سندرز در مهمترین ایالت آمریکا هم پیش افتاد

منبع: برترین ها

79

1398/11/8

23:08


نتیجه یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد «برنی سندرز» در کالیفرنیا که بیشترین تعداد آرای ایالتی را دارد، با اختلافی نسبتا زیاد در صدر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: آماری که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد «برنی سندرز» سیاستمدار چپگرای آمریکایی در ایالت کالیفرنیا به اختلافی نسبتا زیاد در صدر رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.

در حالی که کمتر از یک هفته تا زمان آغاز فصل انتخاباتی دموکرات‌ها باقی مانده، نظرسنجی نشریه «لس آنجلس تایمز» نشان می‌دهد که سندرز اکنون به لطف حمایت رأی‌دهندگانی که خود را «بسیار لیبرال» توصیف کرده‌اند و همچنین با پشتیبانی رأی‌دهندگان لاتین تبار و جوانان، توانسته نظر ۲۶% از ساکنان کالیفرنیا را جلب کند.

در این نظرسنجی، «الیزابت وارن» که پیش از این برای صدرنشینی در این ایالت رقابت نزدیکی با سندرز داشت، با افت محبوبیت روبرو شده و با کسب نظر ۲۰% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ۱۵%، «پیت بوته‌جج» با ۷% و «مایکل بلومبرگ» با ۶%، «ایمی کلوباچار» با ۵%، «اندرو ینگ» با ۴% و «تام استیر» با ۲% در رده‌های بعدی این نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

سندرز در مهمترین ایالت آمریکا هم پیش افتاد

این نظرسنجی بین روزهای ۱۵ تا ۲۱ ژانویه (۲۵ دی-۱بهمن) و با مشارکت ۶۸۴۵ فردی که برای رأی دادن ثبت نام کرده‌اند، انجام گرفته است. حاشیه خطای این نظرسنجی مثبت و منفی ۲.۵ درصد اعلام شده است.

کالیفرنیا با داشتن ۴۹۴ رأی ایالتی، از منظر تعداد آرای ایالتی مهمترین ایالت در جریان رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها به شمار می‌آید. بر اساس اعلام کمیته مرکزی حزب دموکرات، در پایان فصل انتخابات درون‌حزبی، هر نامزدی که بیش از ۱۹۹۰ رأی ایالتی به دست آورد، به عنوان نامزد نهایی حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی می‌شود.

پیش از این چند نظرسنجی نشان داده‌اند که سندرز در دو ایالت «آیووا» و «نیو همپشایر» هم که آغازگر فصل انتخابات هستند، پیشتاز است. این سناتور ایالت «ورمونت» خود را سوسیال دموکرات می‌خواند و با شعار افزایش مالیات ثروتمندان، گسترش خدمات اجتماعی و پایان دادن به جنگ‌های خارجی آمریکا به میدان آمده است.

انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در کالیفرنیا روز ۳ مارس (۱۳ اسفند) برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو