اسموتی چیست + طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی

اسموتی چیست + طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی


منبع: زیبامون

416

1398/3/29

13:08


برای آشنایی با مفهوم اسموتی و طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی حتما این بخش از زیبامون دات کام رو مشاهده کنید!

اسموتی چیست + طرز تهیه نوشیدنی خنک تابستانی

شاید شما هم نام اسموتی رو در منو کافه ها و رستوران ها دیده باشید و اگر آشنایی قبلی با این نوشیدنی نداشته باشید، در سفارش دادن اون کمی تردید خواهید داشت! در واقع اسموتی ترکیبی غلیط از انواع میوه ها و سبزیجات تازه هست که بافتی ضخیم تر از آبمیوه داره و برای تهیه آن میوه ها و سبزیجات درون مخلوط کن ریخته میشن و درنهایت یک نوشیدنی خنک، سرشار از ویتامین و خوشمزه ای رو به شما تحویل میده!

 

اسموتی چیست و چگونه تهیه می شود؟

همانطور که قبلا اشاره شد، اسموتی از مخلوط شدن میوه های تازه، سبزیجات و مغزهای مختلف تهیه میشه. در این نوع نوشیدنی بافت میوه و سبزیجات کاملا نرم شده و به همین دلیل یک بافت ضخیم برای نوشیدنی ایجاد می کنند. برای تهیه اسموتی میتونید از هر نوع میوه و سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید و هیچ محدودیتی در انتخاب میوه ها وجود نداره و فقط باید به این نکته توجه کنید که طعم و مزه میوه ها شبیه به هم باشه تا در نهایت با مخلوط شدن چند میوه یک اسموتی خوش طعم داشته باشید.

 

روش درست کردن اسموتی

 

اسموتی یک گزینه خیلی خوب برای افرادی هست که تمایل دارند کاهش وزن داشته باشند و به تناسب اندام برسند، زیرا خود اسموتی یک وعده غذایی کامل و مقوی هست و میتونه شما رو تا مدت زمان طولانی سیر نگه داره. 

برای درست کردن اسموتی لازم هست که یک دستگاه مخلوط کن داشته باشید تا بتونید خیلی راحت و سریع میوه ها رو با همدیگه مخلوط کنید. البته استفاده از اسموتی ساز و گوشکوب برقی هم گزینه مناسبی برای تهیه اسموتی هستند.

 

طرز تهیه نوشیدنی ها و اسموتی های خنک تابستانی

طرز تهیه نوشیدنی اسموتی خیلی راحته و فقط شما باید تکه های میوه، مقداری آب میوه یا آب، تکه های یخ، شکر یا عسل برای طعم بهتر رو درون مخلوط کن بریزید و با زدن چند پالس، یک اسموتی خوشمزه و خوش رنگ داشته باشید. در ادامه آموزش درست کردن چند مدل اسموتی خنک تابستونی رو به شما آموزش میدیم:

 

اسموتی انبه برای تابستان

 

اسموتی انبه

 

برای درست کردن این اسموتی خوشمزه و عالی به موارد زیر نیاز داریم:

1 فنجان آب پرتقال

نصف فنجان ماست شیرین یا خامه

1.5 فنجان انبه یخ زده

1 هویج متوسط و رنده شده

تمام این مواد رو درون مخلوط کن بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید اگر احساس غلظت مواد خیلی زیاد هست میتونید مقداری آب پرتقال و چند تکه یخ هم به ترکیب اضافه کنید. اسموتی انبه رو در لیوان بریزید و با نی یا قاشق میل کنید.

 

اسموتی توت فرنگی برای تابستان

 

اسموتی توت فرنگی

 

برای درست کردن این اسمونی خوشمزه و خنک تابستانی به ترتیب زیر عمل کنید:

نصف فنجان آب نارگیل

نصف فنجان ماست شیرین یا خامه

1 فنجان توت فرنگی

نصف فنجان هلو یخ زده

چند تکه یخ

تمام این مواد رو درون مخلوط کن بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. اگر آب نارگیل در دسترس ندارید میتونید یک آبمیوه دیگر که طعم آن با توت فرنگی تناسب داره، جایگزین کنید.

 

طرز تهیه اسموتی میوه های خوشمزه

 

اسموتی تابستانی

 

نصف فنجان انگور

1 پرتقال بزرگ و پوست کنده و خرد شده

1 تکه آناناس خرد شده

نصف خیار پوست کنده

نصف یک سیب پوست کنده و خرد شده

2 فنجان یخ

تمام مواد رو بعد از خرد کردن درون ظرف مخلوط کن بریزید و مخلوط کن رو روشن کنید. این مواد رو 1 دقیقه ترکیب کنید تا ترکیب یکدست و صافی داشته باشید. 

 

طرز تهیه اسموتی خیار و ملون برای تابستان

 

اسموتی خیار و ملون

 

1/4 فنجان شیر

1 فنجان انگور سبز

نصف فنجان گرمک یا ملون پوست کنده و خرد شده

نصف فنجان خیار پوست کنده و خرد شده

1 فنجان خربزه شیرین و خرد شده

2 قاشق آب لیمو تازه

1 فنجان تکه های یخ

برای درست کردن این اسموتی هم مثل سایر اسموتی ها باید مواد تشکیل دهنده رو درون مخلوط کن بریزید و حسابی با همدیگه ترکیب کنید تا بافت کاملا نرم و یکدستی پیدا کنند.

 

اسموتی خوشمزه و جذاب

 

اسموتی خوشمزه

 

1/2 فنجان شیر کم چرب یا آب پرتقال

1 موز

1 فنجان آناناس

1 پرتقال بزرگ

1 فنجان یخ

این مواد رو بعد از پوست کندن و خرد کردن درون مخلوط کن بریزید، شیر یا اب پرتقال رو اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن تکه های یخ رو اضافه کنید و یک یا دو پالس بزنید تا تکه های یخ کمی خرد شوند. اسموتی خوشمزه و جذاب شما آماده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو