نقطه جی در زنان دقیقا کجاست؟

منبع: اوما

518

1398/11/8

22:05


نقطه جی در زنان دقیقا کجاست؟

در سال 1950 ، ارنست گروفنبرگ متخصص زنان، نقطه اورتیکی (شهوانی) مشخص را در دیواره فوقانی داخلی واژن توصیف کرد. از آن زمان تاکنون نقطه جی موضوع بحث و جدال علمی و جنسی می باشد. برخی از خانمها از تحریک این نقطه و لذت بسیار زیادی که به همراه دارد یاد می کنند. با این حال، دیگران از عدم توانایی خود در پیدا کردن این نقطه یا غیر واقعی بودن نقطه جی ابراز ناامیدی کرده اند.

پیدا کردن نقطه جی تواند باعث افزایش لذت جنسی در برخی از خانمها شود و یک چالش جنسی جالب برای زوج ها فراهم می کند. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که افرادی که نمی توانند نقطه جی را پیدا کنند یا مایل به یافتن آن نیستند، هم می توانند از رابطه جنسی لذت ببرند.

برای بسیاری از خانمها، نقطه جی ناحیه‌ای بسیار حساس و تحریک کننده‌است که ساعت‌ها به آن‌ها لذت می‌دهد. برای خیلی‌های دیگر نقطه‌ای برآمده در واژن است که اگر بیش از اندازه دستکاری شود فرد احساس دفع ادرار می‌کند و تعدادی از خانم‌ها هیچ حسی در این نقطه احساس نمی‌کنند و خیلی‌ها هم اصلاً این نقطه را در واژن خود ندارند و کل حساسیت به این نقطه در روزهای مختلف ماه متفاوت است.

نقطه جی چیست؟

نقطه جی یکی از نواحی شهوت خیز (محرک احساس جنسی) در داخل واژن است. برخی از افراد گزارش می دهند تحریک این ناحیه باعث انزال و یا روانکاری بسیار بیشتر از حد معمول می شود. برخی دیگر می گویند تحریک این ناحیه ارگاسم شدیدتری ایجاد می کند، یا باعث می شود ارگاسم در اثر دخول به واژن امکان پذیر شود.

پاسخ افراد به تحریک نقطه جی متفاوت است. بعضی از خانمها نمی توانند نقطه جی را پیدا کنند، یا معتقد هستند نقطه جی ندارند. برخی دیگر تحریک این ناحیه را دردناک یا ناخوشایند می دانند. برخی گزارش می دهند تحریک نقطه جی شکل دیگری از لذت شدید را ارائه می دهد که به وسیله سایر اشکال تحریک به دست نمی آید.

نقطه جی کجاست؟

افراد مختلف تجربیات متفاوتی در خصوص نقطه جی گزارش می دهند. با این حال، تقریباً همه می گویند این نقطه در دیواره داخلی و بالای مهبل (واژن) قرار دارد. این نقطه در حدود 2-3 سانتیمتر داخل واژن است. برخی می گویند این ناحیه در هنگام لمس مانند برآمدگی است، یا برای احساس آن باید خیلی سخت نقطه را فشار دهید.

اگرچه این قسمت از اندام تناسلی زنانه، نقطه جی نامیده می‌شود ولی به دلیل متفاوت بودن آن در زنان مختلف و همچنین تغییر کردن نقطه تحریک پذیر آن، بهتر است آن را محدوده جی بنامیم. این محدوده حالت اسفنجی دارد و از زیر پیشابراه از دهانه واژن شروع شده و به داخل، در سقف واژن (نقطه ساعت ۱۲) امتداد می‌یابد و با انگشت قابل لمس می‌باشد. در صورتی که زنی این نقطه حساس را داشته باشد این نقطه بین ۲٫۵ تا ۷ سانتیمتر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد و معمولاً با وارد کردن دو بند انگشت داخل واژن براحتی قابل لمس است. در صورتی که زن با لمس آن تحریک شد به این معنی است که اندازه آن از یک نخود فرنگی بزرگتر است در صورت تحریک نشدن کوچکتر است.

برخی دیگر می گویند بعضی مواقع در هنگام لمس این ناحیه احساس نیاز به ادرار کردن دارند، احتمالاً این حس به این دلیل ایجاد می شود که نقطه جی زیر مثانه قرار دارد. در نتیجه، بهتر است قبل از جستجوی نقطه جی ادرار کنید. پیدا کردن نقطه جی نیاز به آزمون و خطا دارد. برای افزایش شانس خود، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • انواع مختلفی از تحریکات مانند سخت ، نرم ، لرزشی یا نوازشی را امتحان کنید.
  • برای دسترسی بهتر به منطقه موقعیت جنسی را تغییر دهید.
  • فشار و تحریک را در چندین قسمت مختلف در قسمت داخلی واژن اعمال کنید. به آنچه احساس خوب یا متفاوتی دارد توجه کنید.
  • به تنهایی نقطه جی را پیدا کنید. از آنجا که این منطقه حساس است و تحریک شدیدی ایجاد می کند، بهتر است شخصی که کنترل کامل دارد آن را پیدا کند.
  • بهترین حالتها برای احساس نقطه جی در حالتهایی هست که لگن زن بالا قرار گیرد و بلند شود.
  • روش دیگر ایجاد رابطه در حالت ایستاده و در حالت خم شدن است به نحوی که زن اجازه دهد که آلت جنسی مرد از پشت وارد واژنش گردد.

سایر نواحی حساس و محرک در خانم ها

برای اکثر خانمها ، حساس ترین و مهمترین ناحیه جنسی کلیتوریس است. بیشتر خانم ها برای ارگاسم به تحریک کلیتوری نیاز دارند. برای برخی از افراد ، تحریک نقطه جی بطور غیرمستقیم باعث تحریک کلیتوریس یا ریشه های آن می شود که به دیواره مهبل (واژن) گسترش یافته است.

برخی از خانمها از تحریک سینه یا نوک سینه لذت می برند یا تحریک کلیتوریس یا واژن را ترجیح می دهند. هر بخشی از بدن می تواند یک ناحیه شهوت خیز باشد و واکنش هر فرد به لمس متفاوت است. ارتباطات باز و تمایل به کشف نقاط جدید می تواند به یافتن مناطق جدید شهوت خیز و منابع جدید لذت کمک کند.

نکاتی در مورد تحریک جی اسپات

 

نقطه جی در زنان

هیچ استراتژی یا سبک جنسی وجود ندارد که برای همه مفید باشد. درعوض ، رابطه جنسی سالم رابطه ای است که در آن بهترین روش ها برای لذت طرفین را بیابید. ارتباطات باز در حین و خارج از رابطه جنسی می تواند به بهبود تجربه جنسی کمک کند. افراد علاقمند به پیدا کردن موقعیتهای جنسی که باعث تحریک نقطه جی می شوند می توانند یک یا چند مورد از موارد زیر را امتحان کنند:

1- موقعیتی را انتخاب کنید که امکان دخول از پشت را فراهم کند. برای زوج های زن و مرد، مرد باید پشت زن باشد، به طوری که باسن زن بالا قرار گیرد. روی چند بالش دراز بکشید. زوج های زن و زن می توانند از تحریک نقطه جی از پشت با دیلدو، ویبراتور یا یک محرک منحنی نقطه جی استفاده کنند.

2- هنگامی که خانم در بالا قرار دارد، می تواند جهت و شدت تحریک را کنترل کند و این حالت رسیدن به نقطه جی را آسان تر می کند.

3- برای تحریک کلیتوریس خانم در هنگام رابطه جنسی از دست استفاده کنید.

4- رابطه جنسی دهانی را درگیر کنید. در صورتی که مرد از رابطه جنسی دهانی برای همسر خود استفاده کند، خانم راحت تر و بیشتر به ارگاسم می رسد. مرد می تواند ضمن استفاده از انگشتان دست برای تحریک نقطه جی، با رابطه جنسی دهانی به تحریک کلیتوریس خانم بپردازد.

تحقیقات و نظرات فعلی

محل نقطه جی ممکن است در خانم های مختلف متفاوت باشد. برخی از مقالات مطالعاتی - که بیشتر آنها نویسندگان مرد داشتند - تأکید می کنند نقطه جی وجود ندارد و زنانی که ادعا می کنند دارای این نقطه هستند، در تعبیر غلط تجربه خود هستند.

تجزیه و تحلیل مطالعه ای در مورد نقطه جی در سال 2012 ، داده های موثری برای پشتیبانی از نقطه جی یا یافتن مکان خاص آن پیدا نکرد. این مطالعه نشان داد بیشتر خانم ها معتقدند این نقطه وجود دارد. یک مطالعه در سال 2010 به بررسی تجربیات خانم ها در مورد نقطه جی پرداخت. محققان به بررسی 1804 خانم پرداختند و 56٪ از آنها گزارش دادند دارای نقطه جی هستند.

مقاله ای در سال 2010 در مجله پزشکی جنسی ، نظرات متضاد چندین متخصص را برجسته می کند. یکی از متخصصان استدلال می کند این ناحیه در خانم های مختلف متفاوت است به همین دلیل برخی آن را پیدا می کنند و برخی پیدا نمی کنند. برخی دیگر ادعا می کنند نقطه جی وجود ندارد.

اکثر مطالعات علمی نتوانسته اند محل دائمی نقطه جی را پیدا کنند. مشخص نیست که دلیل این امر سخت یافتن این نقطه است یا عدم وجود آن. با توجه به اینکه تعداد زیادی از خانم ها به طور مداوم گزارش از داشتن نقطه جی دارند، مطالعاتی که ادعا می کنند وجود آن را نادیده گرفته اند ممکن است خیلی زود به نتیجه غیرقابل انکاری برسند.

خلاصه : از آنجا که یافتن نقطه جی کاری دشوار است، بحث در خصوص وجود یا عدم وجود آن همچنان ادامه خواهد داشت. افرادی که علاقه مند به یافتن نقطه جی هستند، برای اثبات صحت تجربیاتشان، نیازی به تحقیقات علمی ندارند. همچنین افرادی که نمی توانند نقطه جی را پیدا کنند، نیازی به ادامه جستجوی آن ندارند. در واقع هنوز هم می توان بدون حضور نقطه جی از رابطه جنسی لذت برد.

Jandra Sutton. Everything You Need to Know About the G Spot. on June 5, 2018 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو