اسم ژابیز چه معنایی دارد؟

منبع: آرگا

130

1398/11/8

18:45


اسم ژابیز یکی از اسامی تازه می باشد که معنی آن نام گیاهی دارویی از نوع بومادران است، این اسم ریشه ی کردی داشته که مشابه های اسمی متفاوتی نیز دارد.

ژابیز اسمی پسرانه با ریشه ی کردی است، که نامی گیاهی از گونه بومادران است، برای نامگذاری پسران خود اگر مایل به شروع شدن نام آنها با حرف «ژ» هستید، می توانید ژابیز را نیز در گزینه های انتخابی خود قرار دهید.

نامی که برای فرزند خود انتخاب می کنید، در آینده هویت او در جامعه را شکل می دهد، نام، این کد شناسایی را می توانیم با در نظر گرفتن بسیاری از موارد برگزینیم، مثلا اسامی متفاوتی مانند شخصیت های برجسته تاریخی، اسامی مذهبی و اسم های احساسی و ادبیاتی، نام های فرهنگی و قومی و البته ملیتی می توانند توجه شما را جلب نمایند، اما هیچگاه برای نامگذاری کودک خود صرفا به دنبال جدید بودن نباشید، اسامی غیر تکراری و جدید اولین انتخاب خود قرار ندهید و در مورد هر اسم ابتدا خوب جستجو نموده و سپس با آگاهی آن را برای فرزند خود برگزینید.

نام ژابیز، اسمی پسرانه است که نام های مشابه بسیاری دارد، این نام با تلفظ “zabiz”  ریشه ی کردی دارد.

معانی اسم ژابیز

معانی متعدد این نام اشک آتش – شراره آتش، و معنی بوی مادران گیاهی دارویی را دارا می باشد، همچنین دارویی که از این گیاه تهیه می شود و به آن بوی مادران نیز می گویند را معنی می دهد.

ژابیز در ثبت احوال

این اسم در فهرست اسامی اداره ثبت احوال موجود نمی باشد، اما مجاز به ثبت در اداره ثبت نام برای فرزند خود می باشد.

اسم ژابیز اسم پسرانه با ریشه کردی

نام های دخترانه مشابه با این نام:

ژاکلین، ژاله، ژانینا، ژامک،  ژاسمن، ژاسمین، ژانیا، ژاوه، ژالانه، ژاوا، ژانین، ژانیتا، ژانیا، ژالین

نام های پسرانه مشابه با این نام:

ژان، ژافه، ژاو، ژاماسب

در حال حاضر فراوانی این نام ۶۹ نفر می باشد.

نام پسرانه ژابیز با نام های مشابه ژافه، ژاو، ژان و ..

در این مطلب شما را با اسم پسرانه زیبای «ژابیز» آشنا ساختیم، این نام با ریشه کردی می تواند یک انتخاب مناسب برای نامگذاری فرزند عزیزتان باشد، چه بهتر است که قبل از نامگذاری بر روی کودک خود نام های متفاوت بسیاری را جستجو کنیم و معنی آنها را بدانیم و سپس بهترین نام را برای عزیزمان برگزینیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو