غلامعلی حداد عادل دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب در مسجد چهارمردان قم گفت: مردم مؤمن و انقلابی کشورمان با حضور گسترده در مراسم های بزرگداشت سردار سلیمانی، شعار «مرگ بر آمریکا» را با صدای بلندتر از همیشه سر داده و کینه و نفرت خود از آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خوبی نشان دادند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حل مشکلات کشور با ایستادگی در برابر دشمنان و تکیه بر توانمندی های داخلی، مدعی شد: نگاه دیگری در کشور وجود دارد که دائم به دنبال مذاکره با غربی هاست تا به خیال خود مشکلات کشور برطرف شود، اما این افراد امروز به گوشه ای رفته اند.

به زعم وی، افراد ساده لوح که تا پیش از شهادت سردار سلیمانی تصور می کردند که نشان دادن روی خوش به آمریکا باعث حل مشکلات کشور می شود، دیگر برای سخن گفتن از مذاکره رویی ندارند و همه باید بدانیم که آمریکا فقط به دنبال باج گیری از ایران اسلامی همچون برخی سران مرتجع عربی است.

وی همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه را مورد توجه قرار داد و گفت: مجلس یازدهم باید به گونه ای شکل بگیرد که نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی، انقلابی گری و ایستادگی در برابر مستکبران غربی باشد و در این شرایط حساس و پیچیده کشورمان حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی بسیار ضرورت دارد.

* ترور شهید سلیمانی حماقتی از روی استیصال بود 

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان و کشورهای منطقه تحول آفرین بوده است، اظهار داشت: شرایط امروز مسلمانان و شیعیان با چهل سال گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و گروه های مقاومت شکل گرفته در جهان اسلام، بسیار پیشرفت کرده و به عزت و اقتدار رسیده اند.

وی بر ضرورت شکرگذاری نعمت انقلاب اسلامی و ولایت تأکید کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در حالی که یک فرمانده نظامی با حکمت و درایت بود، اما در صحنه های سیاسی و اجتماعی نیز بسیار قوی و باانگیزه بود و توانست روسیه را برای مقابله با داعش و تکفیری ها در سوریه ترغیب کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی از سوی آمریکایی ها حماقتی از روی استیصال بود، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی فرمانده مبارزه با تروریسم بود و آمریکایی ها از خنثی کردن توطئه ها و نقشه های شوم آنها در منطقه توسط ایشان بسیار نگران و عصبانی بودند و حضور آنها در منطقه توجیهی نداشت.

* جنجال و درگیری در پایان سخنرانی حداد عادل 

در پایان این مراسم یک روحانی جوان برخاست و خطاب به حداد عادل نسبت به آنچه ارائه لیست های گوناگون از سوی اصولگرایان که برخی افراد درون لیست ها نیز به اصول و آرمانها پایبند نیستند، خواند، اعتراض کرد.

وی با صدای بلند همچنین سخنان همسر حداد عادل در رابطه با تأسیس مدرسه علوم انسانی را مصداق اشرافی گری دانست که با واکنش تند عوامل برگزاری جلسه، به خارج از مسجد هدایت شد.