اگر می‌خواهید پرخوری نکنید، اندازه کافی از هر وعده غذایی را از دست‌هایتان بپرسید!

اگر می‌خواهید پرخوری نکنید، اندازه کافی از هر وعده غذایی را از دست‌هایتان بپرسید!


منبع: روزیاتو

137

1398/11/8

20:31


پرخوری عذاب‌آور است و وسواس شمردن کالری واقعا خسته‌کننده‌تر. از طرف دیگر، در فضای مجازی رژیم‌های غذایی و برنامه‌های متنوع زیادی به چشم می‌خورد. تنها با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید خودتان به این قضیه پی ببرید. علاوه بر تمام این‌ها، جمع کردن همه اطلاعات موجود در مورد نحوه غذا خوردن و به کار بردن آنها در رژیم غذایی هم وقت‌گیر است و هم انرژی زیادی می‌برد.

در چنین مواقعی، بهترین دوست شما بدن خود شما یا در واقع دست‌هایتان است. دست‌هایتان به شما کمک می‌کند تا اندازه هر غذایی که بدن شما به آن نیاز دارد را اندازه بگیرید تا پرخوری نکنید. با این ترفند به خودتان کمک خواهید کرد که سالم بمانید و دچار اضافه وزن نشوید.

ما در روزیاتو بسیار شگفت‌زده شدیم از این که دیدیم بدن انسان چطور می‌تواند شگفت‌انگیز باشد و این ترفند کاربردی را در خود مخفی کرده باشد. بیاید با هم ببینیم که حجم هر نوع غذایی که می‌خورید را چطور باید با دست‌هایتان اندازه بگیرید.

  • برای آقایان، توصیه می‌شود که حجم غذای اصلی آنها بیشتر از ۲ کف دست نباشد.

  • برای خانم‌ها هم توصیه می‌کنیم که از وعده غذای اصلی بیشتر از یک کف دست نخورند.

پروتئین: یک کف دست

کف دست شما به شما خواهد گفت که چقدر باید پروتئین مصرف کنید. با این که محصولات غنی از پروتئین مانند سینه مرغ، ماهی، تخم مرغ، پنیر کلبه‌ای یا محلی و ماست یونانی سالم هستند اما نباید بیش از اندازه مصرف شوند. بنابراین، بهتر است به اندازه کف دست خود در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید.

کربوهیدرات: یک مشت

دست شما به شما می‌گویند که بدن شما به چه میزان کربوهیدرات نیاز دارد. میزان کربوهیدراتی که در نان، غلات، برنج، سیب زمینی، کینوآ یا بلغور وجود دارد باید برای مصرف به اندازه پشت مشت گره‌خورده و بسته دست باشد. با این روش، شما می‌توانید هم انرژی کافی را به بدن خود بدهید و هم اضافه وزن پیدا نکنید.

برای آقایان دو مشت بسته کربوهیدرات کمک می‌کند تا به مقدار کافی از پاستایی که باید مصرف کنند پی ببرند. برای خانم‌ها یک مشت بسته از غذاهای حاوی کربوهیدرات کافی است.

پنیر: دو انگشت

شکی نیست که پنیر از آن دسته خوراکی‌های خوشمزه است! اگر چه، نباید فراموش کرد که خوردن پنیر بیش از اندازه کافی اصلا سالم نیست. هر وعده پنیری که می‌خورید باید حدود دو انگشت باشد که هم از خوردن آن لذت ببرید و هم سلامت و تناسب اندام خود را از دست ندهید.

چربی: یک بند انگشت

لازم نیست ما هر روز چربی بخوریم. بنابراین، یک بند انگشت شما میزان چربی مصرفی حداکثر و قابل قبول را نشان می‌دهد. خیلی هم کاربردی و راحت!

میوه‌ها و سبزیجات: دو کف دست پر

میزان میوه‌ها و سبزیجات مصرفی تازه، منجمد و تکه‌شده باید به اندازه دست‌های شما باشد: ۲ کف دست گود برای آقایان و یک کف دست گود برای خانم‌ها. تا زمانی که میزان مصرف شما به این اندازه باشد، تناسب اندام خود را حفظ خواهید کردید. اما برای اسموتی و آبمیوه، به شما توصیه می‌کنیم که بیشتر از ۱۵۰ میلی‌لیتر در روز مصرف نکنید زیرا بدین ترتیب، میوه‌ها حاوی قند بیشتری نسبت به خود میوه خواهند شد و در نتیجه افزایش وزن شما را به همراه خواهند داشت.

شیرینی‌جات: یک انگشت شست دست

شیرینی‌جاتی مانند مانند آب نبات، شکلات، مربا یا کره بادام زمینی حاوی میزان زیادی قند هستند. درست است که واقعا خوشمزه‌اند اما در عین حال، بدن شما میزان بسیار زیادی از آنها را لازم ندارد. بنابراین، میزان هر وعده باید کوچک باشد. شما می‌توانید برای اندازه‌گیری حجم مصرفی از شیرینی‌جات از انگشت شست خود استفاده کنید.

دسر: یک مشت بسته

دسرهایی مانند بستنی، کیک، تارت و چیزهای خوشمزه دیگر باید به اندازه محدود مصرف شوند. شما می‌توانید از مشت بسته خود برای اندازه‌گیری حجم مصرفی از دسرها استفاده کنید. یک وعده از دسر مورد علاقه شما نباید بزرگتر از اندازه یک مشت بسته شما باشد.

آیا شما رژیم سالمی دارید؟ چه ترفندهای دستی دیگری می‌شناسید؟ خوشحال می‌شویم با ما و دیگر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: brightside

اگر می‌خواهید پرخوری نکنید، اندازه کافی از هر وعده غذایی را از دست‌هایتان بپرسید!

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو