خرید و فروش خودرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های افراد در حال حاضر، دارای ریسک بالایی است. معامله برای کسی که می‌خواهد ماشین خود را به بهترین قیمت به فروش برساند و فردی که متقاضی خرید خودرو کارکرده است، با خطرات زیادی همراه است.

به گزارش خودرو۴۵، در بازار پر تقاضای خرید و فروش خودرو، برخی بارها و بارها نسبت به معامله ماشین مبادرت کرده و برخی دیگر اما کم تجربه هستند و نمی‌دانند برای فروش ماشین خود دقیقا باید چه اقداماتی انجام دهند. ما سعی داریم شما را به مراحل فروش خودرو راهنمایی کنیم.

مرحله اول: جذب مشتری

شما باید به عنوان فروشنده خودرو، حتما صادق باشید. بدین گونه که باید همه ایرادها و آپشن‌های اتومبیل خود را به صورت واضح بیان کنید و خود را جای خریدار بگذارید. توصیه ما به شما این است که هنگام فروش خودرو حتما از وجود یک کارشناس متخصص کمک بگیرید.

مرحله دوم: آماده‌سازی مدارک جهت تحویل به خریدار

اگر شما خودتان را جای خریدار بگذارید و توقع داشته باشید معامله‌‌ای امن و آسان را تجربه کنید، می‌دانید که باید هنگام فروش خودرو، همه اسناد و مدارک را بر اساس اصول حقوقی به خریدار تحویل دهید. البته توصیه می‌شود معامله ماشین حتما زیر نظر کارشناسان حقوقی انجام شود و از معامله در پارکینگ‌های دلالی ماشین و یا مکان‌های غیر اداری خودداری کنید.

مرحله سوم: بررسی مدارک، تحویل خودرو و دریافت مبلغ

همانگونه که گفته شد، بهتر است بررسی مدارک خودرو برای حصول اطمینان هر دو طرف معامله توسط شخص سوم (کارشناس حقوقی) بررسی شود. سپس مراحل دریافت وجه و تحویل ماشین که عموما مراحل زمان‌بر و پر دردسر هستند؛ طی شود.

 در این مرحله شما پس از مرحله سخت و نفس‌گیر چانه‌زنی بر سر قیمت ماشین، باید یک روز اداری را صرف تعویض پلاک و فک رهن کنید. سپس در روز دیگری نسبت به پرداخت و صفر بودن تمامی عوارض، بدهی‌های سالانه و عوارض شهرداری مطمئن شوید. پس از این مراحل که در خوش‌بینانه ترین‌حالت حداقل سه روز اداری وقت شما را می‌گیرد، باید با خریدار خودرو یک قرار محضری جهت انتقال اسناد و دریافت وجه تنظیم کنید.

ریسک فروش خودرو را جدی بگیرید!

همانگونه که بارها اشاره شد، ریسک معامله خودرو بالا است. چرا که شما نسبت به فروش یکی از سرمایه‌های زندگی تان اقدام کرده‌اید. از این رو باید حتما همه مراحل به صورت قانونی پیگیری شود. به طور مثال شما هنگام فروش گران ترین خودروها که مبلغی چندصد میلیون تومانی یا میلیاردی دارند، نباید به بازارهای دلالی ماشین مراجعه کنید و یا به صحبت‌های غیر کارشناسی دوستان و آشنایان و برآورد قیمتی آن‌ها اکتفا کنید.

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از فروش ماشین کارکرده خود، از سایت‌های معتبر و شرکت‌های فعال در زمینه کارشناسی، قیمت گذاری و فروش فوری خودرو کمک بگیرید.

ابتدا تا انتهای مراحل فروش خودرو با خودرو۴۵

شاید با مطالعه این مطلب فکر کنید که فروش ماشین چقدر آسان است و با طی شدن سه مرحله می‌توانیم اتومبیل خود را به پول نقد تبدیل کنیم. اما لازم به ذکر است که معامله خودرو بدون کمک گرفتن از شرکتی معتبر و فعال در زمینه فروش فوری خودرو، ریسک بالایی به همراه دارد.

فرض کنید شما به عنوان فروشنده ماشین ب ام و دست دوم برای معامله به یک شرکت معتبر جهت فروش خودرو مراجعه می‌کنید. در این اقدام علاوه بر صفر شدن ریسک معامله، هم شما و هم خریدار از معامله راضی خواهید بود و هم معامله‌ای معتبر رقم خواهد خورد.

شرکت خودرو۴۵ به عنوان شرکتی فعال در زمینه فروش فوری خودروهای کارکرده که روزانه تعداد زیادی ماشین را کارشناسی و قیمت گذاری می‌کند،‌ با طی سه مرحله فروش آسان، سریع و امن، خودرو شما را در یک روز و تنها با یکبار مراجعه به شعب به منصفانه‌ترین قیمت روز بازار به فروش می‌رساند.

مراحل فروش ماشین در خودرو۴۵

۱.تعیین قرار فروش

در این مرحله فروشنده پس از ورود اطلاعات خودرو در فرم مربوطه، منتظر تماس کارشناسان خواهد بود تا بر اساس زمان مشتری یک قرار ملاقات حضوری جهت کارشناسی خودرو در نزدیک‌ترین شعبه تنظیم شود.

۲.کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو در این مجموعه بر اساس ۱۴۵ مورد و به صورت رایگان در ۴۵ دقیقه انجام می‌شود. بدین گونه که پس از کارشناسی دقیق متخصصان این شرکت، بالاترین و منصفانه‌ترین قیمت فروش خودرو به مشتری اعلام می‌شود.

۳.انتقال سند و پرداخت آنی وجه

در صورت موافقت فروشنده نسبت به قیمت اعلام شده، انتقال سند و پرداخت آنی وجه توسط کارشناسان حقوقی و اداری این شرکت انجام می‌شود.

خودرو۴۵ قصد دارد در جهت ایجاد بهترین تجربه فروش خودرو برای مشتریانش تمامی اقدامات اداری و حقوقی از فروش خودرو را در سه مرحله ذکر شده انجام دهد.