دستگیری سارقان مغازه یک میلیاردی در بازار

منبع: برترین ها

67

1398/3/28

17:33


رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باند ۵ نفر سرقت مغازه در بازار تهران خبر داد که با تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت یک میلیارد تومان وجه نقد و ارز کرده بودند.

میزان نوشت: رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باند ۵ نفر سرقت مغازه در بازار تهران خبر داد که با تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت یک میلیارد تومان وجه نقد و ارز کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده گفت: اواخر اردیبهشت ماه سال جاری مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد مغازه وی واقع در خیابان ناصر خسرو مورد سرقت سارقین قرار گرفته است و مبلغ یک میلیارد تومان وجه نقد و ارز به سرقت رفته است.

پرونده با موضوع سرقت مغازه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۱۳ بازار تهران به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی به کارآگاهان اظهار داشت: بعداز اتمام روز کاری تمامی وجوه و اموال با ارزش را در گاوصندوق نگهداری می‌کنم؛ و زمان سرقت ساعت ۰۱:۴۰ بوده که سارقین با تخریب قفل وارد مغازه شده و اقدام به سرقت کرده و به کسی هم در این رابطه مظنون نیستم.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی به همراه تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل سرقت رفته، که در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقین پس از تخریب قفل کرکره مغازه وارد شده، سپس با تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت اموال نموده اند. در تحقیقات میدانی کارآگاهان با بدست آوردن تصاویر دوربین مداربسته صحنه محل سرقت و سایر تصاویر دوربین‌های مداربسته خیابان‌های همجوار، با ارسال تصاویر به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی پراید متعلق به سارقین که در زمان سرقت از آن استفاده کرده شدند.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مالک خودرو به هویت معلوم را شناسایی کردند. با انعکاس موضوع به مقام محترم قضایی و هماهنگی‌های صورت گرفته، وی دستگیر شد.

مرد جوان در تحقیقات گفت: خودرو را حدوداً دو سال پیش به شخصی به نام سجاد ۲۸ ساله که از آشنایانم است بصورت قولنامه‌ی فروخته ام و در اختیار او است و از ماجرای سرقت بی اطلاع هستم.

بدنبال اظهارت مرد جوان دستگیری سجاد در دستور کار کارآگاه قرار گرفت که مخفیگاه وی در یکی از مناطق شرق تهران مورد شناسایی قرار گرفت. با هماهنگی مقام محترم قضایی در اواسط خرداد ماه سال جاری طی یک اقدام پلیسی سجاد در مخفیگاهش دستگیر و خودروی پراید نیز کشف شد. در تحقیقات اولیه از سجاد ضمن اعتراف به سرقت اظهار داشت سرقت را به اتفاق ۴ نفر دیگر از همدستانش انجام داده است.

بدنبال اظهارات سجاد، کارآگاهان طی چندین عملیات جداگانه هر چهار متهم دیگر را در مخفیگاهشان دستگیر که در بازرسی صورت گرفته بیش از هفتصد میلیون تومان وجه نقد و ارز از آنان کشف و به پایگاه منتقل شد.

در تحقیقات صورت گرفته از هر ۵ متهم صراحتاً به سرقت از مغازه مالباخته اعتراف کرده و اظهار داشتند با وجوه سرقتی اقدام به خرید ملک، خودرو و صرف خوشگذرانی و مصرف مواد کرده اند. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از سارقین به نام حامد ۳۰ ساله به اتهام جرائم دیگر تحت تعقیب پلیس یکی از شهرستان‌های غربی بوده که بلافاصله موضوع شهرستان مورد نظراعلام شد.

سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این خبر بیان داشت: با توجه به اعتراف صریح هر پنج متهم به سرقت از مغازه شاکی و عودت وجوه کشف شده به مالباخته متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسای سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند.

سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: کسبه‌های محترمی که مجبور به نگهداری اموال با ارزش و قیمیتی خود در مغازه هستند می‌توانند با نصب سیستم‌های امنیتی هشداردهنده مانع از برزو اینگونه سرقت‌ها شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو