کاخ سفید روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن قانون منع استفاده از مین‌های زمینی ضد نفر توسط ارتش آمریکا را لغو کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «به عنوان بخشی از تعهد راسخ رئیس جمهور دونالد ترامپ برای اطمینان یافتن از این موضوع که نیروهای ما قادر به دفاع در برابر هرگونه و تمام تهدیدات هستند، رئیس جمهور سیاست دولت اوباما در منع نیروهای ارتش آمریکا در به کارگیری مین‌های زمینی ضد نفر در خارج از شبه جزیره کره را لغو می‌کند.»

در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع معتقد است محدودیت اعمال شده بر نیروهای آمریکایی توسط سیاست دولت اوباما می‌تواند آنها را در معرض آسیب شدید در جریان درگیری علیه دشمنان قرار دهد. رئیس جمهور تمایلی به پذیرش چنین خطری برای نیروهایمان ندارد.»

کاخ سفید در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: «وزارت دفاع سیاست مین‌های زمینی جدیدی را صادر کرده است.این سیاست به فرماندهان عملیاتی در شرایط ویژه اجازه می‌دهد تا به استفاده از مین‌های پیشرفته و غیر ماندگار بپردازند. این مین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا آسیب ناخواسته به غیرنظامیان و نیروهای متحد را کاهش دهند.»

در این بیانیه آمده است: «این اقدام یکی دیگر از سلسله اقداماتی است که توسط دولت ترامپ اتخاد شده تا به ارتش ما انعطاف پذیری و قابلیت مورد نیاز برای برنده شدن را بدهد. رئیس جمهور ترامپ به بازسازی ارتش ما پرداخته و ارتش آمریکا از هر زمان دیگر قدرتمندتر است. رئیس جمهور به حمایت و تجهیز نیروهای ما خواهد پرداخت تا آنها برای همیشه قدرتمندترین نیروی مبارز در جهان باقی بمانند.»