بر اساس تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در رویترز، کری لم، رهبر هنگ کنگ روز سه شنبه اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین، از تاریخ ۳۰ ژانویه، دو روز آینده، خدمات و حرکت قطارهای سریع السیر هنگ کنگ به چین و بالعکس تا اطلاع ثانوی لغو شده و به حالت تعلیق درخواهد آمد.

وی در ادامه سخنان خود افزود که حرکت و فعالیت تمامی کشتی و قایق های باری و مسافری برون مرزی هنگ کنگ نیز هم زمان با گسترش نگرانی های مربوط به شیوع ویروس کرونا تعلیق خواهد شد.

پیشتر نیز بر روی پرواز هواپیماها با مقصد چین از سوی هنگ کنگ و بسیاری دیگر از مناطق، شهرها و کشورهای دیگر محدودیت های متعددی اعمال شده بود.  

هم زمان با گسترش و شیوع ویروس کشنده و خطرناک جدید موسوم به کروناویروس که تاکنون در چین منجر به کشته شدن حدود ۱۰۶ نفر شده و بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر را نیز در شهر و کشورهای مختلف مبتلا کرده است، بسیاری از کشورهای جهان به شهروندان خود هشدار داده اند که از هرگونه سفر به چین و مناطق شرق آسیا خودداری کنند. در همین راستا، بسیاری از ایرلاین ها و هتل ها نیز در این مناطق به مسافران خود اعلام کرده‌اند که می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه و خسارتی هزینه بلیت سفر خود را بازپس بگیرند.