برگزاری دومین جشنواره زردآلو در باب تنگل

منبع: همگردی

157

1398/3/29

08:54


دومین جشنواره زردآلو 31 خرداد ماه ساعت 16 در روستای باب تنگَل زرند کرمان برگزار می شود. روستای باب تنگل با محصول زردآلو در سطح استان کرمان شناخته شده است. در این روستا حدود 10 نوع زردآلو تولید می شود. محمد اسلامی، دبیر برگزاری جشنواره های زرند با اشاره به اهمیت جشنواره های زرند در معرفی قابلیت های متعدد شهرستان، جذب گردشگران و رونق تولیدات محلی و پویایی اقتصاد جوامع روستایی می گوید: «رویکرد مدیریت شهرستان حمایت قاطع از برگزاری جشنواره های مختلف در زرند است. با این رویکرد زرند توانسته تا نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب و جذب کند.» اسلامی می گوید: «هدف از برگزاری این جشنواره ها، معرفی ظرفیت های مختلف گردشگری در شهرستان است.» دومین دوره این جشنواره امسال در روستای باب تنگل زرند برگزار خواهد شد و برنامه های مختلفی در حاشیه آن اجرا خواهند شد که یکی از آن ها برنامه پیاده روی خانوادگی است.

برگزاری جشنواره های محلی یکی از راه های معرفی مناطق کمتر شناخته شده به گردشگران است. این جشنواره ها که اغلب با هدف معرفی ظرفیت های توریسم کشاورزی در روستاها و شهرهای مختلف برگزار می شود، می تواند طیف های مختلف گردشگران را در فصل برداشت محصول به این مناطق جذب کند. از جمله جشنواره های موفق در این زمینه جشنواره زعفران است که در فصل برداشت زعفران در خراسان جنوبی برگزار می شود و چند سالی است که تبدیل به جاذبه ای منحصر به فرد شده است.

جشنواره زردآلو در شهرهای مختلف ایران از جمله بسطام و ابرکوه هم برگزار می شود. در شهرهای مختلف ایران زردآلو با کیفیت و انواع مختلف کشت می شود و فصل برداشت این محصول می تواند فرصت مناسبی برای برگزاری تورهای گردشگری به مقصد این شهرها باشد.

زردآلو خواص بسیاری برای سلامتی دارد. این میوه می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد، سطح کلسترول خون را کاهش دهد، از کاهش بینایی جلوگیری کند، به کاهش وزن کمک کند، بیماری های تنفسی را درمان کند و به تقویت استخوان ها کمک کند. مزایای زردآلو برای سلامتی بدن، به خاطر محتوای ارزشمند آن همچون ویتامین های A، C، K ، E و نیاسین است. مواد دیگری همچون پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر در زردآلو یافت می شود. همچنین این میوه خوشمزه سرشار از فیبر غذایی است که می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

جشنواره زردآلو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو