نگهداری از نوزاد دوقلو، هماهنگی با آن ها چگونه است؟

منبع: نی نی بان

67

1398/3/29

17:26


احتمالا در زمان حاملگی زندگی‌ را در‌کنار نوزادان دوقلو مجسم می‌کردید. نوزادان دوقلوی خیال پردازی های دوره ی حاملگی طبق برنامه ای قابل پیش بینی و خوشایند می‌خورند و می‌خوابند و به‌ والدین امکان می‌دهند تا هر شب چند ساعت را استراحت کنند.
فرزندان دوقلوی رویاها به‌ندرت گریه می‌کنند و اگر هم گریه کردند به‌راحتی آرام می‌گیرند.
مادر خیالی شما به‌سرعت‌از تغییرات جسمی ناشی‌از بارداری و زایمان چندقلویی بهبود می‌یابد.
خستگی هرگز به سراغش نمی‌آید.
این زن که‌ استراحت کافی دارد حین مراقبت عاشقانه‌ از دو نوزادش ‌از شکیبایی فراوان برخوردار است.
مسلم است که شوهر خیالی همیشه داوطلب کمک است و بدون آنکه خواهش کنید دقیقا می‌ داند چه لازم دارید.
خانواده خیالی آرمانی با نوزادان دوقلو بی نقص است. خانواده های واقعی با دو نوزاد چنین نیستند. این مطلب به‌مواردی می‌پردازد که‌ ،در دوره ی تطبیق اولیه پس از ورود دوقلوهایتان به‌خانه میتوانید با واقع بینی انتظارشان را داشته باشید.

بازگشت به روال طبیعی
بیشتر والدین جدید می‌گویند صبر ندارند که‌زودتر (( به روال طبیعی برگردند)). تصمیم دارند کودکان نورسیده‌شان را در‌برنامه ی روزانه ی قابل پیش بینی ای که‌پیش‌از حاملگی داشتند بگنجانند.
چند ماه اول نوزادی اغلب نشان‌از اختلال‌در این برنامه دارد تا اعاده ی آن. گنجاندن دو نوزاد در زندگی از این هم بیشتر اختلال ایجاد میکند.
زمانی که انتظار این اختلال را نداشته باشید ممکن است بر اثر از دست دادن زمام وقایع روزانه احساس سردرگمی و یأس کنید.
برخلاف بدنی که در زمان بارداری مجسم می‌کردید بدن واقعی شما پس از زایمان تا چند هفته خسته و دردناک است. در مدت کوتاهی حوادث زیادی را از سر گذرانده است . کودکانتان هم ظرف مدت کوتاهی حوادث زیادی را از سر گذرانده اند.
هر یک به زندگی خارج‌از رحم واکنش نشان منحصر به فردی نشان می‌دهند و باید تفاوت برخورد آنها با این تطابق را تشخیص دهید. کودکان واقعی کتابهای راهنمای نگهداری‌از کودک را در مورد برنامه های نوزادان نخوانده اند.
نمیتوانند بفهمند که‌بعد از زایمان چندقلویی نیاز به‌خواب بیشتر و نه کمتر دارید. آیا تعجبی دارد که‌در حین تلاش برای درک و برآوردن احتیاجات دو نوزاد متفاوت و در عین حال تلاش برای برآوردن احتیاجات مهم جسمی و عاطفی خود و سایر اعضای خانواده گاهی احساس کنید که از پا در‌آمده اید؟
اطمینان داشته باشید که این وضعیت آشفته گذراست. هرچند هرگز نمیتوانید به روال پیش‌از بارداری خود بازگردید اما روال (( طبیعی جدیدی)) ایجاد خواهد شد. با این حال برای کشف این روال طبیعی جدید باید تن به مصالحه دهید زیرا شما از کودکانتان پخته ترید.

تاثیر گذاشتن بر روال
رفتارهای مادرزادی فرزندان دوقلوی شما و تلاش هایتان برای ایجاد تمایز بین آنها برنگرش شما از یک روال‌در حال شکل گیری و قابل پیش بینی تاثیر می‌گذارد.
شاید وقتی گرفتار مراقبت‌از دو نوزاد هستید تشخیص ندهید که یک روال روزانه‌در حال تکوین است یا شاید لزوم تحمیل یک برنامه ی منظم بر کودکان و خانه ی خود را بیش از والدین یک نوزاد حس کنید.
خواه بکوشید برنامه ای ایجاد کنید و خواه فقط هر روز را همان طور که‌واقع می‌شود بپذیرید معمولا یک روال روزانه ی کم و بیش قابل پیش بینی ظرف سه ماه شکل می‌گیرد.
مقایسه ی خانواده تان با خانواده ای که به‌تازگی صاحب یک کودک شده است به‌سادگی پیش می‌آید. ظاهرا آن خانواده هفته ها قبل رشته هایی سردرگم را به روال مشخصی تبدیل کرده اند و شما هنوز سردرگم هستید.
وسوسه نشوید که خود را با دیگران مقایسه کنید. هر چه باشد شما تلاش می‌کنید دو شخص بی همتا را بشناسید و با سبک زندگی خود همراه کنید.
مدتی طول می‌کشد تا روال گذشته و تخیلات دوره ی بارداری را فراموش کنید .به خود و فرزندان دوقلویتان فرصت بدهید که‌الگوی مشخص و مناسبی را در زندگی روزمره بیابید.
زندگی طبیعی جدید شما با دو کودک‌از توقعاتی‌که در خیال داشتید فراتر خواهد رفت. هرچه باشد کوچولوهایی که‌ اکنون دارید بسیار جالب تر از کودکانی هستند که ،در خیال‌پردازی های پیش از زایمان گمان می‌بردید میخواهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو