آیت الله «شیخ عیسی قاسم»، رهبر معنوی شیعیان بحرین با محکوم ساختن طرح آمریکایی «معامله قرن»، در این ارتباط بیانیه‌ای صادر کرد.

آیت الله «شیخ عیسی قاسم» در این بیانیه، معامله قرن را معامله ننگین و خیانت وار و ساخته شده به دست محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی عنوان کرده که امت، هویت و هستی مسلمانان را هدف قرار داده است.

رهبر معنوی شیعیان بحرین در بیانیه خود همچنین هر فردی را به نوبه‌ی خود برای بستن راه به روی این معامله مسؤول دانسته و گفته است: همه امت در راه رسیدن به پیروزی نزدیک و قدرتمندانه قرار دارند.

متن این بیانه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این معامله شرم، ننگ و خیانت که معامله قرن نامیده شده یکی از معامله‌های بسیار وقیح، خطیر و تحریفی است که به دست محور شرارتی که آمریکا و اسرائیل آن را هدایت می‌کنند ساخته شده و امت و هویت و هستی ما را هدف گرفته است.

معامله‌ای که باعث ننگ بسیار برای همه کشورها، حکومت‌ها، سازمان‌ها و فرزندانی از امت است که در آن مشارکت کرده اند. مشارکت در آن اعلان صریح مقابله با امت است و از موضع مخالف آنان پرده برمی‌دارد که باعث بطلان ثقه و اعتماد به مشارکت کنندگان می‌شود.

اگر ملت‌های امت راه را به روی آن (معامله) گشودند، راه برایش باز خواهد شد و اگر بستند، بسته خواهد شد. هر فردی به نوبه‌ی خود برای بستن این راه مسؤول است.

آری ملت‌ها قادر به انجام این امرند. اگر عزم و اراده، برنامه‌ریزی و تلاش کرده و آنچه در وسعشان است در راه الهی تقدیم و جانفشانی کنند -راهی که راه عزت، قوت و کرامت آنان است- هیچ کس عظیم‌تر از آنان نخواهد بود.

همه امت، تمامی ملت‌های آن و همه اقشار آن در راه (رسیدن) به پیروزی‌قرار دارند، پیروزی نزدیک و قدرتمندانه در تمامی قضیه‌های امت، ان شاء الله.

ملت‌های امت هرگاه که در راه الهی شانه به شانه متحد شده و تلاششان را برای او خالص نمودند، از ایمان خود برای عزم و اراده الهام گرفتند و هدایت حرکت خود را به دین و شرع الهی سپردند، اراده شیطانی خصمانه علیه خود را شکست داده و راهشان را برای رسیدن به پیروزی کوتاه کرده اند، پیروزی غالب، فوری و فراگیر.

این حق است که بر همه چیز برتری می‌یابد و هیچ چیز را بر آن برتری نیست.

الحقُّ یعلو ولا یُعلی علیه.

والحمد لله ربّ العالمین.

عیسی احمد قاسم