احتمال دختردار شدن را اینجوری بالا ببرید

منبع: نی نی بان

317

1398/3/29

10:24


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من نوزدهم هر ماه پریود می شوم. و اکنون بعد از ۷ سال که از بارداری اولم می گذرد، تمایل به بارداری دارم و علاقه زیادی نیز به داشتن فرزند دختر دارم. لطفا راهنمایی کنید که در چه زمان از تخمک گذاری ام می توانم شانس دختر دار شدن را افزایش دهم.

 
پاسخ دکتر نگار هاشمیان، جراح و متخصص زنان و زایمان: 
برای اینکه جنین دختر بشود معمولا به زن و شوهر ها توصیه می کنیم که 17 روز قبل از شروع پریود بعدی مقاربت داشته باشند. البته این در صورتی است که سیکل قاعدگی خانم ها منظم و 28 روزه باشد. تعیین روز دقیق تخمک گذاری کار خیلی سختی است، اما به طور تقریبی به این شکل می توان محاسبه کرد که البته 100 درصد نیست و ممکن است درصد کمی خطا داشته باشد. برای شما که نوزدهم هر ماه پریود می شوید، روز تخمک گذاری تان به طور تقریبی مصادف با روز دوم ماه است. اما برای دختر شدن جنین 3-2 ماه قبل از بارداری از لبنیات زیاد استفاده کنید. قبل از مقاربت، یعنی حدود 8 ساعت قبل محیط واژن را اسیدی کنید. این کار را می توانید با سرنگ بدون سوزن و سرکه انجام بدهید. فرق نمی کند که سرکه سفید یا رنگی باشد. سرکه را با سرنگ به داخل واژن خود تزریق کنید 5-4 بار این کار را انجام دهید و ترشی جات بیشتری بخورید تا احتمال دختردار شدنتان افزایش پیدا کند.

احتمال دختردار شدن را اینجوری بالا ببرید

 
مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
طب سنتی هم مانند طب جدید برای تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری توصیه هایی دارد که البته درصد موفقیتشان آن طور که باید و شاید مشخص نیست و تضمینی وجود ندارد که بتوانند شما را به جنس دلخواهتان برسانند اما ماندگاری شان در طی این همه سال نشان می دهد که زوج هایی هم بوده اند که توانسته اند از این روش جواب بگیرند و دختر دار شوند.
شستشوی واژن برای اسیدی کردن محیط
یکی از توصیه های کاربردی طب سنتی در طمینه تعیین جنسیت پیش از بارداری شست و شوی رحم و واژن با یک مایع اسیدی بسیار بسیار رقیق مثل آب لیمو است که به اسیدی شدن محیط کمک کرده و باعث می شود شانش شما برای دختر دار شدن افزایش پیدا کند.
یادتان باشد انجام این کار باید 5-6 ماه قبل از اینکه برای بارداری اقدام کنید شروع شده و به طور متناوب انجام دهید. برای شستشوی واژن و رحم با آب لیمو، فقط یک قاشق مرباخوری آب لیمو در یک لیوان آب (حدود 240 سی سی) کافی است.

توصیه های جرجانی برای دختردار شدن
حکیم جرجانی پزشک نامدار ایرانی به سید اسماعیل پزشکی ایران معروف بوده و کتابی مشهور به نام الاغراض الطبیه و المباحث العلائیه دارد و در این کتاب به زوج هایی که می خواهند دختر دار شوند توصیه می کند که به این منظور از روز ششم تا هشتم بعد از قاعدگی رابطه زناشویی داشته باشند تا شانسشان برای دختر دار شدن بیشتر باشد.
همچنین برای اسیدی تر شدن واژن شست و شوی رحم با سرکه سفید رقیق شده هم توصیه می شود.

زمان مقاربت و تاثیر تغییر فصل ها
یکی دیگر از توصیه های طب سنتی برای دختر دار شدن این است که در فصل زمستان برای بارداری اقدام کنید و فراموش نکنید که مقاربت زن و شوهر در فصل بهار شانس پسرردار شدن را زیادتر می کند.

بخور و نخورهای دختردار شدن
کرفس، پیاز، کلم، کدو، کاکائو، غذاهای دریایی، شیر و لبنیا، ماءالشعیر و... از جمله غذاهایی هستند که طب سنتی برای دختر دار شدن توصیه می کند. همچنین یادتان باشد که استفاده از خرما و هویج در زمانی که برای بارداری اقدام کردید باعث یش ود احتمال پردار شدن شما بالاتر برود.
توصیه به کاهش مصرف یا حذف نمک و غذاهای شور و همچنین انواع اسنک ها و غذاهای آماده که حاوی سدیم هستند نیز می تواند برای دختردار شدن به شما کمک کند.

چای گیاهی و دختر دار شدن
اگر می خواهید دختر دار شوید دور چای گیاهی نعناع و زیرفون را خط بکشید چون این چای های گیاهی میانه چندانی با اسپرم های دختردار ندارند. علف گندم هم که یکی از گیاهان دارویی ضد استرس و آرام بخش است می تواند همین تاثیر را داشته باشد.
در عوض نوشیدن دم نوش گل قاصدک راه حل خوب و احتمالا بی ضرری برای دختر دار شدن است. بد نیست بدانید که قاصدک منبع خوب روی، منیزوم و ویتامین ب هم هست که شرایط واژن را برای زنده ماندن اسپرم های دختردار به خوبی فراهم می کند.
بیش از یک دهه است که زوج هایی که قصد بارداری دارند و دلشان می خواهد جنینشان جنسیت خاصی داشته باشد، از برنامه غذایی مختلف استفاده می کنند تا دختر یا پسر دار شوند. مشهور ترین نوع این برنامه های غذایی رژیم پر کلسیم و منیزیم و فقیر از سدیم و پتاسیم است.

احتمال دختردار شدن را اینجوری بالا ببرید


افزاش مصرف کلسیم در رژیم غذایی
مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم با تغییر PH بدن می تواند شانس شما را برای دختر دار شدن بالا ببرد. از جمله منایع غنی کلسیم می توان به شیر و لبنیات کم چرب، بادام، سویا، اسفناج، شلغم، ماهی ساردین و توفو جزو منابع غنی از کلسیم هستند.

بیشتر منیزیم بخورید
جوانه گندم، کاکائو، سویا، مخمر آبجو، گردو، سبزیجات برگ سبز دار، چغندر، گندم سبوس دار، اسفناج، کاشو و گردو جزو منابع پرمنیزیم هستند که در ترکیب با کلسیم احتمال دخترزایی را افزایش می دهد.

نمک را حذف کنید
نمک به دلی داشتن سدیم امکان زنده ماندن اسپرم های پسردار با بالاتر می برد بنابراین اگر دختر می خواهید باید نمک و انواع منابع غذایی غنی از سدیم را از برنامه غذایی تان حذف کنید.
از جمله این ترکیبات می توان به ماهی آزاد و ماهی دودی، میگو، تن ماهی، کالباس، گوشت های فراوری شده، پنیر شور، اسنک های شور، زیتون و سیب زمینی و بعضی از اواع نان ها و بیسکوئیت ها اشاره کرد.
پتاسیم را در برنامه غذایی روزانه تان به حداقل برسانید
برگه زردآلو، خرما، آلو، حبوبات، جزو منابع غذایی پتاسیم دار هستند که اگر می خواهید جنین تان دختر شود باید میزان این عنصر را در برنامه غذایی روزانه تان کم کنید.
آرد نخود چی، هویج، موز و جگر گوساله نیز از دیگر منابع غذایی پتاسیم هستند.

غذاهای مجاز و غیر مجاز برای دختر دوست ها
در کتاب «دختر می خواهید یا پسر؟» غذاهای مجاز و غیر مجاز برای دختر دوست ها اینگونه معرفی شده است.

غذاهای ویژه دختر‌دوستان
شیر 3 لیوان در روز
سه قوطی کبریت گوشت یا ماهی در طی روز
تخم مرغ و کره
خامه، ماست و دوغ
پنیر بدون نمک
انواع دسرهای تهیه شده از شیر و محصولات لبنی
شرینی های بدون نمک
گندم، برنج و ماکارونی
شلغم، تره فرنگی، خیار، تربچ، فلفل سبز، گوجه فرنگی و شنگ
گردو، بادام و فندق
سیب و گلابی و توت فرنگی

غذاهای ممنوع برای دختر دوستان
نمک
نوشابه های گازدار و سودا
گوشت های فراوری شده و کنسروی
ماهی نمک سود یا دودی یا کنسرو ماهی
خاویار، میگو
پنیرهای شور یا فراوری شده
چیپس و پفک
کلم و گل کلم، قارچ و کدو

احتمال دختردار شدن را اینجوری بالا ببرید


نمونه یک برنامه غذایی دختر ساز
سه لیوان شیر
دو واحد از محصولات حاوی شیر مانند فرنی یا پودینگ
یک قوطی کبریت پنیر بدون نمک
یک فنجان قهوه یا چای بسیار رقیق
کراکر یا نان مطلقا بدون نمک
برنج قهوه ای
شیرینی یا دسرهای تهیه شده از آرد ذرت
8 تا 10 لیوان آب برای افزایش جذب کلسیم در بدن

توجه به زمان تخمک‌گذاری
جدول تخمک گذاری یکی از بهترین ابزارهای خانگی است که به شما کمک می کند سیکل قاعدگی خود را به خوبی درک کرده و بدانید داشتن رابطه زناشویی در چه مواقعی از این سیکل با احتمال بالای حاملگی همراه بود و چه وقت باید آمیزش داشته باشید تا جنینتان دختر شود.
برای اینکه بتوانید با این جدول کار کنید باید هر روز پیش از این که از رخت خواب بیرون بیاید دمای بدن خود را اندازه گیری کرده و روی جدول ثبت کنید. در ضمن فراموش نکنید که اولین روز برای شروع ثبت این جدول، نه اولین روز ماه بلکه اولین روز دوران قاعدگی شماست.
به مرور که دمای بدنتان بالاتر می رود زمان تخمک گذاری از راه می رسد. همزمان با بالا رفتن تدریجی دما ترشحات رحمی نیز تغییر شکل پیدا کرده و به شکل سفیده تخم مرغ در می ایند. اگر با دو انگشت این ترشحات را چک کنید می بینید که حالت کشدار پیدا کرده است.

بهترین وقت داشتن رابطه زناشویی
متخصصان توصیه می کنند که برای دختر دار شدن لقاح قبل از زمان تخمک گذاری انجام شود تا به این ترتیب اسپرم های X یا همان اسپرم های دختر دار شانس بیشتری برای زنده ماندن و بارور کردن تخمک پیدا کنند.
به عبارت ساده تر 10 روز که از زمان قاعدگی تان گذشت شروع به برقراری رابطه زناشویی کنید و سپس قبل از شروع تخمک گذاری فاصله ای ایجاد کنید تا اسپرم های پسردار حذف شوند.
البته لازم نیست برای پیدا کردن زمان دقیق تخمک گذاری خود تنها به روش خانگی و استفاده از جدول تعیین زمان تخمک گذاری بر اساس دمای بدن بسنده کنید.
در ضمن، متخصص زنان و زایمانی که تحت نظرش هستید می تواند با انجام سونوگرافی و تزریق آمپول HCG زمان دقیق تخمک گذاری و لقاح را برایتان تعیین کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو