حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم تهران با بیان اینکه واحد اول این تصفیه خانه در سال ۹۴ افتتاح شد، اظهار کرد: اگر این افتتاح آن زمان انجام نمی‌شد، در زمینه آب دچار مشکل می شدیم. با افتتاح فاز دوم این تصفیه خانه، آب باکیفیت به حدود دو میلیون نفر ساکنین ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت می‌رسد.

وی با اشاره به تلاش ها و فداکاری مردم ورامین در زمان انقلاب اسلامی، ادامه داد: خوشحالم به مردم این منطقه خدمتی انجام می شود. این خدمات از وظایف ماست. هر وقت دشمن چشم طمع به منافع ما داشته است، مردم مقاومت کرده‌اند و بعد دو سال مردم در برابر شدیدترین فشار اقتصادی مقاومت کرده اند. درست است شرایط سخت شده، ولی هیچ مسئولی از کشورهای دنیا فکر نمی کرد کشوری که ادعای حقوق بشر می کند، یک توافق را زیر پا بگذارد و به مردم ایران ظلم کند و این ظلم هیچ حد و مرزی نداشته باشد، البته هیچ کسی فکر نمی کرد مردم ایران چنین مقاومتی کنند.

روحانی اضافه کرد: دو رهبر اروپایی به من گفتند که ترامپ در آغاز تحریم ها به آنها گفته است که جمهوری اسلامی سه ماه دیگر تمام می شود. آنها نمی‌دانند استقلال، مردم سالاری و حاکمیت ملی برای مردم ما چه اهمیت زیادی دارد. کمتر کشوری در منطقه هست که سایه ظلم آمریکا را ندیده باشد، اما مردم منطقه در مقابل آمریکا مقاومت کرده است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات بزرگ و ملی هستیم و امیدواریم همه مردم در انتخابات شرکت کنند. این انتخابات بر سیاست های منطقه ای و جهانی و قدرت ملی ما تاثیرگذار است. اگر اشکالی هم می بینیم و عده‌ای مسیر را اشتباه رفته اند، ما هم باید نصیحت کنیم و هم بگذریم و پای صندوق بیاییم.