مهاجرت به ترکمنستان از طریق سرمایه گذاری، کار و تحصیل چگونه است؟

مهاجرت به ترکمنستان از طریق سرمایه گذاری، کار و تحصیل چگونه است؟


منبع: آرگا

140

1398/11/9

12:05


کشور ترکمنستان در سال های اخیر حجم بالایی از مهاجران را به خود جذب کرده است زیرا مهاجرت به ترکمنستان با توجه به رشد اقتصادی آن مزیت های متعددی دارد. مهاجران می توانند به شیوه های گوناگونی به این کشور مهاجرت کنند که مهاجرت کاری بیشترین میزان تقاضا را در میان این شیوه ها دارد که درباره آن توضیح می دهیم.

با توجه به اینکه دولت این کشور در سال های اخیر فعالیت ها و تلاش خود را در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی بالا برده است ۱۲ درصد به میزان مهاجران این کشور افزوده شد است فراهم بودن زمینه تحصیلی مناسب در این کشور و موقعیت های شغلی جدید موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی به این مناطق جذب شوند. خیلی از متقاضیانی که به این کشور مهاجرت می کنند افراد سرمایه گذاری هستند که در زمینه های ثبت شرکت سرمایه گذاری های خود را انجام داده اند بعد از مهاجران سرمایه گذاری بیشترین میزان مهاجران متعلق به مهاجران تحصیلی و کاری است که با دریافت ویزای ۲ سال اعتبار در این کشور کنند.

در رده های بعدی نیز مهاجرت های ازدواجی بیشتر دیده می شود افرادی که از طریق ازدواج به یک دولت دیگر مهاجرت می کنند و اقامت خود را دریافت می کنند افرادی هستند که شریک زندگی آن ها تابعیت این کشور را دارد و از این طریق می توانند مهاجرت کنند البته برای مهاجرت کردن از این طریق فرد باید شرایط لازم را داشته باشد و اسناد لازمه را به کنسولگری ارائه دهد. یکی از عمده علت هایی که موجب می شود تا مهاجرت به این کشور در میان ایرانیان از تقاضای بیشتری برخوردار باشد نوع تفاهمات فرهنگی است که در میان این دولت ها وجود دارد و همانطور که می دانید این کشور در همسایگی ایران واقع شده است.

نحوه مهاجرت به ترکمنستان:

ترکمنستان در شمار کشورهای صادرکننده نفت در دنیا قرار دارد که از این جهت موقعیت های شغلی و تحصیلی مناسبی در این زمینه ها برای مهاجران ارائه می شود این کشور سطح اقتصادی مطلوبی دارد و پول آن دارای ارزش و اعتبار است. برای اینکه بتوانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید باید در آزمون های زبان ترکمنی شرکت کنید و بعد از ۱۱ سال پاسپورت خود را دریافت کنید افرادی که به مدت ۷ سال در این کشور اقامت دارند و زندگی کرده اند می توانند اقامت خود را نیز به شکلی دائم دریافت کنند. همچنین برای دریافت ویزا نیز باید ابتدا فرمی پر کنید و در زمان ارزیابی در صورت نبود هیچ مشکلی ویزای این کشور برای شما صادر خواهد شد. در راهنمای سفر به ترکمنستان و تخمین هزینه سفر به این کشور نیز می توانید اطلاعات مهمی را در این زمینه کسب کنید و هزینه های احتمالی برای مهاجرت به ترکمنستان را تخمین بزنید.

مهاجرت به کشور ترکمنستان

از مهم ترین شهرهایی که در این کشور مهاجران زیادی را به خود جذب می کند می توان به شهر عشق آباد اشاره کرد این شهر نه تنها موقعیت های شغلی و تحصیلی خوبی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد بلکه یک منطقه توریستی مهم نیز تلقی می شود. از دیگر شهرهای مهاجرپذیر می توان به شهر ماری اشاره کرد شهر مرو نیز در شمار این شهرها قرار دارد بسیاری از دانشگاه های معتبر نیز در این شهرها دانشجویان زیادی را از خارج جذب می کنند.

شیوه های مهاجرت:

یکی از راحت ترین شیوه هایی که می توانید برای مهاجرت خود به آن تکیه کنید مهاجرت تحصیلی به این کشور است زیرا در این کشور موسسات آموزشی مختلفی وجود دارند که در ازای دریافت پول خدمات مختلفی را به شما ارائه می دهند. اما شیوه های مهاجرت کردن تنها به این موارد ختم نمی شود و شما می توانید با شیوه های مختلف زیر و متناسب با شرایط و مقاصد خود شیوه های مختلفی را برای مهاجرت کردن انتخاب کنید:

مهاجرت سرمایه گذاری:

برای مهاجرت به ترکمنستان از طریق سرمایه گذاری ابتدا باید یک ثبت شرکت انجام دهید با توجه به نوع مهارت خود می توانید شرکتی را تاسیس کنید و سرمایه اولیه خود را به شکل مستقیم از طریق بانک انتقال دهید افرادی که از این شیوه استفاده می کنند باید مقادیری از سرمایه خود را برای مالیات در نظر بگیرند. افراد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در حقیقت یک فعالیت تجاری انجام می دهند مالیات بخش مهمی از فعالیت ای یک سرمایه گذار در ترکمنستان است که در برخی موارد طبق قوانین شامل تخفیف های مالیاتی می شود اما باید دید که اغلب این سرمایه گذاری ها در چه زمینه هایی صورت می گیرد. سرمایه گذاری در این کشور در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعت پنبه  نساجی، فرش ماشینی و … انجام می گیرد که رشد اقتصادی خوبی نیز در این کشور دارند و افراد مختلفی در این زمینه ها سرمایه گذاری های خود را انجام می دهند.

راهنمای مهاجرت به ترکمنستان

مهاجرت تحصیلی:

شیوه دیگر مهاجرت به ترکمنستان مهاجرت کردن از طریق تحصیل است که به اصطلاح بورس تحصیلی از آن یاد می شود در این کشور دانشگاه های معتبر و خوبی هستند که از نقاط مختلف دنیا دانشجو جذب می کنند. هزینه هایی که برای تحصیل در این کشور باید پرداخت کنید متغیر است و بسته به نوع رشته تحصیلی دارد که در ان مشغول هستید مدارک مورد نیاز برای پذیرش شما در دانشگاه های این کشور نیز شامل مدارک زیر می باشد:

  • اخذ مدرک دیپلم یا مدرک دانشگاهی معتبر
  • ریز نمرات دانشگاه و ریز نمرات دیپلم
  • داشتن تمکن مالی برای ادامه تحصیل در این کشور و پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • داشتن مجوز برای ورود به کشور

مهاجرت کاری:

شیوه ای پر کاربرد برای مهاجرت به ترکمنستان مهاجرت کاری است زیرا موقعیت و وضعیت شغلی در این کشور دارای وضعیت مطلوبی است و نرخ بیکاری نیز در آن کم است زمینه های مهم شغلی که می توانید در آن از سطح بالای درآمد برخوردار باشید و در این کشور بسیار اعتبار دارد گاز، نفت و نساجی است فرد با توجه به تخصص و مهارتی که دارد می توانید در هر یک از زمینه های شغلی به فعالیت بپردازد. مدارک لازم برای دریافت این نوع ویزا نیز شامل موارد زیر است:

ترکمنستان و نحوه مهاجرت به آن

  • سه رونوشت از فرم تقاضای ویزا
  • نامه تاییدیه کارفرما
  • نوع فعالیت و مهارت
  • عکس پرسنلی
  • رونوشت از پاسپورت
  • گواهی نامه سلامت
  • تعهدنامه
  • رونوشتی از ترجمه مدارک لازم

مهاجرت توریستی:

دریافت این نوع ویزا برای متقاضیان به سختی انجام می شده است و در سال های اخیر تغییراتی در این زمینه ها ایجاد شده است که انجام این کار را برای مهاجران آسان تر کرده است فرد برای دریافت این ویزا می تواند بلیط رفت و برگست و رزور هتل را ارائه دهد و با پرداخت هزینه ها می تواند به راحتی پاسپورت خود را دریافت نماید. بسیاری از افرادی که به قصد سفر به ترکمنستان ویزای این کشور را دریافت می کنند با مطالعه مقاله معرفی مکان های دیدنی ترکمنستان می توانند جاذبه های دیدنی این کشور را بیشتر بشناسند.

دیدنی های ترکمنستان

مهاجرت از طریق تولد:

والدینی که نوزاد آن ها در ترکمنستان به دنیا می آید می توانند از طریق نوزاد خود اقدام به دریافت ویزا کنند و تابعیت این کشور را دریافت کنند در این زمینه نیز دولت سوالات و پرس و جوهایی خواهد داشت و در صورت نداشتن مشکل به فرد کمک می کند تا تابعیت این کشور را دریافت کند.

شیوه های دیگری که می توانید برای مهاجرت خود به کشور ترکمنستان به کار بگیرید مهاجرت از طریق همراه دارای تابعیت ترکمنستانی، مهاجرت پناهندگی و مهاجرت از طریق ازدواج با فرد دارای تابعیت ترکمنستانی است که در هر یک از این شیوه ها فرد با مدرک باید ثابت کند که همسر او یا همراه او دارای تابعیت است و با یکدیگر نسبت دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو