شروع مراقبت از پوست از چه سنی ؟

شروع مراقبت از پوست از چه سنی ؟


منبع: بیتوته

128

1398/11/9

04:24


شروع مراقبت از پوست از چه سنی ؟



مراقبت از پوست صورت, مراقبت از پوست

راههای مراقبت از پوست صورت در سنین مختلف

 

این یک واقعیت است که براساس سن نوع پوست تغییر میکند. بنابراین شروع سنین محافظت و مراقبت از پوست و همچنین در سنین مختلف باهم تفاوت دارد. ممکن است فکر کنید که مجبور به نگران شدن و دغدغه داشتن در مورد این موضوع و انجام کارهایی برای مراقبت از پوستتان تا سن 30 سالگی یا 40 سالگی نخواهید بود.

اما چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید آنها را در سنین پایین تر انجام دهید که به شما اجازه مراقبت خوب از پوست تان و حفظ سلامت آن در بلند مدت را خواهد داد.

 

لایه برداری از پوست را از سنین نوجوانی آغاز کنید

اگر از اواخر بیست سالگی شروع به استفاده از ماسک های لایه بردار پوست کرده اید کمی دیر است.

 

لایه برداری از پوست باید در سنین نوجوانی آغاز شود تا منافذ پوستی را تمیز کرده و از بروز جوش جلوگیری کند همچنین سلول های مرده را از سطح پوست پاک کند. چه پوست شما خشک باشد چه چرب ، بهتر است از اواسط سالهای نوجوانی، برای داشتن پوستی صاف تر از لایه بردارها استفاده کنید.

 

مراقبت از پوست صورت, مراقبت از پوست

راههای مراقبت از پوست 

 

در 20 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

در سن 20 سالگی، اگر از پوستی نرمال برخوردارید، فقط كافی است پیش از خواب آن را بشویید. اگر جزو كسانی هستید كه دارای پوستی چرب هستند از شوینده‌هایی كه شبیه ژل است استفاده كنید و اگر پوستی خشك دارید از محصولاتی كه حاوی شیر هستند.

 

همیشه و در همه حال ازضد آفتاب استفاده كنید ولی مهم نیست چه برندی؛ فقط مطمئن باشید از SPF 15 یا 20 برخوردار است و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت می‌كند. ضدآفتاب را به تمام سطح پوست خود (صورت و گردن) بمالید.

 

از یك مایع مرطوب‌ كننده یا یك مرطوب‌ كننده‌ فاقد چربی استفاده كنید. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌كنند از كرم‌های حاوی رتینوئیدهای مشتق از ویتامین A استفاده كنید. این محصولات بهترین داروهای ممكن برای كاستن خطوط ظریف و چین و چروك‌های پوستی، تحریك كلاژن و درمان جوش‌های پوستی هستند.

 

در سن 30 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

با رسیدن به 30 سالگی نگرانی‌های شما در مورد جوش‌ها از بین خواهد رفت اما حواس‌تان باشد كه روند نزولی پوست شروع شده است. بعد از سن 30 سالگی نور آفتاب فرصت این را خواهد داشت تا تاثیرات منفی خود را روی پوست‌تان نشان دهد. احتمالا متوجه شده‌اید كه خطوط پوستی یا نقطه‌های تیره روی پوست‌تان بیشتر و مشخص‌تر شده‌اند؛ به همین دلیل استفاده از محصولات ضد پیری و یك كرم چشم روزانه برای جلوگیری از آسیب‌های تدریجی از ضروریات است.

 

حتی یك روز را بدون ضدآفتاب سپری نكنید. توجه كنید كه در این سنین بهتر است از ضدآفتاب‌هایی استفاده كنید كه علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت علیه اشعه‌های UVA و UVB حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و. . . باشند. همچنین كرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دست‌ها كه نور خورشید به آن می‌خورد هم بزنید.

 

مراقبت از پوست صورت, مراقبت از پوست

راههای مراقبت از پوست صورت 

 

40 سالگی

آن روزها که جلوی آفتاب دراز می‌کشیدید تا برنزه شوید، به جز رنگ قهوه ای که پوست‌تان می‌گرفت، آثار دیگری روی آن مشاهده نمی‌کردید اما 40 سالگی زمانی است که اثرات مخرب اشعه آفتاب به صورت لکه‌های تیره و نقاط قرمز و التهاب گونه روی پوست‌تان خود را نشان می‌دهد حالا دیگر پوست‌تان کلاژن‌سازی کمتری دارد و همین موضوع باعث می‌شود خاصیت ارتجاعی پوست رفته رفته کم شود و پوست شما هر روز یک خط و شیار تازه را روی خود تجربه کند. اما نگران نباشید چون مراقبت به موقع همه این اتفاق ها را عقب می اندازد. از آنجا که پوست درخشندگی سابق را ندارد و هرچه بیشتر دچار خشکی و کاهش تولید چربی شده، باید مراقبت بیشتری از آن به عمل آورید.

 

محصولات تغذیه‌کننده و ضدپیری استفاده کنید

در این سن و سال باید یک برنامه منظم و روتین برای تغذیه و رطوبت رسانی به پوست‌تان داشته باشید. واقعیت این است که استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و پپتید که کلاژن‌ را تقویت می‌کنند تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت. برای رفع خشکی پوست باید از کرم‌های مرطوب کننده قوی که حاوی اسید هیالورونیک، پترولتوم یا بوتر شی هستند، استفاده کنید. دیگر کرم‌هایی که از 40 سالگی به بعد هیچ وقت استفاده از آنها را نباید فراموش کنید استفاده از ضدآفتاب و پاک‌کننده است. ضمن آنکه تغذیه مناسب را هم نباید فراموش کنید.

 

مراقبت از پوست صورت, مراقبت از پوست

روشهای مراقبت از پوست

 

در سن 50 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟

خانم‌ها با ورود به میانسالی به كرم‌های ضدآفتاب با 30SPF و بالاتر نیاز دارند. به آنها توصیه می‌شود حتی در منزل هم از ضدآفتاب استفاده كنند. خانم‌هایی كه مرز 50 سالگی را گذرانده‌اند حتما باید از كرم‌های دورچشم و ضدچروك برای پیشگیری از زیادتر شدن چروك‌ها استفاده كنند.

 

استفاده از كرم‌های لایه‌ بردار به صورت ماهانه و زدن كرم‌های روشن‌كننده هر 2 تا 3 روز یك‌بار برای خانم‌ها در این سن توصیه می‌شود. انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌خصوص آنهایی كه رنگ قرمز، نارنجی و زرد دارند، سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها هستند و مصرف حداقل 5 وعده از آنها در طول روز به تمام خانم‌ها در 50 سالگی برای حفظ سلامت پوست‌شان توصیه می‌شود.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو