علائم ضعف چشم + نشانه های ضعیف شدن چشم ها که باید بدانید

منبع: تاپ ناز

101

1398/11/8

13:44


علائم ضعف چشم

یکی از علائم ضعیف شدن چشم ها، تار شدن دید است که ممکن است دلایل مختلفی هم داشته باشد که در ادامه این مطلب علائم و دلایل ضعف چشم را بررسی می کنیم.

چشم ها در میان اعضای بدن یکی از حیاتی ترین اعضا هستند و دریچه ذهن انسان به حساب می آیند، به همین دلیل مراقبت از چشم ها خیلی مهم است، زیرا در طول زندگی ممکن است فرد دچار بیماری ها و یا حتی مشکلات مربوط به چشم شود که باعث شود علائم ضعیفی چشم در فرد ایجاد شود.

علایم ضعیفی چشم

ضعیف شدن چشم ها می تواند با علائم زیر بروز پیدا کند:

 

احساس درد پس از خیره شدن به جایی

یکی از نشانه های ضعیفشدن چشم ها این است ک وقتی شما به اجسام در محیط خیره می شوید شقیقه شما دچار درد می شود و این یعنی یک عیب در بینایی شما موجود است.

 

ایجاد لکه در جلوی دید شما

بهتر است که این نشانه ها را جدی بگیرید، حتی اگر گه گداری این اتفاق بیفتد برای چشم هایتان، بهتر است هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

مشاهده حالت ناگهانی چیزی نورانی

اگر به صورت ناگهانی در جلوی چشمتان یک چیزی نورانی را دیدید پس باید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید و از این اتفاق ساده نگذرید زیرا می تواند خطرناک باشد.

 

مشاهده حالت تار مو و اجسام

یکی دیگر از علائم ضعیف بودن چشم ها این است که وقتی به اطراف نگاه می کنید ممکن است در جلوی دید خود اجسام متحرکی را ببینید که مانند یک تار مو هستند.

 

تار شدن دید

به طور معمول ضعیف شدن چشم ها همیشه با تاری دید شروع می شود که قطعا می تواند آشکار ترین علایم ضعیفی چشم ها باشد، بدین ترتیب که هر چقدر میزان دید فرد تار تر باشد به همان میزان چشم های ضعیف تری دارد.

 

خستگی بینایی

یکی دیگر از علائم ضعیف شدن چشم ها خستگی آنها است، معمولا در این مورد کار و تحصیل فرد را مجبور می کند که از چشم هایش زیاد کار بکشد، وقتی که فرد چند ساعت متوالی روی یک وضوع تمرکز کند باعث می شود که به چشم هایش فشار زیادی وارد شود و در نتیجه باعث تار شدن چشم می شود که می توان در همان موقع که چشم ها خسته هستند از روش های خانگی برای رفع خستگی چشم کمک گرفت.

 

بیشتر بخوانید: “آستیگماتیسم” چشم چیست درمان و علائم این مشکل چشمی

 

سردرد های متوالی

سردر شاید نشانه های متفاوتی داشته باشد اما باید بدانید که می تواند نشانگر ضعیف شدن چشم ها باشد، معمولا افرادی که دچار آستیگماتیسم هستند همیشه با سردرد همراه است، بارز ترین نوع تشخیص آن این است که بعد از مشاهده تلوزیون، کار با لپ تاپ، رانندگی و یا خیاطی و بسیاری از دیگر کار های دیگر به راحتی دچار سردرد می شوند، معمولا این سردرد ها به دلیل ضعیف شدن قوه بینایی صورت می گیرد.

شما نباید سردرد های میگرنی را با این نوع سردرد ها اشتباه بگیرید، زیرا سردرد های که به دلیل ضعیف شدن چشم ها رخ می دهد در ناحیه پیشانی اتفاق می افتند، این سررد ها با کمی استراحت از بین می روند.

 

به وجود آمدن حالت مگس پران

در این نشانه فرد شاهد دیدن سایه های مزاحم و توخالی می شود که حتی قادر است ذرات گرد و غبار را در جلوی چشمش بیند و باز پلک زدن که این لکه ها بالا و پایین می روند به همین دلیل به این حالت، حالت مگس پران می گویند که از جمله نشانه های ضعف در بینایی می باشد.

به هر حال با داشتن هر یک از علایم ضعیفی چشم بهتر است که هر چه زودتر برای جلوگیری از ضعیف تر شدن چشم ها به چشم پزشک مراجعه کنید، شما باید بدانید که داشتن رژیم غذایی سالم در سلامت چشم ها بسیار مفید است به همین دلیل استفاده از مواد مغذی برای تقویت چشم می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

 

از جمله مهمترین خوراکی ها برای تقویت چشم :

  • هویج
  • پرتقال
  • تخم‌مرغ
  • سبزیجات با برگ تیره
  • دانه‌های روغنی

از جمله مهم ترین علت های ضعیف شدن چشم:

  • دیابت
  • دژنراسیون ماکولا
  • بیماری های ارثی
  • جراحت های چشمی
  • تنبلی چشم
  • جداشدگی شبکیه
  • آب سیاه
  • آب مروارید
  • ورم رنگیزه‌ای شبکیه

 

از اصلی‌ترین عمل‌های مربوط به چشم می‌توان به لیزیک، پی. ار. کی و لازک اشاره کرد. تمامی این عمل‌ها با تجویز پزشک می‌تواند موثر واقع شود بوده و از استفاده کردن از عینک خاتمه داده شود.

با شناخت علائم ضعیف شدن چشم ها می توانید خیلی سریع برای درمان آن اقدام کنید و از بدتر شدن اوضاع هم جلوگیری کنید.

 

مطلب پیشنهادی: 10 کار که باعث ضعیف شدن چشم می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو