ارتباط زشتی در بارداری و جنسیت جنین!

منبع: نی نی نما

136

1398/11/9

03:27


باردارم خیلی زشت شدم...

ماه سوم بارداری ام و احساس می کنم خیلی زشت شدم و صورتم لک هم پیدا کرده. ممکنه زشت شدن مادر با جنسیت جنین در ارتباط باشه؟؟

دکتر سروی متخصص زنان و زایمان:

خانم‌هایی که جنین دختر دارند به دلیل زیاد بودن هورمون استروژن آن‌ها تهوع بیشتری دارند و لک‌های روی صورت‌شان زیاد است و هم‌چنین صورت‌شان کمی از حالت طبیعی خارج شده و زشت‌تر می‌شوند که این موارد از نظر علمی ثابت شده و مورد قبول است.

در تشخیص جنین بدون سونوگرافی موارد تجربی فردی دیگری هم وجود دارد که قانون تعمیم ندارد و نمی‌توان گفت که برای همه صدق می‌کند.

به عنوان مثال تهوع، تیره شدن پوست، ویار بارداری، چاق شدن در ناحیه ران و باسن، جوش‌های صورت، علاقه نشان دادن به میوه‌ها و هندوانه‌ای شدن شکم در جنین‌های دختر و بیماری‌های پوستی و کبدی، سردرد، خشک شدن دست‌ها، عدم تهوع در اوایل بارداری و بزرگ شدن بینی در جنین‌های پسر بیشتر است.

اما دقیقاً نمی‌توان روی این موارد قضاوت داشته باشیم چرا که برای نمونه خارش‌های دوران بارداری، بیماری کبد چرب در بانوانی که جنین دختر هم دارند دیده شده است.

هم‌چنین در برخی موارد گفته می‌شود که از روی صدای قلب جنین هم می‌توان جنسیت را تعیین کرد اما این راه علمی نیست و در اصل هنوز ثابت نشده که از راهی غیرسونوگرافی با قطعیت تمام بتوانیم جنین را شناسایی کنیم.
معمولاً جنین‌های دختر مقاومت بیشتری در برابر استرس‌ها و عفونت‌ها و نارسایی‌های مادر دارند یعنی میزان بقای جنین دختر بالاتر از جنین پسر است.

خبر خوش برای دختردارها!

پژوهشگران در یکی از تحقیقات اخیر خود به یافته های جنجال برانگیزی دست یافته اند. آنها می گویند طبق آخرین پژوهش ها زنان با هوش تر از مردان هستند.

روانشناسان برای نخستین بار در تاریخ 100 ساله تست lQ دریافته اند که امتیازات زنان از امتیازات مردان بیشتر شده است. در طول قرن گذشته، زنان در تست lQ حدود 5 امتیاز از مردان عقب بوده اند، که روانشناسان این اختلاف امتیاز را به تفاوت های ژنتیکی نسبت می دهند. با این وجود اختلاف امتیاز بین زنان و مردان در سال های اخیر کمتر شده و امسال زنان از مردان جلو زده اند.

دلیل این امر شاید پیچیده تر شدن زندگی زنان در دنیا امروز باشد، چراکه اکثر زنان همزمان درگیر مسئولیت های خانوادگی و کاری هستند. دلیل دیگر شاید این باشد که هوش خانم ها نسبت به هوش آقایان پتانسیل بالاتری دارد ولی، خانم ها تا به حال این را نمی دانسته اند.

به گفته روانشناسان، تاثیر کامل مدرنیزه بر زنان در حال آشکار شدن است و چون جهان روز به روز پیچیده تر می شود، مغز انسان ها ناچار است خود را با این روند تطبیق دهد.

در روایت هم داریم که از خوش یُمنی زن این است که فرزند اوّلش دختر باشد؛ البته این عبارت به معنای این نیست که اگر فرزند اوّلش پسر بود، پس این خانم بد یُمن است؛ نه، بلکه آنجا مسکوت مانده است.

مهمان همیشه برکت دارد؛ ولی یک موقع مهمانی به خانه می آید و شما می گویید: این مهمان عجب خیر و برکتی داشت؛ دختر نیز همینطور است. وقتی خدا به انسان دختر می دهد انگار باب روزی را هم باز می کند؛ یعنی پا قدم دختر آن قدر پر برکت است که آدم حس می کند، زندگی یک رنگ و بوی دیگری گرفته است؛ پس خداوند دخترها را بیشتر دوست دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو