نشانه های بروز آپاندیسیت و راه های درمان آن چگونه است؟

منبع: نمکستان

124

1398/3/29

17:33


درمان آپاندیسیت و علل بروز این بیماری

نشانه های بیماری آپاندیسیت و علت بروز آن چیست + راه های درمان خانگی آپاندیسیت

نمکستان: آپاندیسیت نوعی از بیماری بوده که در آن آپاندیس دچار مشکل می شود. آپاندیس در انتهای سمت راست شکم جایی که روده بزرگ و کوچک به هم متصل می گردند، قرار داشته و با بروز بیماری آپاندیسیت ملتهب و چرکی می شود. آپاندیس هیچ فایده شناخته شده ای ندارد اما می تواند خطرات جدی برای سلامت بدن انسان ایجاد نماید. در این پست قصد داریم شما را با نشانه های بیماری آپاندیسیت و راه درمان آن آگاه سازیم.

برخی از بیماری ها را می توان تخمین زد که در بین چه کسانی رایج تر است اما آپاندیسیت را نمی توان پیش بینی کرد. در هر صورت شما را با نشانه های رایج این نوع بیماری آگاه می سازیم .

نشانه های بیماری آپاندیسیت :

اولین نشانه بیماری آپاندیسیت درد ناگهانی در انتهای شکم است. پس از مدتی درد آن به انتهای سمت راست شکم منتقل شده و رفته رفته درد آن غیر قابل تحمل و آزاردهنده می شود طوریکه که فشار عجیبی را در ناحیه دقیق آپاندیس حس می کنید. علاوه بر این علایم دیگری مانند نداشتن اشتها، تهوع، استفراغ و تورم شکم ممکن است در بیمار دیده شود. تب ۹۹ درجه یا حتی بیشتر یکی دیگر از علامت های آپاندیس محسوب شده که با افزایش ضربان قلب همراه است.

افراد در رده سنی ۱۰ تا ۲۵ سال بیشتر در معرض بیماری آپاندیسیت هستند، در برخی مواقع  در میان نوزادان و افراد مسن نیز این بیماری دیده شده پس نمی توان گفت فقط در یک رده سنی احتمال بروز بیماری آپاندیس وجود دارد.

دلیل بروز آپاندیسیت :

دلیل دقیق و واضحی نمی توان برای بروز بیماری  آپاندیسیت بیان کرد اما در برخی موارد دلایل زیر امکان بیماری آپاندیس را فراهم می آورند.

  • انسداد داخل لوله آپاندیس : گاهی قطعه کوچکی از مدفوع های سنگی ( مدفوع هایی که به سختی دفع می شوند) دهانه ی لوله آپاندیس را مسدود می سازد.
  • تهاجم عفونت و باکتری های میکروب زا : عفونت های گوارشی و یا ویروسی ممکن است در بروز آپاندیسیت موثر باشد.

در هر دو مورد ذکر شده عفونت و باکتری در اطراف آپاندیس جمع شده و به سرعت این عفونت موجب چرک و تورم آپاندیس می شود. چنانچه درد شدیدی در ناحیه آپاندیس حس کردید حتما سریعاً به پزشک مراجعه نمایید چون ممکن است هر لحظه پاره گردد.

راه های درمان خانگی آپاندیسیت :

خوردن سیر :

همانطور که می دانید سیر خاصیت ضدغفونی داشته و برای درمان عفونت بدن بسیار موثر است. خوردن یک حبه سیر تازه و نوشیدن یک لیوان آب تصفیه شده یکی از راه های مهار کردن آپاندیسیت است. چند حبه سیر را در سالاد اضافه کرده و به طور روزانه مصرف کنید تا عفونت ها را از بدنتات خارج کند.

مصرف زنجبیل :

زنجبیل یک ریشه خوراکیست که در کاهش تورم و التهاب بدن به کمک انسان می آید. با مصرف زنجبیل می توانید درد و تورم آپاندیس را کاهش دهید، علاوه بر این زنجبیل مانع از بروز تهوع و استفراغ می گردد. برای مصرف زنجبیل هم می توان آن را در داخل قوری چای قرار داد و هم می توان پودر آن را با آب داغ مخلوط کرد. سعی کنید با نوشیدن دوبار دمنوش زنجبیل سموم را از بدن خود دفع نمایید.

مصرف تخم شنبلیله :

تخم شنبلیله با تاثیر میکروب زدایی در بهبود گوارش بدن انسان موثر است. این تخم خوراکی درد و فشار ناشی از مشکلات آپاندیس را کاهش داده و از تهاجم چرک و عفونت  اطراف آپاندیس جلوگیری می کند. برای مصرف تخم شنبلیله اینطور عمل نمایید : مقداری از آن را در لیوان آب داغ ریخته و ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید، نوش سرد شده را روزی دوبار بنوشید.

نوشیدن مداوم آب و مایعات :

نوشیدن مداوم آب در درمان خیلی از بیماری ها موثر است چرا که مایعات سالم حرکات روده را آسان کرده و از یبوست جلوگیری می کند. چنانچه روزی ۸ لیوان آب سالم مصرف کنید به عملکرد صحیح کلیه ها و روده ها کمک بزرگی می کنید. نیازی نیست حتما ۸ لیوان آب را پشت هم بنوشید می توانید گوشی همراه خود را ساعت بندی کرده و هر دو ساعت یک لیوان آب بنوشید. اگر آپاندیسیت به سراغتان آمد حتماً نوشیدن آب را در اولویت قرار دهید همچنین از نوشیدن چای و یا هر نوشیدنی کافئین دار خودداری نمایید.

 مواد غذایی فیبردار :

خوراکی های فیبردار از جمله هویج، بروکلی، گوجه فرنگی، خیار و جوانه گندم از بروز آپاندیسیت جلوگیری کرده و حرکات روده را روان و راحت می سازد.

مصرف لیمو :

خوراکی های حاوی ویتامین c در تقویت سیستم بدنی انسان تاثیر گذار است. آب لیموی تازه و طبیعی را همراه با کمی عسل مخلوط کرده و به یک فنجان آب اضافه کنید. با نوشیدن این معجون التیام بخش سموم و باکتری های اطراف آپاندیس را از بدن خارج نمایید.

نشانه های بیماری آپاندیسیت و علت بروز آن چیست + راه های درمان خانگی آپاندیسیت

نشانه های بروز آپاندیسیت و راه درمان آن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو