کاربردهای جالب و باورنکردنی پوست موز

کاربردهای جالب و باورنکردنی پوست موز


منبع: نمناک

191

1398/11/19

12:11


افراد بسیار کمی هستند که پوست موز را دور نریزند و از آن استفاده کنند، در حالی که پوست موز فواید و کاربردهای بی نظیری در زیبایی و خانه داری دارد.

فواید و کاربردهای شگفت انگیز پوست موز

شاید باورتان نشود پوست موز اینقدر کاربرد جالب داشته باشد از درمان آکنه گرفته تا سفید کردن دندان ها را میتوان از فواید پوست موز دانست. انسانها سالیانه مقدار زیادی موز مصرف می کنند و پوست آن را دور میریزند ، بدون آنکه از خاصیت و کاربردهای پوست موز آگاهی لازم را داشته باشند آنها دور می ریزند ؛ خواصی که در مطلب این همه خاصیت در یک تکه پوست موز ! به طور کامل به بخش درمانی و سلامتی آنها پرداختیم و حالا در این بخش از نمناک به کاربردهای پوست موز در موارد دیگر همچون خانه داری و .. می پردازیم.

سفید کردن دندان ها با پوست موز:

هر روز پوست موز را یک دقیقه به مدت یک هفته روی دندان های خود بمالید واقعا موجب سفیدی دندان ها می شود. در غیر این صورت باید هزینه های زیادی را برای سفید کردن دندان بپردازید.

از بین بردن زگیل با پوست موز:

پوست موز به ازبین بردن زگیل و کاهش احتمال پدیدار شدن دوباره آن کمک می کند.

برای از بین بردن زگیل، به سادگی بر روی ناحیه آسیب دیده ، پوست موز بمالید و یا پوست را در طول شب روی آن ببندید این یکی از ساده ترین روش ها برای استفاده از پوست موز است.

پوست موز برای زیبایی

درمان جوش با پوست موز :

برای درمان جوش و آکنه می توانید پوست صورت و بدن خود را به مدت 5 دقیقه با پوست موز ماساژ دهید نتایج باید در عرض یک هفته مشاهده شود و تا زمان از بین رفتن آکنه به این کار ادامه دهید.

کاهش چین و چروک صورت با پوست موز :

با استفاده از پوست موز و ماساژ آن روی صورت می توانید به مرطوب نگه داشتن پوست خود کمک کنید به این ترتیب زرده تخم مرغ را به پوست موز له شده اضافه کرده و این مخلوط را روی صورت بمالید و پس از 5 دقیقه آن را بشوئید.

کاهش درد با پوست موز:

برای کاهش و رفع درد می توانید پوست موز را مستقیما بر روی موضع درد 30 دقیقه قرار دهید هم چنین ترکیب روغن گیاهی و پوست موز نیز به تسکین درد کمک می کند.

درمان پسوریازیس با پوست موز:

پوست موز به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد خارش را کاهش می دهد پس می توانید پوست موز را روی موضع آسیب دیده پسوریازیس اعمال کنید این کار به سرعت پسوریازیس را درمان می کند و نتایج قابل توجهی برجای می گذارد.

کاربرد پوست موز

درمان نیش حشرات با پوست موز:

پوست موز را روی جا نیش پشه ماساژ دهید تا به سرعت خارش و درد تسکین یابد.

براق کردن کفش، چرم، نقره با پوست موز :

برای براق کردن کفش ، چرم و وسایل نقره ای می توانید پوست موز را روی آنها بمالید تا فورا براق و شفاف شوند.

محافظت در برابر اشعه خورشید با پوست موز :

پوست موز به محافظت از چشم ها در برابر اشعه های مضر فرابنفش و کاهش ابتلا به آب مروارید کمک می کند. دقت کنید قبل از مالیدن پوست موز روی چشمان خود، پوست را زیر نور خورشید رها کنید.

کمپوست گیاهان با پوست موز :

یکی از بهترین و راحت ترین استفاده های پوست موز قراردادن آن ها در کپه کود گیاهی است. پوست موز به دلیل داشتن پتاسیم و فسفر رشد ریشه ای و سلامت کلی گیاه را هنگامی که در خاک باغ ترکیب می شود بالا می برد.

مزایای پوست موز

تغذیه نهال با پوست موز :

برای تغذیه نهال ها و گیاهان می توانید پوست موز را خرد کرده و آن را داخل خاک پای گیاه دفن کنید به این ترتیب می توانید مواد مغذی خاک را افزایش دهید که به رشد ریشه ای و مقاومت در برابر بیماری گیاهان کمک خواهند کرد. فقط مطمئن باشید هنگام دفن ، دانه یا نهال به طور مستقیم در معرض پوست رسیده موز قرار نگیرد، چرا که ممکن است ریشه ها و دانه ها را بسوزانند.

جلوگیری از شته زدن گیاهان با پوست موز:

برای جلوگیری از شته زدن گیاهان می توانید چند تکه کوچک از پوست موز را درست زیر سطح خاک اطراف گیاهان باغ که در معرض شته ها قرار دارند، دفن کنید. آفت های کوچک باغ، گازهای ساطع شده از پوست موز را دوست ندارند و به سرعت به دنبال مکان های تغذیه مناسب تری می گردند. دقت کنید که تنها از چند تکه کوچک استفاده کنید چون بوی تند و زننده پوست ممکن است زنبورها، جوندگان و سایر آفت های بزرگ تر را در جستجوی غذای شیرین جذب کند.

خوراک دام:

انسان ها تنها کسانی نیستند که از خوردن موز لذت می برند.حیواناتی مثل مرغ، خرگوش، و خوک از پوست خشک موز که به تغذیه آن ها اضافه شود لذت خواهند برد فقط مطمئن شوید قبل از خشک کردن پوست هر گونه موم یا آفت کش ها را تمیز کنید سپس آن ها را به حیوانات خانگی و یا دام بدهید.

بهبود پوست با پوست موز :

پوست موز به دلیل داشتن مواد مغذی و اسیدی به تغذیه ، جوان سازی و نرم شدن پوست شما کمک می کند. بنابراین می توانید یک تکه پوست موز رسیده را هر چند روز یک بار روی صورت ماساژ دهید.

کاربرد پوست موز

درست کرن سرکه با پوست موز:

از پوست موز برای درست کردن سرکه هم استفاده می شود .سرکه پوست موز، طعم ترش و کمی تلخ دارد و برای مزه دار کردن سالاد و دیگر انواع سبزیجات مناسب است.

ترد کردن گوشت با پوست موز:

هنگام طبخ گوشت می توانید تکه ای از پوست موز را داخل قابلمه اضافه کنید تا گوشت را مرطوب و ترد نگهدارید.

سلامت مو با پوست موز:

افرادی که از محصولات طبیعی برای بهبود سلامتی استفاده می کنند بر این باورند پوست موز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را خنثی می کند و موجب تقویت مو ، نرمی و شفافیت آن می شود بنابراین حتما آن را به عنوان یک جز تشکیل دهنده ماسک بگنجانید.

از بین بردن خط و خش CD یا DVD با پوست موز :

بعضی افراد هنوز از CD یا DVD استفاده می کنند و هیچ چیز مثل خط و خش هنگام تماشای فیلم و بازی آزار دهنده نیست. پوست موز یکی از ترفند های از بین بردن خط و خش ها است بنابراین آن را یک دقیقه روی سی دی بمالید و سپس با یک دستمال تمیز بقایای آن را پاک کنید و شیشه پاکن بزنید.

کاربردهای پوست موز

تمیز کردن لکه جوهر روی پوست با پوست موز:

اگر خودکارتان روی پوست صورت یا انگشت جوهر پس داده است می توانید داخل پوست موز را روی موضع جوهری بمالید .روغن پوست موز با جوهر ترکیب می شود و به سهولت در پاک کردن جوهر کمک می کند.

پرورش گوجه فرنگی با پوست موز :

در بخش رازهای باغبانی در نمناک گفتیم که اگر گوجه فرنگی پرورش می دهید از فواید پوست موز غافل نشوید زیرا گوجه فرنگی برای رشد به مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد که در پوست موز به فور یافت می شود، بعد از کاشت گوجه پوست موز را در اطراف ساقه بپیچید یا پوست را درخاک دفن کنید.

طراوت بخشی گیاهان آپارتمانی با پوست موز :

گیاهان آپارتمانی هوای داخل منزل را تصفیه می کنند اما بعد مدتی کمی پژمرده و گرفته به نظر می رسند بخصوص گیاهان با داشتن برگهای بزرگ و تخت گرد و غبار بیشتری روی آنها می نشیند و سبب مسدود شدن نور می شود اما با پاک کردن آنها با پوست موز می توانید فعالیت فتوسنتزی را افزایش دهید و از رشد قارچ ها جلوگیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو