معرفی پولدارترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰ +ویدیو

منبع: کولاک

187

1398/11/13

14:24


در این مطلب به معرفی پولدارترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰ می پردازیم. از این دست فهرست ها معمولا هر چند وقت یکبار در یک نشریه یا رسانه معتبر اقتصادی منتشر می شوند. این لیست از ورزشکاران ثروتمند دنیا در سال ۲۰۲۰ کاری ست از wealthygorilla که “پلازا مگ” آن را ترجمه کرده است. بادی توجه داشت در فهرستی که آماده شده ورزشکاران مختلفی از ورزش فوتبال گرفته تا بسکتبال، بوکس، کشتی‌کج و … حضور دارند. همچنین جا دارد اشاره کنیم که اغلب ورزشکارهایی که برای شما معرفی خواهیم کرد بازنشسته محسوب شده و علاوه بر آن در چندین سمت مختلف دیگر مرتبط با ورزش نیز فعالیت دارند.

*توضیح اینکه ویدیو بالا مربوط به معرفی ۵ ورزشکار ثروتمند دنیاست که توسط منبع اقتصادی دیگری منتشر شده است.

 

۲۰. وینی جانسون / Vinnie Johnson

دارایی کل: ۴۰۰ میلیون دلار

در رتبه بیستم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان وینی جانسون (Vinnie Johnson) قرار دارد. جانسون یک بسکتبالیست حرفه‌ای بازنشسته است که در لیگ بسکتبال NBA برای تیم Detrot Pistons بازی می‌کرد. او در طی فعالیتش در این تیم موفق به کسب دو عنوان قهرمانی شد. جا دارد اشاره کنیم پس از بازنشسته شدن وینی، پیراهن #۱۵ Jersey او نیز همراهش بازنشسته شد.

۱۹. فیل میکلسون / Phil Mickelson

دارایی کل: ۴۰۰ میلیون دلار

در نوزدهمین جایگاه فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان فیل میکلسون (Phil Mickelson) قرار دارد. میکلسون یک بازیکن گلف حرفه‌ای آمریکایی است که تاکنون موفق به کسب پیروزی در ۴۲ رویداد در تور PGA شده است. در میان پیروزی‌های او می‌توان به پنج عنوان قهرمانی اشاره کرد که عبارتند از: سه عنوان قهرمانی مسترز (Masters title)، یک عنوان قهرمانی PGA و یک عنوان قهرمانی آزاد (Open Championship).

۱۸. لیونل مسی / Lionel Messi

میزان دارایی کل: ۴۰۰ میلیون دلار

در جایگاه هجدهم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان فوتبالیست حرفه‌ای لیونل مسی (Lionel Messi) قرار دارد. این فوتبالیست حرفه‌ای اهل آرژانتین به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیا شناخته می‌شود و در حال حاضر برای تیم بارسلونا (Barcelona FC) و همچنین تیم ملی آرژانتین فعالیت می‌کند. جا دارد اشاره کنیم که مسی چندین بار تاکنون به عنوان «فوتبالیست سال» انتخاب شده است. میزان دارایی کل او (۴۰۰ میلیون دلار) مسی را تبدیل به سومین فوتبالیست ثروتمند جهان و هجدهمین ورزشکار پولدار دنیا کرده است.

۱۷. شکیل اونیل / Shaquille O’Neal

میزان دارایی کل: ۴۰۰ میلیون دلار

رتبه هفدهم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان به شکیل اونیل (Shaquille O’Neal) اختصاص دارد. اونیل یک بسکتبالیست حرفه‌ای بازنشسته آمریکایی است که برای ۱۹ فصل پیاپی در لیگ بسکتبال NBA حضور داشت. جا دارد اشاره کنیم که او هم‌اکنون به عنوان تحلیلگر مسابقات NBA فعالیت می‌کند. نکته جالب در مورد اونیل آن است که او را معمولا به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران NBA (از منظر جسمانی) می‌شناسند. او در دوره اوج فعالیت خود، ۲ متر و ۱۶ سانتی‌متر قد و ۱۴۷ کیلوگرم وزن داشت.

۱۶. مایکل بافر / Michael Buffer

میزان دارایی کل: ۴۰۰ میلیون دلار

عضو شانزدهم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان مایکل بافر است. شغل اصلی بافر آنونسر مسابقات بوکس و کشتی کج حرفه‌ای محسوب می‌شود. یکی از مواردی که بافر را با آن می‌شناسند عبارت Let’s get ready to rumble است که اگر جزو تماشاگران این مسابقات باشید، حتما برای شما آشنا خواهد بود. شاید کمی تعجب‌برانگیز به نظر برسد که بافر تنها از این راه (آنونس مسابقات بوکس و معرفی رقیب‌ها) توانسته است ۴۰۰ میلیون دلار دارایی جمع کند.

۱۵. باد سلیگ / Bud Selig

میزان دارایی کل: ۴۰۰ میلیون دلار

جایگاه پانزدهم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان به باد سلیگ (Bud Selig) تعلق دارد. سلیگ کمیسیونر لیگ برتر بیس بال دنیا (Major League Baseball) محسوب می‌شود. علاوه بر این او موسس تیم Milwaukee Brewers نیز هست. او از سال ۱۹۷۰ مالک این تیم محسوب می‌شد و در تاریخ گفته شده توانست تیم ورشکسته Seattle Pilots را خریداری کرده و اعضای آن را قبل از شروع فصل جدید به تیم خود (Milwaukee) منتقل کند.

۱۴. راجر فدرر / Roger Federer

میزان دارایی کل: ۴۵۰ میلیون دلار

چهاردهمین عضو فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان راجر فدرر (Roger Federer) است. فدرر یک بازیکن تنیس حرفه‌ای سوئیسی است که در رده‌بندی کنونی تنیس انفرادی جهان در جایگاه سوم قرار دارد. می‌توان گفت فدرر هم‌اکنون در برهه‌ای قرار دارد که کم‌کم به پایان زندگی حرفه‌ای خود در تنیس نزدیک می‌شود. جا دارد اشاره کنیم که او برای شش سال پیاپی در رتبه اول تنیس انفرادی جهان قرار داشت و در طول فعالیت حرفه‌ای‌اش موفق به پیروزی در ۱۹ دوره از مسابقات گرند اسلم (Grand Slam) نیز شده است.

۱۳. دیوید بکام / David Beckham

میزان دارایی کل: ۴۵۰ میلیون دلار

در سیزدهمین رتبه فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان دیوید بکام (David Beckham) قرار دارد. بکام یک فوتبالیست حرفه‌ای انگلیسی بازنشسته است که در میزان قابل توجهی از فعالیت حرفه‌ای خود برای تیم منچستر یونایتد (Manchester United) و همچنین تیم ملی فوتبال انگلستان بازی کرد. از تیم‌های فوتبال دیگری که بکام در آن‌ها به بازی پرداحته است می‌توان به پرستون نورث اند (Preston North End)، رئال مادرید (Real Madrid)، میلان (Milan)، لس‌آنجلس گلکسی (LA Galaxy) و پاریس سن ژرمن (Paris Saint-Germain) نیز اشاره کرد.

۱۲. کریستیانو رونالدو / Cristiano Ronaldo

میزان دارایی کل: ۴۶۰ میلیون دلار

دوازدهمین رتبه فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان به فوتبالیست حرفه‌ای اهل پرتغال کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo) اختصاص دارد. رونالدو هم‌اکنون برای تیم یوونتوس ایتالیا (Juventus F.C) و تیم ملی کشور پرتغال بازی می‌کند. او را همواره با رقیب آرژانتینی خود لیونل مسی (Lionel Messi) مقایسه می‌کنند و از طرف بسیاری از افراد به عنوان بهترین فوتبالیست جهان شناخته می‌شود. جا دارد اشاره کنیم که رونالدو در فهرست گرانترین ورزشکاران یک دهه اخیر در مجله فوربز در رتبه دوم قرار دارد.

۱۱. ادی جردن / Eddie Jordan

میزان دارایی کل: ۴۷۵ میلیون دلار

در یازدهمین رتبه فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان ادی جردن (Eddie Jordan) قرار دارد. جردن یک راننده مسابقات اتومبیل حرفه‌ای سابق است که زادگاهش کشور ایرلند محسوب می‌شود. علاوه بر این او به عنوان رئیس تیم موتورسواری، تاجر، موسیقیدان و شخصیت فعال عرصه تلویزیون (Television personality) نیز فعالیت کرده است. از پیروزی‌های جردن می‌توان به عنوان قهرمانی مسابقات کارتینگ ایرلند سال ۱۹۷۱ اشاره کرد. جا دارد اشاره کنیم که موسس شرکت Jordan Grand Prix نیز محسوب می‌شود.

۱۰. لبران جیمز / LeBron James

میزان دارایی کل: ۴۸۰ میلیون دلار

عضو دهم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان لبران جیمز (LeBron James) است. جیمز یک بسکتبالیست حرفه‌ای آمریکایی است که در لیگ NBA برای تیم Cleveland Cavaliers بازی می‌کند. جا دارد بگوییم که اکثر افراد فهرستمان جزو ورزشکارهای حرفه‌ای سابق و یا بازنشسته‌اند، اما لبران از جمله افرادی است که تاکنون فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه داده است. او را به عنوان یکی از بزرگترین بسکتبالیست‌های حرفه‌ای تاریخ می‌شناسند.

پولدارترین ورزشکاران جهان در سال 2020

پولدارترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰

۹. کوبی برایانت / Kobe Bryant

میزان دارایی کل: ۵۰۰ میلیون دلار

در نهمین رتبه ثروتمندترین ورزشکاران جهان کوبی برایانت (Kobe Bryant) قرار دارد که متاسفانه اخیرا در یک سانحه هوایی به همراه دختر ۱۳ ساله خود جان خود را از دست داد. کوبی از ستارگان NBA بود که برای ۲۰ فصل در طول فعالیت حرفه‌ای خود در این لیگ و برای تیم لیکرز (LA Lakers) بازی می‌کرد. او همچنین دارای رکورد بازی در بیشترین تعداد فصول برای یک تیم واحد است. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی کوبی برایانت می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.


همچنین بخوانید:

بیوگرافی کامل کوبی برایانت و همسرش+ افتخارات و سوابق | فیلم لحظه مرگ در هلیکوپتر

پولدارترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰


 

۸. فلوید می‌ودر / Floyd Mayweather

میزان دارایی کل: ۵۶۵ میلیون دلار

رتبه هشتم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان به فلوید می‌ودر (Floyd Mayweather) اختصاص دارد. می‌ودر یک بوکسر حرفه‌ای سابق است که دارای رکورد اعجاب‌انگیز ۵۰ برد پیاپی در طول فعالیت حرفه‌ای خود نیز هست. علاوه بر این او موسس کمپانی Mayweather Promotions نیز محسوب می‌شود. جا دارد اشاره کنیم که می‌ودر مدتی پیش با رویارویی و پیروزی در مقابل کانر مک‌گرگور (Conor McGregor) در آگوست ۲۰۱۷ رقم قابل توجهی به دارایی‌های خود اضافه کرد.

۷. راجر استاوبک / Roger Staubach

میزان دارایی کل: ۶۰۰ میلیون دلار

در هفتمین جایگاه فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان راجر استاوبک (Roger Staubach) قرار دارد. استاوبک یک بازیکن فوتبال آمریکایی سابق است که فعالیت حرفه‌ای خود را در لیگ NFL گذراند. او در سال ۱۹۶۹ عضو تیم Dallas Cowboys شد و برای ۱۱ فصل پیاپی برای این تیم بازی کرد. او در ۵ رویداد Super Bowl با تیم Dallas Cowboys و به عنوان عضوی از آن فعالیت کرد که در چهار عدد از آن‌ها در نقش بازیکن خط حمله (Quarterback) ظاهر شد.

۶. مجیک جانسون / Magic Johnson

میزان دارایی کل: ۶۰۰ میلیون دلار

در ششمین جایگاه فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان مجیک جانسون (Magic Johnson) قرار دارد. جانسون یک بازیکن سابق حرفه‌ای بسکتبال آمریکایی است که در لیگ NBA برای ۱۳ فصل متوالی برای تیم لیکرز (LA Lakers) بازی کرده است. او در طی فعالیت حرفه‌ای خود موفق به اخذ جوایز مختلفی به عنوان بسکتبالیست شد که در نتیجه آن موفق شد جزو مشاهیر NBA hall of fame شود. جا دارد اشاره کنیم که مجیک در حال حاضر سرپرست امور بسکتبال تیم لوس آنجلس لیکرز است.

۵. مایکل شوماخر / Michael Schumacher

میزان دارایی کل: ۶۰۰ میلیون دلار

جایگاه پنجم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان به مایکل شوماخر (Michael Schumacher) احتصاص دارد. شوماخر از رانندگان سابق مسابقات فرمول یک (Formula One) است. به طور خلاصه می‌توان گفت اگر بتوانید تنها یک راننده فرمول یک نام ببرید، به احتمال زیاد اسم آن فرد مایکل شوماخر خواهد بود. شوماخر را به عنوان یکی از بزرگترین رانندگان فرمول یک تمام دوران‌ها می‌شناسند. علاوه بر این او تنها راننده تاریخ است که در طی فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب هفت عنوان قهرمانی فرمول یک شده است که پنج عدد از آن‌ها را به شکل متوالی برده است.

۴. تایگر وودز / Tiger Woods

میزان دارایی کل: ۸۰۰ میلیون دلار

جایگاه چهارم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان به تایگر وودز (Tiger Woods) اختصاص دارد. وودز یک ورزشکار حرفه‌ای گلف آمریکایی و یکی از محبوب‌ترین و از نگاهی دیگر بدنام‌ترین گلف‌بازان دنیا محسوب می‌شود. او از نظر درآمد سالیانه خود در میان ورزشکاران دنیا جزو ثروتمندترین‌هاست و به همین دلیل نیز در فهرستمان در جایگاه چهارم قرار دارد.

۳. مایکل جردن / Michael Jordan

میزان دارایی کل: ۱.۹ میلیارد دلار

جایگاه سوم فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان به بسکتبالیست افسانه‌ای مایکل جردن (Michael Jordan) اختصاص دارد. او که هم‌اکنون بازنشسته محسوب می‌شود برای ۱۵ فصل در لیگ NBA بازی کرده است. دوره فعالیت حرفه‌ای جردن میان دو تیم تقسیم شده است که عبارتند از Chicago Bulls و Washington Wizards. او به زعم بسیاری بهترین بسکتبالیست تمام دوران‌ها به حساب می‌آید و از زمان بازنشستگی خود به عنوان مالک تیم بسکتبال Charlotte Hornets فعالیت می‌کند.

۲. ایون تسیریاک / Ion Tiriac

میزان دارایی کل: ۲ میلیارد دلار

کم‌ کم به اواخر فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان نزدیک می‌شویم. دومین جایگاه فهرستمان به ایون تسیریاک (Ion Tiriac) اختصاص دارد. او یک بازیکن سابق تنیس و هاکی روی یخ حرفه‌ای است که اصالتا اهل رومانی است. تسیریاک پس از بازنشسته شدن از ورزش حرفه‌ای هم‌اکنون به عنوان مالک تورنمنت تنیس هوای باز موتوئا مادرید (Mutua Madrid) فعالیت می‌کند. علاوه بر این او مربی لوکاس پوئیل (Lucas Pouille)، تنیس باز حرفه‌ای فرانسوی نیز محسوب می‌شود.

۱. وینس مک‌من / Vince McMahon

میزان دارایی کل: ۲.۲ میلیارد دلار

نهایتا به اولین جایگاه فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان رسیدیم و این جایگاه به فرد دیگری تعلق ندارد جز وینس مک‌من (Vince McMahon) که از کشتی‌کج‌کاران سابق حرفه‌ای آمریکا است. مک‌من هم‌اکنون مالک اصلی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کمپانی WWE محسوب می‌شود. جا دارد اشاره کنیم که او امور این کمپانی را از دهه ۸۰ و از طریق پدرش به دست گرفت. میزان دارایی کل مک‌من ۲.۲ میلیارد دلار محسوب می‌شود و با وجود این‌که میزان قابل توجهی از این رقم از طریق موفقیت او در کمپانی WWE بدست آمده است، موفقیت‌های او به عنوان یک کشتی‌کج‌کار حرفه‌ای را نیز نباید فراموش کنیم.

پولدارترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو