مهم‌ترین رویدادهای این هفته؛ از محاکمه «روح‌الله زم» تا جشن سینما، مد و گردشگری ایران

مهم‌ترین رویدادهای این هفته؛ از محاکمه «روح‌الله زم» تا جشن سینما، مد و گردشگری ایران


منبع: روزیاتو

92

1398/11/19

13:34


سومین هفته بهمن ماه سرد نود و هشت از امروز آغاز می شود. این هفته، یکی از مهم ترین هفته ها در زمستان پر فراز و نشیب نود و هشت است. دومین هفته فوریه ۲۰۲۰ میلادی است و برای فعالان اقتصادی ایران و جهان، مثل هفته های قبل، اهمیت دارد. اما از منظر داخلی، شاهد رویدادهای مهمی در حوزه های فرهنگی، هنری و سیاسی و ورزشی خواهیم بود.

رقابت های فوتبال باشگاهی نمایندگان ایران در آسیا

از چند روز آینده نمایندگان ایران در جام باشگاه های آسیا به دیدار رقبای خود می روند. چراغ اول را استقلالی ها روشن خواهند کرد که در اربیل عراق بایستی روز ۲شنبه این هفته ساعت ۱۶ به مصاف الشرطه بروند. دیداری با حضور «شیخ» استقلالی ها. دیگر نمایندگان ایران: پرسپولیس و سپاهان و شهرخودرو نیز هفته مهمی پیش رو دارند. بهار سال ۹۹، فوتبالی ترین بهار ۴۲ سال اخیر خواهد بود و تکلیف حضور فوتبال ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ روشن می شود.

بیشتر بخوانید: برنامه کامل بازی های نمایندگان ایران در مرحله گروهی

نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

اگر در تهران هستید یا در یکی از استان های زیبای کشور به سر می برید، از بیست و سوم لغایت بیست و ششم بهمن ماه، شاهد برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی گردشگری و صنایع دستی ایران خواهیم بود که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پایتخت برگزار می شود.

اگر قصد دارید تا با انواع واقسام فرهنگ ها و غذاها و پوشش ها و برنامه های شاد موسیقی اقوام ایرانی در طی ۴ روز آشنا شوید، توصیه می کنیم از فرصت های نمایشگاه گردی بهمن ماه تهران استفاده کنید.

نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در روزهای سرد سال برگزار می شود و این یکی از ایرادات وارد شده به آن است. اما به نظر می رسد که این هفته هوا قابل تحمل باشد و از برف خبری نباشد. تماشای نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، فرصتی برای عاشقان صنعت گردشگری و مشتاقان مدیکال توریسم، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعی و علاقمندان به سرمایه گذاری در این صنعت پر سود در آینده اقصاد ایران عصر ۱۴۰۰ است. لذا، آخر این هفته را فراموش نکنید.

نمایشگاه و جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

مشتاقان مد و لباس و لاکچری گردی هم مطلع باشند که از بیست و چهارم بهمن ماه یعنی از ۵ شنبه همین هفته، نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با موضوع «فر گلستان» در تهران برگزار می شود و تا بیست و نهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

هم در تهران و هم مراکز استان ها، نمایشگاه های مد و لباس که از آثار برگزیدگان طراحی پارچه و لباس و اکسسوری و مزون داران مطرح ایرانی تدارک دیده شده است، برگزار می شود. نهمین جشنواره مد و لباس فجر، قصد دارد تا تجلی سوزن دوزی گلستانی ها و خراسانی ها باشد و ما را با بخشی از فرهنگ پوشش مردمان این خطه از کشور آشنا کند.

هم چنین برای آشنایی با جدید ترین دست دوزهای هنرمندان خلاق و مزون داران معروف تهران و مراکز استان ها، بازدید از این نمایشگاه را در نظر داشته باشید. جزییات را بنیاد ملی مد و لباس به شما می گوید.

بیشتر بخوانید: جشنواره فیلم فجر در ۷۰ سینمای ایران

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

شامگاه روز سه شنبه بیست و دوم بهمن ماه نود و هشت، جشن سینمای ایران با معرفی برندگان سیمرغ بلورین سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، به اتمام می رسد و به نوعی، تکلیف اکران سینمای ایران در سال ۱۳۹۹ که آخرین سال سده سیزدهم هجری شمسی است مشخص می شود.

جشنواره فیلم فجر امسال خیلی تحت تاثیر تحریم ها و اتفاقات سیاسی و نظامی کشور در چند هفته اخیر قرار گرفته و تا حدی حال و هوای سال های پیش را ندارد. اما به هر حال، پخش مستقیم مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای خیلی ها تماشایی است و همه منتظرند تا ببینید که سیمرغ بلورین این دوره، بر دوش کدام هنرمند قرار می گیرد.

مخصوصا که اسامی نامزدهای سیمرغ بلورین، پیش از روز اختتامیه، فضای داغی را برای اهالی پرده نقره ای، به وجود می آورد. در جشنواره سال پیش، فیلم «شبی که ماه کامل شد»، سیمرغ های زیادی را شکار کرد. این یکی از اتفاقات سینمایی مهم سال نود و هشت است که اسفند سینمایی داغی را در اختیار منتقدان سینمای ایران قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: دیدار با سلاطین ارز، سکه، پورشه، طلا

محاکمه روح الله زم

دادگاه روح الله زم، مدیر کانال آمد نیوز، این هفته نخستین جلسه خود را برگزار می کند. رئیس این دادگاه، قاضی صلواتی، از قضات معروف قوه قضاییه است که سابقه محاکمه مفسدان دانه درشت مثل: حمید رضا باقری درمنی (سلطان قیر)، بابک زنجانی، علیرضا زیبا حالت منفرد (جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی)، عباس ایروانی (مالک گروه عظام (غول قطعه سازی ایران)) و موسسان شرکت طرح و نقشه پناهی را بر عهده داشته است.

دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم، قرار است در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. کیفرخواست روح الله زم، هفته پیش صادر شد و احتمال علنی برگزار شدن دادگاه وجود دارد. طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه، برگزاری علنی دادگاه به معنی پخش مستقیم دادگاه در رسانه ها نیست. دادگاه روح الله زم احتمالا یکی از جذابیت های خبری این هفته ایرانی ها باشد و بازتاب های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: از ظهور تا سقوط آمد نیوز 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو