محله ببک استانبول – منطقه ای فوق العاده مشرف به تنگه بسفر

محله ببک استانبول – منطقه ای فوق العاده مشرف به تنگه بسفر


منبع: تاپ تراول

378

1398/3/28

14:40


خرید بلیط هواپیما

محله ببک استانبول – bebek istanbul

در این مقاله از معرفی دیدنی های استانبول درباره یکی از محله های فوق العاده زیبای شهر استانبول به نام محله ببک که نمای بسیار زیبا به تنگه بسفر دارد سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد سفر به استانوبل را دارید بازدید از این محله ای زیبا را فراموش کنید با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره این محله ببک استانبول بدانید.

محله ببک

محله ببک

از محله های قدیمی و دیدنی استانبول محله ببک نام دارد که از قدیمی ترین روستای بوده است که در این قسمت قرار داشته و قدمت تاریخی دارد این محله در بخش سواحل اروپایی بسفر قرار دارد که در میان چندین محله قرار گرفته است و از زیباترین محله های موجود است که همیشه مسافران و گردشگران را به طرف خود می کشاند و باعث شده تا به یک محله توریستی تبدیل شود که همیشه پذیرای میهمانان خارجی بوده است.

ببک (Bebek) یک محله‌ی تاریخی در استانبول است که در محدوده و مدیریت منطقه‌ی بشیکتاش قرار دارد. این محله در سواحل اروپایی بسفر واقع شده است و توسط چند محله‌ی دیگر مانند «آرناووتکوی»، «اتیلر» و «روملی هیساری» احاطه شده است. زمانی که استانبول توسط «فاتیح» فتح شد، ببک یک روستای کوچک ماهیگیران یونانی بود و قدمت آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد.


مقالات بیشتر بخوانید :


محله ببک

محله ببک

دقیقا معلوم نیست که نام این روستا و محله دقیقا از کجا آمده است. ترجمه‌ی تحت‌الحفظی کلمه‌ی «ببک» به معنی «کودک» است که به موقعیت جذاب محله در تنگه‌ی بسفر اشاره می‌کند که خلیج عمیق و آرام و چشم‌اندازی گسترده بر هر دو جهت بسفر دارد.

محله ببک

محله ببک

بدیهی است که چنین مکان زیبایی متروکه نمی‌ماند و توجه همگان را به خود جلب می‌کند. در قرن ۱۹ اشراف عثمانی این مکان را جایی ایده‌آل برای ساختن خانه‌های ییلاقی و کاخ‌های تابستانی یافتند. متاسفانه اکثر این خانه‌ها در گذر زمان باقی نماندند. از بهترین نمونه‌هایی که باقی مانده است، می‌توان به «کنسول‌گری مصر» اشاره کرد. این عمارت سفید رنگ هنر نوین، در اواخر قرن ۱۹ تکمیل شد و آخرین خدیو مصر دستور ساخت آن را داده بود.

محله ببک

محله ببک

ببک یک منطقه‌ی مسکونی محبوب تحت حکمرانی حکومت امپراطوری عثمانی بود و امروزه نیز به زندگی پرشور و نشاط خود ادامه می‌دهد. جمعیت این محله نشان‌گر جامعه‌ی متنوع زمان خود است و این امر هنوز هم در معماری تاریخی و سازه‌های معاصر آن مشهود است.

دانشگاه «Bogazici» (دانشگاه بسفر) در محله‌ی ببک قرار دارد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است و یکی از موسسات برتر آموزش عالی ترکیه محسوب می‌شود. دانشگاه بسفر در ساختمان و زمین‌های آموزش عالی «کالج رابرت» مستقر است که یک موسسه‌ی آموزشی آمریکایی تاریخی بود که در سال ۱۸۶۳ توسط یک تاجر ثروتمند نیویورکی به نام «کریستوفر رابرت» و مبلغ و مربی آمریکایی به نام «کایروس هملین» تاسیس شده بود. بعد از ادغام این کالج با «کالج دخترانه‌ی آمریکایی» دانشگاه به «آرناووتکوی» نقل مکان کرد که هم‌اکنون هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

محله ببک

محله ببک

مردم محلی عاشق ببک هستند اما نه به خاطر داشتن مکان‌های دیدنی، چون به جز کنسول‌گری مصر و مسجد کوچکی، هیچ بنای تاریخی دیگری وجود ندارد. مردم به ببک می‌روند تا از جو فوق‌العاده‌ی آن استفاده کنند. معمولا مردم از خوردن یک صبحانه‌ی خوب در اسکله، خرید و قدم زدن در کنار تنگه‌ی بسفر لذت می‌برند. اگر شما عاشق شب‌گردی هستید، ببک یکی از مشهورترین مکان‌ها برای این کار است.

در اواسط قرن ۱۹ بود که ببک از یک  منطقه‌ی تابستانی به مکانی تفریحی چهار فصل تبدیل شد. در کتابی نوشته شده است که مسلمان‌ها اکثر جمعیت ببک را تشکیل می‌دادند اما انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها هم در این منطقه زندگی می‌کردند. امروزه ببک یکی از مشهورترین و لوکس‌ترین محله‌های استانبول است. متاسفانه ببک قربانی موفقیت خود شده و در بیشتر ایام سال شلوغ است و آخر هفته‌ها هم این شلوغی به اوج خود می‌رسد.

محله ببک

محله ببک

پارک ببک هم در این محله واقع شده و یکی از بهترین پارک‌های استانبول است. این پارک در سال ۱۹۰۸ برای عموم باز شد  و در سال ۲۰۰۸ توسط یک گروه معماری بازسازی شده است. مساحت فضای سبز  این پارک ۸۸۰۰ متر مربع است و گیاهان تزئینی آن و درختان چندصد ساله ارزش آن را دارند که برای بازدید از آن‌ها به پارک ببک بروید. پیاده‌روها، قسمتی که برای پیاده‌روی حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است، زمین بازی و فضاهای استراحت مساحت پارک را به ۱۶ هزار متر مربع رسانده است.

محله ببک

محله ببک

محله ببک

محله ببک

  تبلیغات   

          هتل انقلاب تهرانرزرو هتل ارزان | هتل های مشهدهتل ترنج کیش | اقامت اروپا


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو