سفری کوتاه اما جذاب به کشورهای توریستی جهان

سفری کوتاه اما جذاب به کشورهای توریستی جهان


منبع: همگردی

194

1398/11/11

00:47


شما زمان بسیار طولانی را به کار و فعالیت اختصاص داده اید و تصمیم دارید برای مدتی استراحت کرده و به سفر بروید. مقصد مورد نظر خود را چگونه انتخاب می کنید؟ چه مکان هایی را برای رسیدن به آرامش و بازیابی روحیه ترجیح می دهید؟ انتخاب مقصد مناسب با توجه به تعدد و تنوع بسیار زیاد آن ها کمی دشوار بوده و ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. برای داشتن بهترین انتخاب ابتدا باید علایق خود را بشناسید و بدانید قصد انجام چه فعالیت های گردشگری را دارید. ترجیح می دهید به بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی بروید یا اینکه تفریحات هیجان انگیز و سرگرمی های متنوع را دوست دارید؟ جاذبه های طبیعی برای شما جذاب تر هستند یا جاذبه های تاریخی؟ مکان های توریستی شلوغ را برای سفر ترجیح می دهید یا دوست دارید چند روزی را در محیطی آرام و به دور از هیاهو بگذرانید؟ جواب این سوال ها به شما کمک می کند تا مقصد مورد علاقه خود را برای سفر انتخاب کرده و روزهای خوب و به یادماندنی را بگذرانید. در این بخش قصد داریم 8 مورد از کشورهای توریستی جهان را به شما معرفی نماییم. می توانید در مورد مکان های دیدنی، هتل ها، رستوران ها، جاذبه های تفریحی و ... هریک از کشورهای توریستی دنیا اطلاعاتی بدست آورده و متناسب با علایق خود بهترین گزینه را در میان کشورهای دیدنی جهان انتخاب نمایید.

کشورهای توریستی دنیا

ایتالیا (Italy)

ایتالیا کشوری پیشرفته در قاره اروپاست که به دلیل جاذبه های طبیعی و تاریخی فوق العاده ای که دارد در لیست کشورهای توریستی دنیا قرار می گیرد. اگر دوست دارید تا به کشوری اروپایی سفر کنید، قطعا ایتالیا اولین و بهترین انتخاب خواهد بود. این کشور یکی از متمدن ترین کشورهای دنیا بوده که فرهنگی غنی و تاریخی پرفراز و نشیب دارد. از این رو مکان های تاریخی و بناهای قدیمی با معماری های فوق العاده جذاب و دیدنی در این کشور به وفور دیده می شوند. در کنار تاریخ و فرهنگ غنی و گسترده این کشور، جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای فوق العاده ای نیز در ایتالیا وجود دارند که برای علاقمندان به طبیعت بسیار دوست داشتنی هستند. شهر ونیز، یکی از معروف ترین مقاصد توریستی بوده که در شمال ایتالیا قرار دارد. شهر رم، شهر توریستی دیگری است که برای علاقمندان به تاریخ و علم و ادب پیشنهاد می شود. این شهر روزگاری زیستگاه بزرگترین و معروف ترین نویسندگان، شاعران و هنرمندانی بوده که برای الهام گرفتن و ثبت هنرهای ماندگار به این شهر می آمدند. رم پر از بناهای تاریخی، کلیساها و خانه های قدیمی است که اگر علاقمند به معماری کهن باشید، برایتان بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. در کنار شهرهای بزرگ و توریستی این مورد از کشورهای توریستی جهان، روستاهای ساحلی و دهکده های سرسبز با چشم اندازهایی شگفت انگیز نیز دیده می شوند.

ایتالیا

فرانسه (France)

فرانسه با بیش از 82 میلیون گردشگر در سال، یکی از کشورهای دیدنی جهان به شمار رفته و علاقمندان بسیاری دارد. پاریس با برج ایفل و باغ های سرسبز و دلنشینی که دارد، یکی از عاشقانه ترین شهرهای دنیا بوده که برای سفر ماه عسل پیشنهاد می گردد. فرانسه پایتخت فرهنگ و هنر اروپاست که فرهنگی غنی و مردمی اصیل و دوست داشتنی دارد. شهرهای تاریخی، قلعه های دیدنی، معابد رومی، بناهای مربوط به قرون وسطی، کاخ ها و قصرهای باشکوه از جمله مکان های تاریخی هستند که بازدید از آن ها برای علاقمندان به تاریخ کهن و معماری سنتی این مورد از کشورهای توریستی جهان بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. اگر اهل ورزش و تفریحات هیجان انگیز هستید نیز می توانید به سواحل بسیار زیبا و دیدنی دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس رفته و علاوه بر تماشای چشم اندازهای طبیعی، از تفریحات دریایی متنوعی که برای بازدیدکنندگان فراهم شده نیز لذت ببرید. انجام ورزش های زمستانی و اسکی در رشته کوه های آلپ و پیرنه از دیگر جاذبه های هیجان انگیز این مورد از کشورهای توریستی دنیا هستند که باعث جذب گردشگر و حرفه ای های این رشته به فرانسه می شوند. اگر دوست دارید محیطی آرام و به دور از شلوغی های شهر را برای استراحت انتخاب کنید، می توانید به دهکده ها و روستاهای کوچک این کشور بروید. روستاهایی فرانسه چشم نوازترین و رویایی ترین مناظر را در مقابل چشمان بازدیدکنندگان و طبیعتگردان قرار می دهند. اگر علاقمند به مد و پوشاک باشید، می توانید به بازارها و مراکز خرید این کشور رفته و به تماشای فروشگاه هایی لوکس و پر زرق و برق آن بنشینید. این فروشگاه ها بروزترین لباس های دنیا را به مشتریان خود عرضه کرده و تنوع فوق العاده ای از رنگ، طرح و مدل را برای آنان به نمایش می گذارند. غذاهای خوشمزه فرانسوی، نوشیدنی های ستودنی و انواع پنیرهای متفاوت آن نیز از دیگر جاذبه های توریستی این کشور است که توصیه می کنیم حتما در سفر خود تعدادی از آن ها را امتحان کنید.

فرانسه

استرالیا (Australia)

استرالیا یکی از پهناورترین کشورهای دنیا بوده که جاذبه های طبیعی بسیاری داشته و تفریحات و سرگرمی های متنوعی را در خود جای داده است. سواحل زیبا و شگفت انگیز، کشتی های گردشگری، باغ های گیاهی و جزایر دیدنی این کشور بخشی از جاذبه های آن هستند که در کنار سازه های مدرن و جذاب آن، استرالیا را به یکی از کشورهای دیدنی جهان تبدیل کرده اند. شما می توانید خوشمزه ترین غذاها را در رستوران ها و کافه های این شهر نوش جان کرده و از مراکز خرید لوکس و مدرن آن ها بازدید نمایید. موزه ها، گالری های هنری و مراکز فرهنگی نیز از دیگر جاذبه های استرالیا هستند. جزایر دیدنی بسیاری در این کشور دیده می شوند که هرکدام از آن ها جذابیت های خاص خود را دارند. گردشگران می توانند با همراهی تورهای گردشگری به این جزایر سفر کرده و علاوه بر تماشای شگفتی های طبیعت، از تفریحاتی چون دریانوردی، قایقرانی، تماشای دلفین ها و ... برخوردار باشند. جنگل های استوایی و حیات وحش آن نیز از دیگر دیدنی های طبیعی استرالیا بوده که باعث جذب گردشگران بسیاری به این مورد از کشورهای توریستی جهان می شود.

استرالیا

آمریکا (America)

آمریکا کشوری بزرگ با ایالت هایی متعدد و پهناور است که هریک از آن ها جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده اند. این کشور رتبه اول جذب توریست در دنیا را دارد و در این راستا نیز فعالیت های بسیاری انجام داد. تماشای غارهای زیبای آلامبا، شفق شمالی در آلاسکا، صخره های شنی آریزونا، درختان صد ساله سیکویا در کالیفرنیا، کوه های پوشیده از برف کلرادو، باتلاق لوئیزیانا، آتشفشان های هاوایی، دشت های مینه سوتا، رودخانه می سی سی پی و دریاچه میشیگان در ایلینو، بخشی از جاذبه های طبیعی و گسترده این مورد از کشورهای توریستی دنیا هستند که حتی برخی از آن ها در دنیا نظیر ندارند. در کنار زیبایی هایی طبیعی و چشم اندازهای فوق العاده این کشور، مکان های گردشگری بسیار زیادی در آمریکا دیده می شوند که از بین آن ها می توان به دیزنی لند، موزه هنر متروپولیتن، استودیو های MGM، بنای یادبود واشنگتن، مرکز خرید فنیال هال، بازار آمریکا مال، استودیو یونیورسال، هالیوود، مجسمه آزادی و جزایر الیس اشاره کرد. این کشور پر از دیدنی های توریستی بوده و سفر به آن برای هر سلیقه ای جذاب است. به یاد داشته باشید که برای تماشای تمامی این مواد نمی توانید ماشین شخصی یا مسیرهای جاده ای را برای سفر انتخاب کنید. بهترین راه حمل و نقل در این مورد از کشورهای دیدنی جهان، استفاده از خطوط هوایی است.

آمریکا (America)

بریتانیا (United Kingdom)

بریتانیا، کشوری اروپایی است که چهار قسمت مجزای انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز را در بر می گیرد. جاذبه های تاریخی این مورد از کشورهای توریستی جهان، معماری و هنر خاص آن و طبیعت زیبای بریتانیا باعث شده تا این کشور به یکی از گردشگر پذیرترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شود. با سفر به بریتانیا شما هم زمان به چهار کشور سفر می کنید. ضمن آنکه می توانید از آنجا به راحتی با یک قطار به پاریس بروید و سری هم به آلمان و اسپانیا بزنید. در واقع شما با یک بلیط و در طول یک سفر می تواند اروپا را بگردید. لندن، بزرگترین شهر اروپا و پایتخت بریتانیای کبیر است. این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می تواند پاسخگوی تمامی علایق و سلیقه های شما باشد. بافت قدیمی و محله های تاریخی که شاهکارهای معماری دنیا را در خود جای داده اند، در کنار رستوران های بین المللی، پارک ها و شهربازی های جذاب و شگفت انگیز و مراکز خرید مدرن و مجلل، به خوبی باهم ترکیب شده و شهری جذاب و دوست داشتنی ایجاد کرده اند. اگر اهل تاریخ و مطالعه آن باشید، برترین موزه ها و گالری های دنیا را می توانید در این شهر بازدید نمایید. این شهر برای علاقمندان به فرهنگ های متنوع و گردشگرانی که آشنایی با مردم و آداب و رسوم یک کشور را دوست دارند نیز بسیار جذاب است. در اینجا تنوع فرهنگی بی نظیری دیده شده که بر روی بخش های مختلف زندگی مردم از فرهنگ غذایی و نوع پوشش گرفته تا هنر و موسیقی تاثیر می گذارد.

بریتانیا (United Kingdom)

ژاپن (japan)

از دیگر کشورهای توریستی دنیا که محبوبیت زیادی در بین گردشگران و علاقمندان به سفر دارد، کشور ژاپن است. نکته ای که ژاپن را از دیگر مقاصد گردشگری دنیا متفاوت کرد، ترکیب سنت و مدرنیته در این کشور بوده که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته و باهم ادغام شده اند. کاخ های سلطنتی و معابد قدیمی با معماری های سنتی، از جمله مکان های پربازدید و جذاب این مورد از کشورهای دیدنی جهان هستند که بخشی از تاریخ و فرهنگ ژاپن را برای همگان ارائه می دهند. فستیوال های رنگارنگ و جذاب، آداب و رسوم متفاوت ژاپنی ها، موسیقی محلی این کشور از جمله دیگر مواردی هستند که گردشگران را به وجد آورده و این ژاپن را در لیست اولین انتخاب های آنان قرار می دهند. کشور ژاپن برای طبیعت دوستان و علاقمندان به جاذبه های طبیعی نیز بسیار شگفت انگیز بوده و مناظر دیدنی و چشم اندازهای بی نظیری را در مقابل چشمان آن ها قرار می دهد. طبیعت این مورد از کشورهای توریستی جهان در فصل بهار مملو از شکوفه های صورتی شده که بسیار دیدنی است. شکوفه های گیلاس بخشی از فرهنگ مردم ژاپن به حساب می آیند و برای آن ها اهمیت بسیاری دارند. علاوه بر این، کشور ژاپن دارای سواحل بسیار زیبا، کوه های بلند و با شکوه، رودخانه های خروشان، پارک های ملی بزرگ و تفریحات و سرگرمی های متنوع و جذاب دیگری بوده که آن را تبدیل به یکی از کشورهای توریستی دنیا کرده است.

ژاپن

فیلیپین (philippines)

فیلیپین یا به طور دقیق تر مجمع الجزایر فیلیپین، کشوری متشکل از 7641 جزیره بوده که در جنوب شرقی آسیا و بین دریای چین و اقیانوس آرام قرار دارد. این مورد از کشورهای دیدنی جهان تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است. در کنار اماکن تاریخی، طبیعت جذاب و چشم نواز این کشور یکی از مهمترین دلایل جذب گردشگر به سمت آن محسوب می شود. جزایر بکر و دوست داشتنی، سواحل زیبا و دیدنی و جنگل های سرسبز و بارانی بخش از این جذابیت های طبیعی به شمار می روند که گردشگران را محو تماشای خود می کنند. جدای از جاذبه های طبیعی و تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگ مردم فیلیپین نیز جز دیدنی های بی نظیر این مورد از کشورهای توریستی جهان به حساب می آید. در اینجا برخلاف دیگر کشورهای آسیایی، شما مردمی را می بینید که مانند غربی ها لباس می پوشند، به زبان انگلیسی سخن می گویند و دینشان نیز مسیحی است. اما با همه این موارد، فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند که آن ها را از کشورهای غربی و اروپایی متفاوت می کند. فیلیپینی ها بسیار کاری هستند، به خانواده اهمیت خاصی می دهند، به یکدیگر کمک می کنند، آداب و رسوم برایشان اهمیت زیادی دارد و احترام حرف اول و آخر زندگی آنان است. این مردم بسیار میهمان نواز بوده و با گردشگران خوش برخورد و مهربان هستند. در واقع اگر به دنبال آشنایی با فرهنگ مردم این مورد از کشورهای توریستی دنیا باشید، چیزهای بسیاری از آن ها یاد خواهید گرفت.

فیلیپین (philippines)

هندوستان (India)

هندوستان کشور پهناوریست که در بخش جنوبی قاره آسیا قرار دارد. هرچه که برای داشتن یک سفر هیجان انگیز و به یادماندنی نیاز دارید، می توانید در این مورد از کشورهای دیدنی جهان پیدا کنید. اگر اهل گردش در شهر، بازدید از مراکز خرید، اقامت در هتل های لوکس و تماشای بناهای مدرن هستید، کلانشهرهایی چون دهلی، بمبئی و کلکته را برای اقامت انتخاب نمایید. گشت و گذار در خیابان ها و بازدید از بازارهای قدیمی شما را هرچه بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان هندوستان آشنا خواهد کرد، مردمانی از نژادهای مختلف و با دین هایی متفاوت. خوردن غذاهای پرادویه هندی در غذاخوری های خیابانی از دیگر جذابیت های این مورد از کشورهای توریستی جهان است که به غذادوستان پیشنهاد می شود. بازدید از معابد زیبای این مورد از کشورهای توریستی دنیا با معماری جذاب و آداب و سنن خاص مردمان آن بخش دیگری از جاذبه های دیدنی هندوستان به حساب می آید. بناهای قدیمی و آثار تاریخی چون تاج محل نماد عشق و علاقه در هندوستان، قلعه سرخ، دروازه هند نیز از جمله مکان های پربازدید و جذاب برای علاقمندان به تاریخ و معماری کهن هستند. اگر جاذبه های طبیعی و گشت و گذار در جنگل و کوه و دریا را برای سفر می پسندید، باز هم هند مکانی مناسب و مقصدی بی نظیر محسوب می شود. مناطق متعدد کوهستانی، بیابان های دیدنی، جنگل های سرسبز، رودخانه های خروشان و زیبا و جزایر و سواحل بکر و آرام، بخشی از جاذبه های گردشگری این مورد از کشورهای دیدنی جهان بوده که مورد توجه علاقمندان به طبیعت قرار دارند. در واقع می توان هندوستان را کشوری برای تمام سلیقه ها معرفی نمود.

هندوستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو