مرکز تماس امنی چنل Omnichannel Call Center در خرده فروشی

منبع: نوداد

224

1398/11/8

15:20


پایان کابوس مرکز تماس سنتی با جانشینی مرکز تماس امنی چنل در جهان در حال رقم خوردن است.

مرکز تماس های سنتی و قدیمی را می توان به عنوان راهکارهایی «تاکتیکی» یا «واکنشی» تعریف نمود. در گذشته وظیفه آنها این بود که در صورت بروز مشکل به مشتریان امکان ارتباط با برندهای خرده فروشی را بدهند، اما آنها اینگونه ساخته نشده بودند که مشتری را به سمت خود جذب کنند تا بتوانند از تجربه خرید خود راضی گردند. 

البته هرگز اینگونه نبود که برندهای خرده فروشی این درک را نداشته باشند که رضایت مشتری باعث خرید بیشتر آنها می شد، بلکه در واقع این فناوری وجود نداشت که تجربه یکپارچه سفر مشتری را طوری مدیریت کند که مشتری رضایت بیشتری داشته باشد. 

حالا با پیشرفت تکنولوژی مراکز تماس امروزی طور دیگری حرکت می کنند. آنها اکنون به عنوان ابزاری استراتژیک برای جذب مشتری استفاده می شوند که می توانند ارتباط با مشتریان را تقویت کنند. 

ظهور پدیده هایی تکنولوژیک مانند جمع آوری داده تکاملی (Progressive Data Collection) و محاسبات شناختی (Cognitive Computing) ، نقش بسیار مهمی در این تغییر نگرش داشته است. با دسترسی بیشتر به اطلاعات خرده فروشی ها می توانند راهکارهای علمی پنهان شده در میان داده ها را واکاوی کنند که این امر منجر به هوش مصنوعی در کسب و کار می شود. 

کال سنتر امنی چنل


مراکز تماس چندکاناله (Multi Channel Call Center) مدت زیادی بود که به عنوان راهکاری نصفه و نیمه بسیاری از مشکلات خرده فروشی ها را در استفاده از ابزارهای گوناگون برای دسترسی به فروشگاه ها حل می نمود اما این راهکار به دلیل یکپارچه نبودن در استفاده از پلتفرم های گوناگون به نتیجه نرسید، تا اینکه مراکز تماس امنی چنل (Omnichannel Call Center) جایگزین شدند که می توانند نیازهای مشتریان را در یک مکان برطرف کنند. 



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو