روش اصولی برای گرم کردن موتور خودرو در زمستان و سرما

منبع: تالاب

170

1398/11/9

22:22


روش اصولی برای گرم کردن موتور خودرو در زمستان و سرما

روش اصولی برای گرم کردن موتور خودرو

برای نگه داری از اتومبیل و سالم ماندن و کاهش استهلاک قطعات موتور ماشین باید برخی نکات مانند تعویض روغن و سرویس هاي‌ دوره اي را بـه موقع انجام داد تا ماشین کمتر دچار خرابی شود.

 

در زمستان نیز باید با رعایت نکات زیر اتومبیل را روشن کنید و بعد از طی مراحل گفته شده شروع بـه حرکت نمایید.

 

بعد از گرم کردن اتومبیل تا 10 دقیقه از شتاب گیری و پرگاز رفتن خودداری نمایید.

 

بسیاری عقیده دارند کـه موتور اتومبیل باید تحت فشار گرم شود و عده اي دیگر نیز عقیده دارند کـه موتور تا رسیدن ان بـه درجه حرارت ایده آل فرصت داد. اما کدام واقعا درست اسـت؟

 

روش اصولی برای گرم کردن موتور خودرو در زمستان و سرما

گرم کردن موتور خودرو در زمستان

 

یک کانال مهندسی مشهور Engrneering Explained بر روی یوتیوب تلاش کرده تا این مسئله را توضیح دهد و اطلاعات درستی را در مورد ان ارائه نماید. برای اثبات ادعاهای مطرح شده دراین طرح از دوربین هاي‌ حرارتی استفاده شده تا نحوه گرم شدن موتور در مقاطع مختلف بـه تصویر کشیده شود.

 

بـه گزارش تالاب همچنین دوربین هاي‌ فوق میزان گرمایش هوای ورودی و سامانه خنک سازی موتور را در سرعت هاي‌ مختلف بررسی کرده اند. دراین ویدئو تلاش شده تا بـه زبانی ساده جزئیات فوق بـه تصویر کشیده شود تا افراد عادی نیز امکان فهمش را داشته باشند.

 

همه ی ما از اهمیت حیاتی روغن برای موتور ماشین آگاه هستیم ولی تنها  برخی از ما از چگونگی ایفای نقش ان در گرمایش موتور در فصول گرم و سرد آگاه هستیم. برای مثال طبق اعلام انجمن مهندسین ماشین، حتی یک روغن OW صفر وات نیز در درجه حرارت منفی 40 درجه سلسیوس فعالیت میکند.

 

لذا بـه نظر کارشناسان این ویدئو بهتر اسـت در حالت خلاص یک یا دو دقیقه بـه موتور فرصت داد تا گرم شود. در واقع بهتر اسـت موتور را روشن کرده، سراغ یخ زدایی و برف زدایی شیشه هاي‌ بدنه بروید و بـه ماشین امکان رسیدن بـه درجه حرارت ایده آل را بدهید.

 

جهت نگهداری از خودرو می توانید از آموزش های دیگر مجله تالاب در زمینه خودرو در پایین استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو