با خوردن این سالاد به جنگ سرطان بروید

53

1398/11/9

12:12


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: سالادها به علت ترکیبات غذایی مفیدی که دارند، می‌توانند از ابتلا به سرطان جلوگیری کنند.

با خوردن این سالاد به جنگ سرطان بروید

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: سالاد‌ها به دلیل مواد غذایی مفیدی که در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود حاوی ترکیبات مفیدی برای بدن هستند که هر کدام از این مواد به تنهایی و یا با ترکیب یکدیگر می‌توانند به سلامتی افراد کمک کنند.

او اظهار کرد: سالاد جوانه گندم و کرفس یک سالاد بسیار مفید است، زیرا جوانه گندم حاوی کلسیم، روی، سلنیوم، ویتامین‌های گروه B و ویتامین E است؛ که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. همچنین ویتامین E و سلنیوم حاوی آنتی اکسیدان هستند که به پیشگیری از سرطان‌ها کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: ویتامین B موجود در سالاد جوانه گندم و کرفس می‌تواند به رفع خستگی، و تقویت پوست و مو کمک فراوانی کند؛ همچنین کرفس موجود در این سالاد شامل ویتامین‌های A,B,C و املاحی مانند: پتاسیم، منیزیوم، آهن و کلسیم فراوانی است که این خود باعث کاهش فشار خون می‌شود.


انوشه ادامه داد: این سالاد شامل ترکیبات فراوان ضد سرطانی است که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و از ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

او تصریح کرد: وجود کرفس در سالاد می‌تواند باعث تقویت سیستم گوارش بدن شود. انواع سالاد‌ها به خاطر فیبر بالایی که دارند به سلامت عمومی دستگاه گوارش کمک فراوانی می‌کنند و در درمان یبوست موثر هستند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: سالاد جوانه گندم، لوبیا و کاهو نیز از جمله سالاد‌های مقوی است که افراد می‌توانند مصرف کنند. لوبیای موجود در این سالاد یک ماده مغذی محسوب می‌شود که شامل پروتئین گیاهی، کربوهیدرات، ویتامین و اسید فولیک است. همچنین فیبر بالای این سالاد به کاهش کلسترول بدن کمک می‌کند و از جذب کلسترول جلوگیری خواهد کرد؛ که این در نهایت به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.


انوشه بیان کرد: سالاد جوانه گندم، لوبیا و کاهو باعث پایین آمدن قند خون افراد می‌شود و برای مبتلایان به کبد چرب مفید است. همچنین این سالاد خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی بالایی دارد که می‌تواند به پیشگیری از سرطان‌های گوارش و پوست کمک کند.


او یاد آوری کرد: کاهوی موجود در این سالاد حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین‌های A,E,C,K و املاح (کلسیم، آهن، منیزیوم، فسفر) است که در مجموع این ویتامین‌ها و املاح برای سلامت پوست، درمان جوش و آکنه نیز مفید هستند.

انوشه اظهار کرد: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند برای کنترل اشتهای خود حتما قبل از شروع وعده غذایی سالاد را به مقدار زیاد میل کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان توصیه کرد: افراد هنگام استفاده از این سالاد‌ها از سس مایونز و نمک استفاده نکنند. می‌توان ماست را جایگزین سس مایونز کرد.




 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو