«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) کیفرخواست اتهامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را رسماً به دادگاه منطقه قدس اشغالی تحویل داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، با ارائه این دادخواست، نتانیاهو رسماً در یک محکمه قضائی به جرائم ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شد.

بر این اساس، برای اولین بار است که یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمان حضور در این سمت، در دادگاه به جرائم کیفری متهم می‌شود.

حضور دادستان کل رژیم صهیونیستی در دادگاه و تحویل کیفرخواست رسمی اتهامات نتانیاهو، تنها چند ساعت پس از آن رخ می‌دهد که او با انتشار پیامی از پس گرفتن درخواست مصونیت قضائی خود خبر داده بود.

به نوشته وبگاه «آی۲۴ نیوز»، نتانیاهو در آخرین ساعات باقی‌مانده به تشکیل کمیته پارلمانی بررسی درخواست مصونیت خود در کنست را پس گرفت و دلیل آن را نیز «غیر منصفانه بودن» این روند توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

بر این اساس، با پس گرفته شدن درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو، راه برای آغاز جلسات محاکمه و دادرسی پرونده‌های فساد دولتی وی در دیوان عالی رژیم صهیونیستی هموارتر شد.

مندلبیت پیش از تحویل کیفرخواست به دادگاه قدس اشغالی، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.