بیوگرافی مهدی یراحی خواننده + عکس های همسر و در مورد زندگی شخصی و هنری

بیوگرافی مهدی یراحی خواننده + عکس های همسر و در مورد زندگی شخصی و هنری


منبع: روزانه

388

1398/11/14

19:16


مهدی یراحی

در این مطلب روزانه بیوگرافی مهدی یراحی خواننده محبوب پاپ ایرانی را قرار داده ایم. مهدی یراحی متولد اهواز است و هم اکنون در تهران زندگی می کنند و تا به حال چند بار ممنوع الکار شده است. در ادامه اطلاعاتی زندگی شخصی و هنری و عکس های او و همسرش را آماده کرده ایم.

بیوگرافی مهدی یراحی

مهدی یراحی خوانده محبوب موسیقی پاپ متولد 23 آبان ماه سال 1360 در شهر اهواز است. او خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده پیانو کیبورد و گیتار است.

مهدی یراحی

علاقه به موسیقی

علاقه مهدی یراحی به آهنگسازی وقتی شکل گرفت که در سنین بین 10 تا 13 سالگی در کلاس های تلاوت قرآن شرکت کرد و ناگهان مجذوب موسیقی شد که دلیل آن موسیقی درونی آیه ها و چینش کلمات بود.

مهدی یراحی

شرکت در کلاس موسیقی

او دوران راهنمایی را پسری کرد و تلاش های جسته و گریخته ولی صادقانه برای حضور در دنیای موسیقی داشت و کلاس های تئوری را تحت نظر لی کسرایی که معلم موسیقی اش بود گذراند و علاقه او به موسیقی بیشتر از قبل شد و باعث شد که موسیقی را به صورت جدی تری پیگیری کند.

مهدی یراحی

مشوق او کیست؟

او که در زمینه موسیقی و خوانندگی تبدیل به یکی از برترین هنرمندان ایران شده است، مادرش را مشوق کارهای اعلام کرد و اعلام کرد که حمایت های او بسیار تاثیر داشته است.

مهدی یراحی

دوستان و رفقای صمیمی

از دوستان خوب و صمیمی او می توان به احسان علیخانی، هومن نامداری، امیرعلی بهادری، آرون حسینی، روزبه بمانی، سعید شهروز، علی لهراسبی، مهدی یغمای، بهروز صفاریان و … اشاره کرد.

مهدی یراحی

آهنگ تیتراژ برنامه ماه عسل

او در سال 1388 آهنگ هوای تو را برای تیتراژ برنامه ماه عسل خواند که باعث شد به شهرت برسد. او با باز خوانی ترانه عربی علی مودک ساخته کاظم الساهر که یکی از ترانه های معروف عراقی است توانست در میان عرب زبانان خوزستان بسیار به شعرت برسد و به محبوبیت برسد.

مهدی یراحی

شکست در آلبوم های اول

مهدی یراحی پس از مهاجرت از شهر اهواز به تهران نخستین آلبومش که هجرت را نام داشت منتشر کرد که به دلیل نداشتن مجوز به درستی شنیده نشد. در سال 85 دو البوم دیگر هم منتشر کرد که باز هم مجوز نگرفتند.

مهدی یراحی

اولین آلبوم یراحی

نخستین آلبومش را در اردیبهشت سال 1390 با نام منو رها کن منتشر کرد که آهنگ برای تو مهدی یراحی کاور این موزیک است و همچنین آهنگ تو بر می گردی هم در مجموعه کارها با تنظیم سیروان خسروی، خواننده و تنظیم کننده سرشناس کشور است.

مهدی یراحی

آلبوم امپراطور

آلبوم امپراطور را در هفتم مهر سال 92 به انتشار رساند که دارای 13 آهنگ است که تمام آهنگ ها به زبان فارسی می باشد.

 

آلبوم مثل مجسمه

آلبوم بعدی که منتشر کرد آلبوم مثل مجسمه است که سومین آلبوم او است و با 12 قطعه در تابستان سال 1394 منتشر شد.

 

آلبوم آینه قدی چهارمین آلبوم

در ماه بهمن سال 1395 او چهارمین آلبومش را به نام آینه قدی منتشر کرد که دارای 10 قطعه است

 

الگوهای خوانندگی

او به صدای خوانندگانی همچون ابراهیم حامدی، محمدرضا شجریان، داریوش اقبالی، معین، فریدون فروغی، فرهاد مهراد و مرحوم هایده بسیار علاقه دارد. از خوانندگان عرب به ام کلثوم و عبدالحلیم که از بزرگترین خوانندگان موسیقی دنیای عرب هستند علاقه دارد.

ازدواج و هسمر مهدی یراحی

در مورد همسر و ازدواج او هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است و به نظر می رسد که او مجرد است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو