رشد ذهنی کودکان، تاثیر فعالیت بر آن چیست؟

منبع: نی نی بان

103

1398/3/28

23:18


محققان در زمینه فعالیت کودکان بر این باورند که توانایی ها ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻭ ﺭﺷﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﺒﺐ ﺗﻘﻮﻳﺖ توانایی های ﺫﻫﻨﯽ کودکان می گردد. فعالیت های ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺣﺮﻛﺘﯽ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﺷﺪ ﻋﺎﻃﻔﯽ و ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ است و ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻭ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺍﻳﻦ ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎ به رشد ذهنی کودک کمک می کند.
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ فعالیت های حرکتی و ادراکی کودک، ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍی ﺑﺮﺍی ﻛﺸﻒ ﺩﻧﻴﺎی ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ، ﺑﺮﻗﺮﺍﺭی ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﺎ ﺍﺷﻴﺎ، ﺍﻓﺮﺍﺩ و تعاملات ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻭ ﻫﻴﺠﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺍﺯ جمله ﺗﻌﺎﻣﻼﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ هستند ﻛﻪ ﺳﺒﺐ ﺗﺴﺮﻳﻊ ﺭﺷﺪ ﻫﻤﻪ جانبه ﻛﻮﺩک ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
بازی و فعالیت کودکان در رشد اجتماعی آنها تاثیر فوق العاده چشمگیری دارد و موجب ارتباط کودک با محیط بیرون، شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت، همکاری، همیاری و مشارکت کودک می‌گردد. بعلاوه بازی موجب همانندسازی با بزرگ ترها شده و کمک می‌کند که کودک مفاهیم مختلف زندگی بزرگترها را تمرین کند.
بازی در رشد جسمی کودک موثر بوده و باعث رشد و هماهنگی دستگاه ها و اعضای بدن و تقویت حواس کودک و توانمندی فکری و بدنی او می گردد.

روند نزولی بازی ها
محققان دریافته اند که هر چقدر بازی ها و فعالیت کودکان از گذشته به امروز، به سوی سکون و یک جا نشینی و عدم تحرک رفته است، چاقی، دیابت، افسردگی، بیش فعالی و کند یادگیری در میان کودکان شایع شده است.
طبق تحقیقات هر چقدر کودک از همسالان خود دورتر و تنها در محیط بسته آپارتمانی مجبور به انجام بازی های کامپیوتری باشد، در بزرگسالی روند برخورد با اجتماع برای او کند تر و سخت تر می گردد.
کودکانی که در گذشته با همسالان خود و حتی بزرگترهای خود به راحتی می توانستند ارتباط برقرار کنند، به لحاظ آماری در برخورد با مشکلات زندگی، راحت تر و انعطاف پذیرتر عمل نموده اند.
همچنین در صورتی که کودکان بازی های جسمی و فکری بیشتری داشته باشند و تحت تاثیر تفکر یک برنامه نویس در یک بازی محدود کامپیوتری نباشند، در بزرگسالی و یا همان دوران کودکی، خلاقیت بیشتری داشته و توانایی حل مسائل خیلی بهتری از خود بروز می دهند.

یک پیشنهاد
محصولاتی چون شربت جونیور مارنیس و یا دیگر محصولات افزایش دهنده سلامت کودک، در مراکز معتبر موجود هستند که می توان از آنها جهت بالا بردن انرژی کودک بهره برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو