فیلم بهروز وثوقی مجوز اکران گرفت؟

منبع: ایران آرت

159

1398/11/16

18:00


در صورت تأیید این خبر، برای نخستین بار پس از انقلاب فیلمی با بازی بهروز وثوقی در یکی از سینماهای ایران اکران خواهد شد.

ایران آرت: تابناک مدعی شد اکران فیلم سینمایی "آشغال‌های دوست داشتنی اصل" برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع اعلام شده است. 

این رسانه نوشت: پنجمین روز جشنواره فیلم فجر با رونمایی از فیلم‌های بلند داستانی "مغز استخوان"، "روز بلوا"، "خوب بد جلف 2: ارتش سری"، فیلم مستند "عالیجناب" و فیلم کوتاه "عزیز" همراه است. مغز استخوان و روز بلوا فیلم‌هایی هستند که توجه عمومی را به خود جلب کرده‌اند و به واسطه کارگردانان و مضامین‌شان مورد توجه هستند؛ اما اتفاق مهم روز، نامه سازمان سینمایی مبنی بر بلامانع اعلام شدن نمایش فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی اصل" برای اهالی رسانه در جشنواره فجر است.

شنیده‌های تابناک حکایت از آن دارد که در نامه‌ای از سازمان سینمایی به متولیان جشنواره فجر تاکید شده که نمایش فیلم سیمایی "آشغال‌های دوست داشتنی اصل" برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع است. این نامه مجوز پخش تک سانس این فیلم در سینمای رسانه‌ها و منتقدین برای استمزاج از ایشان باشد؛ درخواستی که کف مطالبه سازندگان این فیلم در مقطع کنونی محسوب می‌شود.

این نامه در حالی صادر شده که چندی پیش شهاب حسینی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور که رونوشت آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، درخواست کرد با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران دستور نمایش نسخه اصلی "آشغال‌های دوست داشتنی" با حضور این بازیگر در جشنواره فجر را صادر کند.

در بخشی از این نامه آمده است: "در مورد عملکرد دولت شما در بهبود شرایط جامعه و مردم، قضاوت کلی را به عهده خود مردم می‌گذارم. اما به عنوان یک شهروند و یک حق رای که داشتم، بهبودی در شرایط مردم ندیدم. بخصوص از نظر معیشتی و رفاه که در سایه امنیت آن بتوانند تعاملی مهربانانه‌تر با یکدیگر داشته باشند. حال از شما درخواستی دارم و آن رفع ممنوعیت حضور دوباره بهروز وثوقی بر پرده سینمای ایران است. با حضور ایشان در فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" محسن امیریوسفی که در همین دوره جشنواره فجر در دسترس است، امید دارم با موافقت شخص جنابعالی این فیلم که در راستای گفتگو و تعامل ملی است در جشنواره فجر برای اهالی رسانه و مطبوعات اکران شود."؛ نامه‌ای که با سکوت این طرفین مواجه شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو