آیا با روش های صاف کردن مو بدون حرارت آشنایی دارید؟ مرتب کردن موها به گونه ای که صاف، براق و سالم به نظر برسد همانند حل کردن یک مسئله سخت ریاضی است. استفاده از ابزار حرارتی برای صاف کردن موها باعث می شود که رطوبت آن ها را از بین ببرد و آن ها را شکننده کند. با گذر زمان، صاف کننده ها سرامیکی و همچنین حالت دهنده های آهنی که به حرارت کار می کنند باعث آسیب رساندن به موها می شوند حتی اگر به دقت از آن ها استفاده کنید. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر سلام به بررسی روش های صاف کردن مو بدون حرارت می پردازیم.

راهکارهایی برای صاف کردن مو بدون حرارت

راه های بسیاری برای صاف کردن موها وجود دارد بدون این که از حرارت استفاده شود. بیشتر این روش ها برای افرادی که موهای آن ها فر کمتری دارد بهتر نتیجه بخش است.

صاف کردن مو بدون حرارت

برای دیگر انواع مو، صاف کردن آن ها بدون این که آسیبی به آن ها برسد خود چالشی است. اما اگر تمایل به صاف کردن موها با کمی موج در آن دارید گزینه های بیشتری پیش روی شماست.

کمی از ترکیبات زیر را به محلول صاف کننده موهای خود اضافه کنید. از راه های پیشنهاد شده تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود برسید استفاده کنید.

از هوای سرد سشوار استفاده کنید:

اگر با استفاده از سشوار موهای خود را صاف می کنید بهتر است که از هوای سرد آن استفاده کنید. موهای خود را به قسمت های مساوی تقسیم کنید تا به راحتی بتوانید آن ها را صاف کنید. مطمئن شوید که هوای سرد سشوار را انتخاب کرده اید و حرکت دستتان باید به گونه ای باشد که از سمت ریشه به ساقه مو حرکت کند. سشوار را به اندازه تقریبا 10 سانتی متر از موها دور نگه دارید.

صاف کردن مو بدون حرارت

این روش را نباید برای مدت طولانی به کار برد اما می توانید برای صاف کردن موها از سرم یا اسپری نیز استفاده کنید. با استفاده مداوم از سشوار برای صاف کردن موها به آن ها آسیب وارد می کنید بنابراین استفاده از دمای سرد این آسیب را به حداقل می رساند.

صاف کردن مو بدون حرارت – موهای خود را بپیچید

پیچیدن موها یکی از راه های متداول صاف کردن موها بدون استفاده از حرارت است. اما همه درمورد این که چگونه از این روش استفاده کنند تا نتیجه مورد نظرشان را دریافت کنند اطلاعی ندارند. روش های بسیاری در وبسایت ها وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

اگرچه نحوه  پیچیدن موها با توجه به بلندی و جنس مو فرق دارد اما مبنای همه یکی است.

برای این کار به روسری ساتن بلند نیاز دارید.

برای پیچیدن موهای خود ابتدا موهای خود را شانه بزنید سپس به طور منظم قسمتی از مو را از ناحیه جلو انتخاب کنید از بقیه موها جدا کرده و به جهت مخالف سر خود ببرید. این کار را تا انتها انجام دهید و در آخر قبل از خواب روسری را بپوشید.

صاف کردن مو بدون حرارت و استفاده از حلقه های پلاستیکی:

اگر حلقه هایی با اندازه های مختلف تهیه کرده اید می توانید موهای خود را به صورت موج دار صاف کنید بدون این که از حرارت استفاده کرده باشید. موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید سپس 4 ساعت قبل از خوابیدن آن ها به دور این حلقه های پلاستکی بپیچید. می توانید طریقه کار با آن ها را از ویدئوهای آموزشی یاد بگیرید.

استفاده از محصولاتی که موها را صاف می کنند:

شامپوها، صاف کننده ها، اسپری مو و دیگر محصولات برای صاف کردن موها در بازار وجود دارد. از محصولاتی که موهای شما را صاف می کنند یا صاف کردن آن را برایتان راحت تر می کنند استفاده کنید.

صاف کردن مو بدون حرارت

استفاده از سرم های صاف کننده، کراتینه و غیره می توانند به پوشش دادن موها و سنگین کردن آن ها کمک کند در نتیجه حالت افتاده ای پیدا خواهند کرد.

با موهای خیس بخوابید:

سخت است که با روسری یا حلقه های پلاستیکی در موها خوابید بنابراین خوابیدن با موهای خیس راحت تر است. می توانید یک کراوات را به عنوان هد بند استفاده کنید سپس یک کراوات دیگر به آن متصل کرده و موهای خود را اطراف آن بپیچید.

اگر با موهای خیس می خوابید از بالشی استفاده کنید که روپوش آن از جنس ساتن است. ساتن از ایجاد اصطکاک جلوگیری می کند و موهای شما را صاف تر می کند.

اما آگاه باشید که خوابیدن با موی خیس می تواند موجب رشد باکتری و قارچ در سر شود.

صاف کردن مو بدون حرارت و با کمک ماسک مو

می توانید از ماسک مو برای براق تر کردن و همچنین صاف نمودن موها استفاده کنید. ماسک مو به آن ها پروتئین اضافه می کند و همین امر موجب صاف شدن می گردد. از ماسک های که حاوی تخم مرغ خام، عسل و آووکادو هستند استفاده کنید. همچنین می توانید روغن گرم نارگیل، بادام به عنوان درمان به کمک روغن گرم استفاده کنید.

صاف کردن مو بدون حرارت

صاف کردن مو بدون حرارت و با کمک روغن گیاهی

روغن هایی نظیر روغن نارگیل، ارگان، بادام می توانند به فولیکول های مو کمک کنند.