بیوگرافی علی دایی

یکی از بازیکنان پر افتخار ایرانی در عرصه ورزش فوتبال، علی دایی است. تقریبا هر ایرانی بازی های علی دایی را دیده و گل های به یاد ماندنی او را به خاطر دارد. او از جمله بازیکنان پر حاشیه است و از آنجایی که حاشیه های علی دایی رسانه ای شده اند اکثر طرفداران او از آنها مطلع هستند.

ما در این مقاله از پارسی نو بیوگرافی کامل علی دایی را برای شما منتشر کرده ایم و به آدرس اینستاگرام علی دایی هم اشاره کرده ایم و در مورد ازدواج علی دایی هم مطالبی را در دسترس شما همراهان عزیز قرار داده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی کامل علی دایی

علی دایی یکی از قهرمانان فوتبال در عرصه ملی و بین المللی به شمار می رود. او در تاریخ ۱۴ بهمن سال ۱۳۴۸ در اردبیل به دنیا آمده است. او متولد ۱۴ بهمن این سال است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه تاریخ ۱ فروردین به عنوان تاریخ تولد او قید شده است. وی بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران بوده است و در حال حاضر هم مربی فوتبال است. او علاوه بر فعالیت در عرصه ورزش یک بیزینس من هم هست و یک تاجر و کارآفرین موفق ایرانی هم به شمار می رود. دایی موسس و مدیر عامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد این بازیکن صحبت کنیم باید گفت که دایی بهترین گلزن تیم ملی محسوب می شود و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت ‌های آسیا هم هست. وی در دوران حرفه ‌ای فوتبال خود با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی ‌های ملی فوتبال مردان جهان را از آن خود کرده است.


ازدواج علی دایی

علی دایی دو بار در طول زندگی اش ازدواج کرده است. از هر ازدواجی هم دارای یک فرزند دختر است.

ازدواج اول علی دایی + نام دخترش

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال ۱۳۸۱ با دختری بنام مریم ازدواج کرد. مریم همسر اول علی دایی از آشنایان دورشان به حساب می آمد. علی دایی از مریم صاحب فرزند دختری شد. نام دختر اول علی دایی دنیز است. ازدواج اول علی دایی استمرار نداشت و به جدایی کشیده شد. در مورد دنیز دختر علی دایی و مادر دنیز باید بدانید که او به همراه مادرش سالها است که در آمریکا زندگی می کند و با پدرش، علی دایی زندگی نکرده است.

همسر دوم علی دایی مونا فرخ آذری

عکس علی دایی و همسر دومش مونا فرخ آذری

ازدواج دوم علی دایی + نام دختر

علی دایی در سال ۱۳۸۴ بار دیگر ازدواج کرد. نام همسر دوم علی دایی مونا فرخ آذری است که طراح جواهرات می باشد؛ مراسم عروسی علی دایی در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ سر و صدای زیادی به پا کرد چرا که این مراسم یکی از مجلل ترین ازدواج ها در آن زمان به شمار می رفت که بیش از صد میلیون تومان خرج مراسم شده بود! حاصل ازدواج دوم علی دایی هم یک فرزند دختر است. نام دختر دوم علی دایی نورا است که در سال ۱۳۹۰ به دنیا آمده است. آنها در حال حاضر با هم و در شهرک غرب تهران زندگی می کنند.

عکس دختر علی دایی

علی دایی و دخترش نورا دایی

بیوگرافی مونا فرخ آذری همسر دوم علی دایی

مونا فرخ آذری زن دوم علی دایی به شمار می رود که از نظر اصالت همانند علی دایی اصالتا اهل اردبیل است و در سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شده است و دارای تحصیلات کارشناس ارشد در رشته مهندسی صنایع غذایی است.

عکس دختران علی دایی

علی دایی و دخترانش

قدری از زندگی شخصی علی دایی بدانید

او در سال ۱۳۴۸ در محله خیرال اردبیل به دنیا آمده است. سومین فرزند خانواده است و دارای چهار برادر هم هست و خواهری ندارد. نام برادران علی دایی عبارتند از عبدالله، محمد، حسن و حسین. گفتنی است که او یک خواهر داشته است که در ۱۵ روز پس از تولد به دلیل بیماری فوت کرده است.

شغل پدر علی دایی راننده کامیون بود و مادر علی دایی هم خانه دار بوده است. در کودکی علی دایی را با نام شهریار صدا می زده اند، این نام هم اکنون لقب وی به شمار می رود.

در سال ۱۳۶۶ با شرکت در کنکور سراسری در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد، اما به علت بازی فوتبال در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. جالب است بدانید که علت رد شدن او از گزینش این دانشگاه در آن سال خوردن ساندویچ در هنگام اذان ظهر و پوشیدن کاپشن چرم عنوان شده است! همان سال ۱۳۶۶ وی در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم پذیرفته شد و دو ترم هم در این رشته و در این دانشگاه مشغول به تحصیل شد. اما دایی در سال ۳۶۷ مجددا در کنکور شرکت کرد و این ‌بار بدون آن که ماجراهای گزینش برای او پیش بیاید در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف قبول شد و به این ترتیب لیسانس خود را در این رشته در تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه اخذ کرد.

علی دایی

در مورد میزان تحصیلات دایی باید بدانید که او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داده است. گفته شده است که وی دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش می باشد. همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کرده ایم علی دایی علاوه بر فعالیت در عرصه فوتبال، در امر تجارت هم عملکرد موفقی داشته است چرا که وی گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران هم هست. این نکته را نباید فراموش کرد که علی دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان ‌سازی نیز فعال است. علی دایی از جمله افراد خیر هم هست. او در راستای کارهای خیرخواهانه اش در شهرک گلستان شهر زادگاهش یعنی اردبیل یک مدرسه در مقطع متوسطه که هنرستان کار و دانش است به نام ابوالفضل دایی که نام پدرش است ساخته ‌است وبه این ترتیب از خیرین مدرسه ساز اردبیل به شمار می رود.

شغل دوم علی دایی

دایی دارای نمایندگی برندهای آدیداس و نایک در ایران است و ضمن فعالیت در عرصه ساختمان سازی و بساز بفروش دارای شعبات مختلفی از فروشگاه جواهرات خاص و نمایندگی برندهای معروف در لباس هم هست. او وارد کار رستوران داری هم شده است و رستوران های برند پدرخوب متعلق به علی دایی هستند.

گفتنی است که علی دایی بعنوان سلبریتی در انواع تبلیغات بیلبوردی هم دیده می شود و اخیرا در زمینه صنایع غذایی با یکی از دوستان فرانسوی خود نیز همکاری اش را شروع کرده است.

مشکل لکنت زبان علی دایی

همانطور که حتما شما هم می دانید این بازیکن مشهور فوتبال ایران دارای مشکل لکنت زبان است و خیلی راحت و روان حرف نمی زند. وی در دهه هفتاد و با کمک یکی از دوبلورهای مطرح تصمیم گرفت تا مشکل لکنت زبان خود را درمان کند اما وقتی متوجه شد که این مشکل او قابل درمان نیست، درمان لکنت خود را برای همیشه رها کرد.

علی دایی در نجف

خصوصیات خاص علی دایی

او از جمله ورزشکارانی است که به عرصه هنر هم علاقه مند است. او گفته است که من زیاد فیلم می بینم و برخی از هنرمندان را هم بسیار دوست دارم. او از اکبر عبدی، امیر جعفری و پوریا پورسرخ به عنوان هنرمندان محبوب خود نام برده است البته رضا گلزار هم از دوستان او به شمار می ورد. او تاکید کرده است که البته هستند کسانی که فیلم های شان را وقت نمی کنم ببینم ام از جمله بازیگران خیلی خوبی کشورمان به شمار می روند.

علی دایی به چندین زبان زنده دنیا تسلط دارد. از جمله او غیر از تسلط بر زبان فارسی و ترکی آذری، به زبانهای انگلیسی، آلمانی، عربی هم تسلط دارد. او وارد آموزش زبان فرانسه هم شده است و تا حدودی با این زبان هم آشنایی دارد اما آن را ادامه نداده است. شاید بتوان گفت که این توانایی خاصی برای افراد صاحب نام به شمار می رود.

علی دایی اهل سفر رفتن است. چه سفر تفریحی و چه سفر کاری. او در طول سال حداقل به ۱۰ کشور سفر می کند. برخی از کشورها مقاصد ثابت سفرهای او به شمار می روند. از جمله آمریکا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ترکیه. تا کنون او به ۵۰ کشور جهان سفر کرده است.

علی دایی عاشق بستنی است و در طول رانندگی هر کجا بستنی فروشی ببیند توقف می کند. او در بیلیارد هم فرد موفقی است و در تخته نرد حریف ندارد! او کوهنوردی و اسب سواری را هم بسیار دوست دارد. یکی از توانایی های عجیب او نوشتن با هر دو دست است. او راست دست است اما بدون هیچ مشکلی با دست چپ خود هم می تواند بنویسد!

علی دایی تیم ملی ایران

علی دایی فوتبال را از کجا آغاز کرد؟

اگر مشتاق هستید که بدانید دایی چگونه و از کجا پا به عرصه فوتبال نهاد، باید گفت که وی ورزش فوتبال را از بازی در تیم استقلال اردبیل شروع کرد. علی پس از پذیرفته شدن در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران رفت. دایی پس از آن، چهار سال در تیم فوتبال بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و توپ زد و در همین دوران بود که استعداد فوتبالی او مورد توجه مربیان وقت تیم ‌های فوتبال قرار گرفت و به همین علت هم برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران رفت و دوران فوتبال حرفه ‌ای اش را با بازی در جام آزادگان استارت زد.

علی دایی در دوران ملی

علی دایی اولین بار در سال ۱۳۷۲ به عنوان بازیکن جانشین در مصاف با تیم پاکستان در جام اکو برای تیم ملی به میدان رفت و توپ زد. او توانست در مجموع در ۱۴۹ بازی ملی خود بیش از صد گل به ثمر برساند. البته این آمار به دو صورت منتشر شده است یکی بر اساس آمار برنامه نود ۱۰۷ گل، و بر اساس آمار فیفا ۱۰۹ گل. به حال دایی توانست تا رکورد دار گلزنی در رده ملی محسوب شود. وی در تاریخ ۱۳ مهر سال ۱۳۸۰ برای صدمین بار در مقابل با تیم ملی تایلند پیراهن تیم ملی را پوشید و به میدان رفت.

علی دایی و پدرش

عکس قدیمی علی دایی و پدرش

این بازیکن پر افتخار ایرانی در ششمین حضور خود در ترکیب تیم ملی، نخستین گل خود را در سال ۱۳۷۲ در مقابل با تیم ملی تایوان در رقابت ‌های انتخابی جام جهانی سال ۱۹۹۴ به ثمر رساند. در سال ۱۳۸۲ پس از پیروزی ۱–۰ ایران در مصاف با تیم لبنان با گل علی دایی، سایت ‌ها و رسانه‌ های خبری داخلی اعلام کردند این بازیکن با گلزنی در این مسابقه با ۸۵ گل به ثمر رسانده توانست رکورد گل ‌های ملی پوشکاش را بشکند. در مورد پوشکاش هم باید بدانید که او ۸۴ گل ملی در کارنامه بازی های خود به ثبت رسانده بود. علیرغم انتشار این اخبار داخلی ایران در مورد تعداد گل های زده شده ملی علی دایی، فیفا تعداد گل‌ های ملی او را ۸۲ گل اعلام کرد.

گل دوم علی دایی در مقابل تیم ملی گوآم در رقابت ‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی سال ۲۰۰۲ از جمله گل‌ هایی به شمار می رود که مورد تأیید فیفا قرار نگرفت. در این مسابقه ضربه آزاد علی دایی با تأثیرگذاری سهراب بختیاری زاده تغییر مسیر داده و وارد دروازه گوآم شد. به این ترتیب فیفا تعداد گل های دایی در برابر تیم گوآم را ۳ گل اعلام کرده بود در حالی که سایت های داخلی تعداد گل های زده او در این بازی را ۴ گل اعلام کرده بودند.

دایی با به ثمر رساندن ۳۵ گل موفق شد تا به عنوان دومین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام جهانی محسوب شود. او همچنین با به ثمر رساندن ۱۴ گل، بهترین گلزن تاریخ جام ملت ‌های آسیا نیز شد.

گل های علی دایی

فعالیت های علی دایی در لباس مربیگری

علی دایی پس از خداحافظی از بازی در ورزش فوتبال به عنوان مربی در این عرصه مشغول به فعالیت شد. وی سابقه مربیگری در تیم ‌های باشگاهی سایپا البرز، پرسپولیس تهران، راه‌ آهن و صبای قم را در کارنامه ورزشی خود دارد. گفتنی است که دایی چیزی بیش از یک سال مربی تیم ملی ایران بود و هدایت این تیم را عهده دار بود.

در مورد شروع به کار علی دایی در قالب مربی باید بدانید که این بازیکن فوتبال مشهور ایرانی دوران مربیگری خود را به عنوان سرمربی و بازیکن در تیم سایپا آغاز کرد و در این زمینه موفق شد این تیم را در لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، به مقام قهرمانی برساند.

استعداد فوتبالی علی دایی باعث شد تا او در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برگزیده شود. سرمربی شدن او برای تیم ملی همراه با حواشی برای دایی بود. چرا که انتخاب وی به سمت سرمربی تیم ملی در حالی از سوی علی ‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس‌جمهور احمدی ‌نژاد محقق شد که دایی پیش از این گفته بود که: «هر فردی لابی قوی تری داشته باشد به سمت سرمربی تیم ملی انتخاب می شود». اما این سمت برای دایی ماندگاری چندانی نداشت چرا که وی بعد از ۲ سال از این سمت پایین کشیده شد. ماجرای برکناری  وی بر می گردد به شکست تیم ملی ایران در مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی که پس از این نتیجه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفتند علی دایی را از سمت خود برکنار کنند.

تیم ملی ایران در تاریخ ۸ فروردین سال ۱۳۸۸ و در حضور صد هزار تماشاگر در مصاف با تیم ملی عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در روز ۹ فروردین سال ۱۳۸۸ فدراسیون فوتبال در قالب یک بیانیه ‌ای به صورت رسمای علی دایی را از سمت خود برکنار کرد. علی دایی در مورد برکناری اش از سرمربی گری تیم ملی کشورش گفت که احمدی‌نژاد او را برکنار کرده ‌است.

بعد از آن علی دایی از ۷ دی سال ۱۳۸۸ تا ۳۱ خرداد سال ۱۳۹۰ به عنوان سر مربی باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران حضور داشت. علی دایی در این تیم عملکرد موفقی داشت چرا که او به همراه این تیم موفق شد تا به دو مقام قهرمانی پیاپی در جام حذفی دست پیدا کند.

علی دایی در تاریخ ۲۳ تیر سال ۱۳۹۰ و پس از اختلاف با سرپرست تیم پرسپولیس، به عنوان سرمربی تیم راه‌ آهن تیم پرسپولیس را ترک کرد. وی پس از مدتی به وسیله محمد رویانیان به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران منصوب شد.

علی دایی و عادل فردوسی پور

علی دایی و عادل فردوسی پور

علی دایی در تاریخ ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۳ با تصمیم سیاسی رئیس هیئت مدیره و عدم اطلاع رحیمی مدیر عامل وقت این باشگاه از سر مربی ‌گری تیم مشهور پرسپولیس کنار گذاشته شد.

بعد از این برکناری از تیم پرسپولیس، دایی در تاریخ ۲۵ تیر سال ۱۳۹۴ به عنوان سر مربی تیم صبا در این تیم حاضر شد.

او در تاریخ ۱۵ تیر سال ۱۳۹۵ توانست سر مربی تیم فوتبال نفت. دایی در این تیم هم به عنوان سر مربی عملکرد موفقی داشت چرا که به همراه این تیم توانست به مقام قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کند.

علی دایی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ به صورت رسمی سر مربی تیم فوتبال سایپا شد و در فروردین سال ۱۳۹۸ به علت مصاحبه انتقادی بر علیه مدیران این باشگاه از سمت اش کنار گذاشته شد!


حواشی علی دایی

علی دایی هم از جمله بازیکنانی است که با حواشی زیادی همراه بوده است که برخی اوقات علت این حواشی خود او بوده است و برخی اوقات هم افرادی که بر علیه او هستند برای او حاشیه هایی را ایجاد کرده اند که اغلب دایی هم در مقابل آنها سکوت نمی کند. در ادامه این مقاله از پارسی نو به این حواشی که برخی جنجالی هم به شمار می آیند اشاره کرده ایم.

انتقادات وارده بر علی دایی

بی شک علی دایی از جمله بازیکنان فوتبالی به شمار می رود که در دوران جوانی بازی های بی نظیری را ارائه می داد اما در سال ‌های پایانی فعالیتش به عنوان بازیکن بویژه در بازی ‌های جام جهانی فوتبال سال ۲۰۰۶ نوع بازی او مورد انتقاد برخی از کارشناسان فوتبال، طرفداران و مطبوعات قرار گرفت. البته این نکته را باید در اینجا مورد اشاره قرار داد که پافشاری برانکو ایوانکوویچ در استفاده مداوم از علی دایی در تیم ملی باعث شد تا از میزان محبوبیت دایی به حد زیادی کم شود. اما علی دایی اجازه نداد که کم شدن میزان محبوبیت اش ادامه دار باشد چرا که پس از چندی، موفقیت وی در باشگاه سایپا و قهرمانی او به عنوان بازیکن و سرمربی در لیگ برتر سبب شد تا مجددا علی دایی مورد توجه مخاطبان این ورزش جنجالی قرار گیرد.

موج بعدی انتقادات وارده  بر علی دایی بر می گردد به آغاز سر مربی‌ گری او در تیم ملی فوتبال ایران؛ این انتقادات بر او از این جهت  بود که او در آن زمان دو شغله محسوب می شد! وی در آن دوران به صورت هم ‌زمان تیم ملی و تیم سایپا را هدایت می کرد! و از این رو به ‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ارائه لیست تیم ملی از دیگر دلایل انتقادات وارده بر دایی به شمار می رود. این دسته از منتقدان وجود پنج بازیکن از تیم فوتبال سایپا که در رده ‌های میانی جدول قرار داشتند و همینطور عدم حضور بازیکنی از تیم ‌های خوزستانی از جمله تیم های فوتبال فولاد، استقلال اهواز، صنعت نفت را جزو نقاط ضعف لیست منتشر شده علی دایی اعلام کردند. در کل عدم دعوت از برخی بازیکنان از مهمترین دلایل انتقادات وارد شده بر علی دایی بود.

ماجرای شکایت علی دایی از مایلی ‌کهن

علی دایی در اعتراض به صحبت های محمد مایلی ‌کهن سر مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از وی شکایت کرد. دادگاه مربوط به این شکایت در تاریخ دوشنبه ۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ با حضور وکیل دایی و مایلی ‌کهن برگزار شد. مایلی‌ کهن بر مواضع پیشین خود و انتقادات از دایی همچنان پافشاری کرد. رای دادگاه برگزار شده آن بود که محمد مایلی کهن به مدت یک سال از مصاحبه با رسانه ‌ها محروم باشد. به دنبال شکایت علی دایی از مایلی‌ کهن، دادگاهی بدوی مربوط به این شکایت در تاریخ ۲۸ مرداد سال ۱۳۹۳، مایلی کهن را به ۴ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جزای نقدی، محکوم کرد.

این رأی به دادگاه تجدید نظر رفت و در آنجا هم مجدد تایید شد! مایلی کهن در تاریخ ۲۰ آبان سال ۱۳۹۳، برای اجرای حکم با دستبند به اوین انتقال داده شد. اما بلافاصله بعد از منتقل شد سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران به زندان اوین، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به معاونت حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری آزادی وی را صادر کرد. پایان این ماجرای جنجالی ورزشی هم به این صورت بود که علی دایی نهایتاً در ۲۱ آبان سال ۱۳۹۳ با وساطت بسیاری از شخصیتها از جمله علی پروین با نوشتن نامه‌ ای راضی شد تا مایلی کهن از زندان آزاد شود.

جزییات ماجرای علی دایی و محسن قهرمانی

بعد از پایان بازی تیم های پرسپولیس و سپاهان در نیم فصل اول ۹۳–۹۲ که به میزبانی تیم فوتبال سپاهان برگزار شد و در طی آن داور مسابقه که محسن قهرمانی بود با اشتباهی فاحش در دقیقه دوم بازی سید میثم حسینی را که بوسیله شجاع خلیل ‌زاده به زمین انداخته شده بود را از زمین اخراج کرد و یک پنالتی به نفع تیم سپاهان گرفت.

علی دایی در کنفرانس خبری در مورد این اشتباه داوری گفت که داور به سمت حریف غش کرده بود و در صحبت هایش یک سری اتهامات به محسن قهرمانی وارد کرد. در پی این اتهامات علی دایی به قهرمانی و با توجه به مستنداتی که طرفین ارائه دادند پس از چهار ماه حکم پرونده اینگونه اعلام شد که محسن قهرمانی به مدت ۸ ماه از داوری محروم باشد و علی دایی هم به صورت کتبی مورد توبیخ قرار گرفت!

علی دایی سفیر یونیسف

دایی در سال ۱۳۸۶ بوسیله فدراسیون فوتبال ایران به عنوان نماینده فوتبال ایران در سازمان یونیسف مورد معرفی قرار گرفت. علی دایی و مهتاب کرامتی از جمله ایرانیانی هستند که به عنوان سفیر در این سازمان بین‌ المللی عضو هستند و فعالیتهایی را هم به انجام رسانیده اند.

علی دایی و دریافت نشان شجاعت درجه سه از محمد خاتمی

در سال ۱۳۸۳ پس از پیشنهاد علی کفاشیان که معاون فنی وقت سازمان تربیت بدنی بود و پس از تصویب هیئت دولت علی دایی موفق شد تا در این سال از سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت، نشان شجاعت درجه سه دریافت کند.

ماجرای تصادف علی دایی

علی دایی در فروردین سال ۱۳۹۰ تصادف بدی را از سر گذرانید. حادثه تصادف او با پرادو شخصی اش یکی از تلخ ترین حوادث فوتبالی به شمار می رود که البته این حادثه ختم به خیر شد و با چند عمل زیبایی اثر جراحات وارده د راثر تصادف بر علی دایی ترمیم شد.

علی دایی و مهدی مهدوی کیا

اینستاگرام علی دایی

این روزها به راحتی می توان با افراد معروف و چهره های مشهور در عرصه های مختلف از طریق دنیای مجازی ارتباط برقرار کرد و اخبار  جدید را هم در مورد آنها دنبال کرد. یکی از محبوب ترین روشهای ارتباط عمومی با این دسته از افراد صاحب نام، استفاده از اینستاگرام است. علی دایی در اینستاگرام مانند سایر افراد صاحب نام فعال است و پیجی به آدرس alidaei در این فضا دارد که شما اگر از جمله طرفداران او به شمار می روید، می توانید به این آیدی مراجعه کرده و تازه های علی دایی را بشنوید و ببینید.


افتخارات علی دایی

دستاوردهای باشگاهی علی دایی

علی دایی در تیم پرسپولیس

کسب مقام قهرمانی جام آزادگان در سال ۱۳۷۴

علی دایی در بایرن مونیخ

کسب مقام قهرمانی بوندس‌ لیگا ۷۸–۱۳۷۷

کسب مقام قهرمانی جام لیگ آلمان (لیگا پوکال) ۷۸–۱۳۷۷

کسب نایب قهرمان جام باشگاه ‌های اروپا ۷۸–۱۳۷۷

علی دایی در صبا باتری

کسب مقام قهرمانی جام حذفی ۸۴–۱۳۸۳

کسب مقام قهرمانی سوپر جام ایران ۱۳۸۴

علی دایی در سایپا

کسب مقام قهرمانی لیگ برتر ۸۶–۱۳۸۵

دستاوردها و افتخارات ملی علی دایی در تیم ملی

علی دایی در جام ملت ‌های آسیا: کسب دو بار مقام سوم: ۲۰۰۴ و ۱۹۹۶

علی دایی در آسیایی: کسب مقام قهرمانی ۱۹۹۸ بانکوک

علی دایی در جام بین قاره ‌ای آسیا-اقیانوسیه: کسب مقام قهرمانی ۲۰۰۳

علی دایی در جام فوتبال غرب آسیا: کسب مقام قهرمانی ۲۰۰۴

دوران مربی‌گری علی دایی

علی دایی در سایپا

کسب مقام قهرمانی لیگ برتر ۸۶–۱۳۸۵(مربی-بازیکن)

علی دایی در ایران

کسب مقام قهرمان جام ملت ‌های غرب آسیا ۱۳۸۷

علی دایی در پرسپولیس

کسب مقام قهرمانی جام حذفی ۸۹–۱۳۸۸

کسب مقام قهرمانی جام حذفی ۹۰–۳۸۹

کسب مقام نایب قهرمانی لیگ برتر ۹۳–۱۳۹۲

علی دایی در صبای قم

کسب مقام قهرمانی جام شهدا ۱۳۹۴

علی دایی در نفت تهران

کسب مقام قهرمانی جام حذفی ۹۶–۱۳۹۵

کسب عنوان آقای گلی در عرصه بازی های ملی

علی دایی  و کسب عنوان آقای گل ملی جهان با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل

علی دایی  و کسب عنوان آقای گل جام ملت ‌های آسیا ۱۹۹۶ با به ثمر رساندن ۸ گل

علی دایی  و کسب عنوان آقای گل بازی‌ های آسیایی ۱۹۹۸ با به ثمر رساندن ۸ گل

علی دایی  و کسب عنوان آقای گل مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴ با به ثمر رساندن ۵ گل

علی دایی  و کسب عنوان آقای گلی در عرصه باشگاهی

علی دایی  و کسب عنوان آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۸۳–۱۳۸۲ با به ثمر رساندن ۱۶ گل

علی دایی و عضویت در فیفا

علی دایی عضو فیفا است در این مورد باید بدانید که او پس از محسن صفایی فراهانی به عنوان دومین ایرانی عضو کمیته فنی فیفا محسوب می شود.

عضویت دایی در فیفا به این صورت بود که محمد دادکان طی یک نامه ‌ای به فیفا شرایط حضور دایی را در فیفا فراهم کرد. گفتنی است که علی دایی در اواخر سال ۱۳۹۱ از کمیته فنی فیفا کنار گذاشته شد.