7 مدل زبان بدن برای افزایش اعتماد به نفس

7 مدل زبان بدن برای افزایش اعتماد به نفس


منبع: نمناک

171

1398/11/9

12:00


با استفاده از این تکنیک های طلایی اعتماد به نفس خود را در هنگام صحبت با دیگران و مصاحبه های شغلی بالا ببرید.

7 نوع زبان بدن برای افزایش اعتماد به نفس

علاوه بر نشان دادن یک نگرش خاص به دیگران زبان بدن شما ،همچنین می تواند تاثیر مثبتی در انتقال احساسات شما هم داشته باشد و به شما کمک میکند،تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید ؛ زبان بدن شما ،یک ارکستر ساکت است که همیشه از آن آگاه نیستید با این حال، این یک تاثیر مستقیم بر محیط شما و افراد اطراف شما دارد.

کنترل آن، دانستن آن و درک اسرار آن، به شما کمک خواهد کرد به عنوان مثال، شما می توانید اولین تاثیر و خاطره ی از خود به جا گذاشته را بهبود ببخشید ، این باعث جذابیت بیشتر شما می شود و می تواند برای شما ،منبع خوبی برای ترغیب و تشویق باشد این بدان معنا نیست که از استراتژی هایی که فروشندگان یا سیاستمداران برای مخاطب استفاده می کنند، استفاده کنید.

در این بخش از نمناک در مورد توانایی افزایش اعتماد به نفس خود برای کنترل بهتر گفتگوها، مصاحبه های شغلی و حتی راهکارهایی برای فریفتن دیگران صحبت میکنیم و 7 نکته برای بهبود زبان بدن خود در مورد موارد ذکر شده، ارائه خواهیم داد ؛ مطمئن هستیم که آنها یک کمک بزرگ خواهند بود.

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

 

چطور با زبان بدن تان اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

1. زبان بدن و زبان بصری:

مغز شما خواسته خود را می فرستد اگر چیزی را بخواهید، چشمان شما اولین چیزی است که به دنبال آن میگردد آنها اولین چیزی هستند، که خواسته شما را نشان می دهند بنابراین، چشمان شما اولین راه و ابزار است که توسط زبان بدن به کار گرفته میشوند پس چرا بیشتر از این استفاده نمی کنید؟

هرگز در طول مکالمه نگاه خود را به پایین نندازید ؛ هنگامی که با کسی صحبت می کنید، به طور مستقیم به شخص نگاه کنید به یاد داشته باشید که چشمان شما احساسات شما را نشان می دهد بنابراین، سعی کنید آرامش، قاطعیت و اعتماد به نفس خود را نشان دهید.

افزایش اعتماد به نفس خانم ها

2. وضعیت خوب و فضا و موقعیت شخصی:

در حالی که با فردی که در مقابل شما قرار دارد، صحبت می کنید، مهم است که به وضعیت خود توجه داشته باشید ، پشت شما باید مستقیم و راست باقی بماند، شانه هایتان آرام باشد، گردن خود را مستقیم نگه دارید و کج نکنید. وضعیت شما، نشان دهنده نگرش شماست برای افزایش اعتماد به نفس و متقاعد کردن دیگران ،از آنچه که می گویید، افراط نکنید به عبارتی دیگر، شما نباید یک موقعیت نظامی و یا موقعیتی سست و وارفته را داشته باشید در حالت ایده آل، شما به ترکیبی از وضعیت طبیعی و امن احتیاج دارید . برای انجام این کار ،ضروری است که از حالت شخصی خود مراقبت کنید و خود را در یک فاصله خوب قرار دهید ؛ به طرف مقابل نچسبید اما در عین حال، باید نزدیکی خاصی وجود داشته باشد ، که گفتگو طبیعی جلوه دهد و نگاه ها به طور مساوی بین افراد به اشتراک گذاشته شود .(نه نگاه کوتاه و کم و نه زیاد )

نشانه های اعتماد به نفس بالا

3. همیشه دستان خود را هنگام مصاحبه های کاری، موقع صرف یک نهار خاص ، و در مکالمات جدی، به شخص مقابل نشان دهید .

هرگز دستان خود را پنهان نکنید آنها را در جیب خود و یا زیر میز قرار ندهید و یا دست به سینه نایستید اجازه بدهید، آنها وسیله ای باشند، که کلمات شما را ادا و احساسات شما را بیان کنند.

اجازه دهید آنها با شما ؟به طور طبیعی حرکت کنند ، آنها را آزاد کنید! 

4. سکوت و آرامش در یک لحظه، می تواند یک استراتژی خوب باشد:

به دنبال استعاره ای که زبان بدن شما مانند یک ارکستر است، آنها مانند مجوعه ای از ابزار آلات هستند که نقش تحریک شنونده را ایفا میکنند همانطور که می دانید، موسیقی بدون سکوت و یکنواخت نیست بنابراین، برای ایجاد تاثیر مستقیم بر روی کسانی که در مقابل شما هستند، شما باید از این روش ، در هر دقیقه استفاده کنید مثلا، وقتی فرد دیگری چیزی که با آن موافق نیستید را میگوید ، به جای اینکه بلافاصله مجازات یا پاسخ نامناسبی به آنها دهید ، از سکوت استفاده کنید ؛ کمی لبخند بزنید آرام باشید ؛ گاهی اوقات، سکوت راهی برای نشان دادن خرد است. از آن به خوبی استفاده کنید.

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس


5. در حالی که صحبت می کنید، یک جسم را در دست نگه دارید:

برای ایجاد یک تاثیر مستقیم بر روی کسی یا گروهی از افراد، همیشه خوب است که هنگام صحبت کردن مداد، قلم و حتی عینکی را در دست داشته باشید .با داشتن این اشیاء یا لوازم جانبی با یک خرد خاص ، تصویری از اعتماد به نفس بالای شما در مقابل شنوندگان به وجود می آورد در عین حال، گرفتن چیزی در دست ، به شما کمک می کند تا اضطراب خود را کنترل کنید.

6. سر خود را به بالا و پایین تکان دهید :

تکان دادن سر شما ،یک استراتژی مهم در زبان بدن شما است این یک راه بر قراری ارتباط با فردی است، که در مقابل شما قرار دارد این حرکت ؟تایید کننده ی حرف های آنها ست . تکان دادن سر شما ،همچنین نشان دهنده ی علاقه مندی و مشتاق بودن شماست لزوما این بدان معنا نیست که شما موافق آنچه که می گویند ،هستید .این نشانه ی بخشی از احترام و اعتماد به نفس است وبه شما توانایی ایجاد یک محیط مثبت، برای به دست آوردن توافق را می دهد. تکان دادن سر شما نشان دهنده ی اعتماد ، احترام و خرد شما است .

اعتماد به نفس

7. بیش از حد، خودتان را تکان ندهید :

به دنبال نقطه ای باشید که خود را در آن حالت، راحت میپندارید برای متقاعد کردن دیگران از چیزی ، لازم نیست مانند بازیگران نقش بازی کنید . شما نیازی به استفاده از حرکات بیش از حد و یا مکالمات نامتعادل که به دیگران اجازه ی صحبت کردن را نمیدهد ندارید . آموزش زبان بدن شما، هنر خودتان است، اما با کنترل این نکات، شما میتوانید اثری را خلق کنید، بدون آنکه این عمل به نمایشنامه تبدیل شود باید بگوییم این آسان نیست و برای انجام این کار، باید بر روی عزت نفس، اعتماد شخصی و حتی عواطف عصبی خود تمرکز کنید.

گاهی اوقات، این ها برای مخفی کردن یا کنترل اعصاب یا حس ناامنی خود هم استفاده می شوند در نهایت ،ما دوست داریم در روابط روزمره مان، راحت تر باشیم همچنین، ما دوست داریم توانایی خود را برای جذب وافزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران ،افزایش دهیم به همین علت، ما باید با این الگوهای ساده، زبان بدن خود را به چالش بکشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو