱۱ میلادی مجله پیپل نام بردلی کوپر را در لیست جذاب‌ ترین مردان جهان قرار داد! شاید جالب باشد که بدانید بردلی کوپر “دنیل دی لوئیس” را بهترین بازیگر دنیا می داند!

زندگی شخصی بردلی کوپر

بردلی در سال ۲۰۰۶ میلادی با خواننده و بازیگر “جنیفر اسپاسیتو” ازدواج کرد! این دو در سال ۲۰۰۷ میلادی از یکدیگر جدا شدند. وی از سال ۲۰۱۵ میلادی با مدل روس ” ایرینا شایک” رابطه ی عاشقانه ای دارد! و در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز از ایرینا صاحب فرزند دختر شد. جالب است بدانید بردلی عاشق آشپزی است! و اوقات فراغت خود را صرف غذا خوردن می کند.

بردلی در سن ۲۹ سالگی نوشیدن الکل را ترک کرد! وی در این باره می گوید: ” آخرین باری که الکل مصرف کردم، در یک مهمانی بودم و انقدر سرم را به زمین کوبیدم تا شب در بیمارستان بستری شدم، بعد از آن به خودم آمدم و دیدم که زندگی ام در حال نابودی است! “

 

کادر امتیازدهی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو