افتتاح ترمینال جدید فرودگاه امام

منبع: همگردی

134

1398/3/29

11:55


ترمینال بین المللی سلام که ساخت آن حدود 10 سال به طول انجامید، روز سه شنبه 28 خرداد با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. به گفته مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام امسال قرار است تمامی پروازهای حجاج به مقصد عربستان از این ترمینال صورت گیرد. پیش از این رستمی اعلام کرده بود با افتتاح این ترمینال، پروازهای داخلی از ترمینال یک فرودگاه امام آغاز خواهد شد، اما هنوز سخنی در خصوص زمان دقیق آغاز پروازهای داخلی اعلام نشده است. رستمی در روزهای قبل اعلام کرده بود: «هیچ یک از پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام منتقل نمی شود، بلکه در ترمینال یک فرودگاه امام پروازهای جدیدی به مقاصد مشهد، کیش، شیراز و اصفهان و سایر شهرها برقرار می شود و انتخاب با مردم است که از فرودگاه امام به سایر شهرهای ایران سفر کنند یا از فرودگاه مهرآباد. مردم شهرهای اطراف فرودگاه و حتی شرق تهران دسترسی آسان تری به فرودگاه امام دارند. ضمن اینکه شخص مسافر بهتر می داند که استفاده از خدمات کدام فرودگاه برایش بهتر است. بدین صورت قدرت انتخاب مسافران بیشتر خواهد شد.»

با بهره برداری از ترمینال سلام، ظرفیت فرودگاه بین المللی امام 80 درصد افزایش خواهد یافت. ترمینال سلام 55 هزار مترمربع وسعت دارد و در 3 طبقه احداث شده است. ظرفیت پذیرش مسافر در این ترمینال حدود 5 میلیون نفر است، این ترمینال قرار است که برای پروازهای زیارتی و بین المللی مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به اینکه ظرفیت ترمینال یک این فرودگاه حدود 8 میلیون مسافر است. طبق اعلام مدیران این مجموعه، پروازهای داخلی نیز در آینده نزدیک به خدمات این فرودگاه اضافه خواهد شد.

ترمینال سلام نخستین پایانه هوایی در کشور است که طراحی، ساخت و تجهیز آن به دست متخصصان داخلی صورت گرفته است. این ترمینال با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

منبع: ایسنا

افتتاح ترمینال بین المللی سلام

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو