نگاهی به کشور مالدیو و نقاط گردشگری آن و دانستنی های جالب درباره این کشور زیبا

نگاهی به کشور مالدیو و نقاط گردشگری آن و دانستنی های جالب درباره این کشور زیبا


منبع: آرگا

175

1398/11/22

18:43


همانطور که می دانید کشور مالدیو از دسته کشور های کم جمعیت و کم وسعت قاره آسیا شناخته می شود که با این وجود دارای تاریخچه و پیشینه گسترده ای است و در این مقاله شما را با این کشور زیبا آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که اگر از مشغله های کاری و روزانه خود خسته شده اید و به دنبال جاذبه های متنوع و جدید هستید توصیه می کنیم که بازدید از جزایر مالدیو را از دست ندهید زیرا مالدیو کشوری است با محله هایی لوکس و ترکیب متفاوت از بافت سنتی روستاها و شهرها که می تواند تعجب شما را بر انگیزد.

آشنایی با کشور مالدیو

توجه داشته باشید که مالدیو در واقع یک کشور جزیره ای و کم عمق در اقیانوس هند و جنوب آسیا می باشد. وجود ۱۱۹۲ جزیره مرجانی در این کشور یکی از جذابیت های آن شناخته می شود و تنها حدود ۲۰۰ جزیره مرجانی قابل سکونت و ۸۸ جزیره دیگر دارای اقامت های گردشگری می باشند. بهتر است بدانید که کشور مالدیو از نظر جمعیت و مساحت به عنوان کوچک ترین کشور قاره آسیا شناخته می شود زیرا جمعیت آن برابر با ۴۲۷۰۰۰ نفر است و دارای مساحتی بالغ بر ۲۹۸ کیلومتر مربع می باشد. به طور کلی مالدیو به دلیل جزیره ای بودن طبیعت زیبایی خواهد داشت و یکی از جذاب ترین مکان های دنیا برای غواصی شناخته می شود.

آشنایی با کشور مالدیو

تاریخچه:

بر اساس روایات تاریخی در این کشور یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی دین اسلام را به این کشور وارد کرده است. در سفرنامه ای که ابن بطوطه آن را نوشته بیان شده شخصی به نام ابوالبرکات بربری از مغرب آن ها را به دین اسلام دعوت نموده است. بهتر است بدانید که دریانوردان قدیم ایران و عرب را با لفظ دیباجات و دیبجات می شناختند و به همین نام نیز در نقشه ها به ثبت رسیده است. سال های زیادی بازرگانان عرب در راه  دریانوردی به شرق دور در بنادر مالدیو پهلو می گرفتند. جالب است بدانید که به دیباجات جزایر پول نیز می گفتند زیرا معاملات کلانی از طریق صدف کوری که خرمهره نیز بدان گفته می شود و ارزش بازار پول آن محسوب می شود در این مکان یافت می شد و به همین خاطر امروزه صدف کوری نماد نهاد چاپ پول سرزمین مالدیو است.

جغرافیا:

جالب است بدانید که مجمع الجزایر مالدیو بر روی فلات زیر آبی چاگوس و لاکادیو قرار گرفته و به همراه چاگوس و لکشدویپ یک زیست بوم خاکی را شکل داده است. به طور کلی مالدیو از ۹۹ درصد دریا و ۱ درصد خاک تشکیل شده است و قسمت خاکی آن شاهکاری از چشم انداز های طبیعی است. این کشور دارای ۲۶ جزیره مرجانی است که به دو شکل سلسله جزیره هستند. در میان این جزیره کانال های آبی با اندازه های مختلف ساخته شده اند که معمولا برای عبور و مرور بین این جزیره ها مورد استفاده قرار می گیرند. بهتر است بدانید که برای کنترل و سرپرستی بهتر این ۲۶ جزیره آن ها را به ۲۰ ناحیه مجزا و جداگانه تقسیم کرده اند.

موقعیت جغرافیایی کشور مالدیو

آب و هوا:

بهتر است بدانید که آب و هوا و موقعیت جوی این کشور بسته به اقیانوس هند در تمام طول سال است که معمولا بین ۲۴ الی ۳۳ درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود. به طور کلی با وجود هوای شرجی نسیم دریایی مداوم و خنک باعث جابه جا شدن هوا و تعدیل گرما خواهد شد و می توان گفت که این کشور دارای دو فصل خشک و بارانی است.

پایتخت:

توجه داشته باشید که شهر ماله پایتخت این کشور شناخته شده و در واقع بزرگ ترین و مرکز تجاری مالدیو محسوب می شود که حدود ۱۰۴ هزار نفر را در خود جای داده است. جالب است بدانید که شهر ماله با کشور سریلانکا مرز آبی دارد و همچنین فرودگاه موجود در این شهر مجهز به دوربین های مجهز و مدرن است زیرا این شهر مرکز تمامی فعالیت های تجاری مهم محسوب می شود. از جاذبه های موجود در این شهر می توان به مسجد جامع،مقر مولی آگ،موزه ملی و مسجد قدیمی اشاره نمود.

آشنایی با پایتخت کشور مالدیو

دین و زبان رسمی:

توجه داشته باشید که دین رسمی مردم مالدیو اسلام است و پیروی از سایر ادیان در میان عموم ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت. زبان رسمی این کشور دیوهی می باشد که در واقع از دسته زبان های هندوآریایی بوده و با زبان سینهالی در یک خانواده قرار می گیرد. بهتر است بدانید که در کنار زبان رسمی سایر زبان های هندی و عربی نیز کاربرد دارند و از زبان انگلیسی نیز در محیط های آموزشی و گردشگری استفاده می شود.

فرهنگ:

توجه داشته باشید که سه قوم سریلانکایی،عرب و شمال آفریقایی که از مسیر های تجاری اقیانوس هند عبور می کردند اکثریت مردم مالدیو را شکل می دهند. بهتر است بدانید که تبادل فرهنگ این قومیت ها مالدیو را از نظر فرهنگی بسیار غنی ساخته است. اگرچه سرزمین مالدیو همواره تحت تاثیر آداب و رسوم قومیت های دیگر بوده اما مردم آن یک هویت فرهنگی جدید و منحصر به فرد را در این کشور به وجود آوردند و به تدریج زبان دیوهی را در میان خود رواج دادند. پس از گذشت زمان و در نهایت سال ۱۱۵۳ بعد از میلاد مسیح مردم سرزمین مالدیو به اسلام گرویدند که این امر اصول و ارزش های جدید را وارد فرهنگ مردم این کشور نمود. همچنین مردم این کشور دارای پیشینه ای از اسطوره ها و افسانه های قدیمی هستند که آن را سینه به سینه و نسل به نسل به فرزندان خود منتقل می کنند.

فرهنگ رایج میان مردم مالدیو

غذاهای محبوب:

لذیذ ترین غذاهای دریایی در سرزمین مالدیو که توسط بهترین و برترین آشپزها و مواد درجه یک تهیه می شود را نوش جان کنید. غذاهای دریایی که از میگو تهیه می شوند و یا غذاهایی که ترکیبی از برنج و ماهی خواهند بود را حتما در طول سفر به مالدیو امتحان نمایید تا با ذائقه مردم این کشور بیشتر آشنا شوید.

غذاهای محبوب کشور مالدیو

آشنایی با جاذبه های گردشگری مالدیو:

همانطور که می دانید کشور مالدیو از دسته کشور های آبی محسوب می شود که بخش عمده آن را دریا فرا گرفته و به همین خاطر مردم این سرزمین از این کشور آبی خود نهایت استفاده را کردند و جاذبه های توریستی جالب و شگفت انگیزی را برای جذب گردشگران و کسب درآمد ایجاد کردند که در ادامه شما را با برخی از دیدنی های مالدیو آشنا خواهیم کرد.

شهر ماله پایتخت:

بهتر است بدانید که پایتخت مالدیو در واقع پر از صداهای اسکوتر،ماشین و مجموعه های بزرگی از بازار های هندی است که در آن ها فروش انواع ادویه،نارگیل و کافور به چشم می خورد. شلوغی و هرج و مرجی که در این شهر وجود دارد حال و هوای عجیبی را در توریست ها ایجاد خواهد کرد. قسمت شمالی این کشور چشم اندازه زیبایی از دریا دارد و گاهی می توانید با بازدید از خیابان ها مناظر دیدنی را مشاهده نمایید. توصیه می کنیم که بازدید از بازار ماله را فراموش نکنید و اگر قصد خرید داشتید بر روی مهارت چانه زنی خود به خوبی تمرکز کنید.

آشنایی با جاذبه های مالدیو

رستوران سابسیکس:

رستوران معروف و منحصر به فرد سابسیکس که در اعماق آب های حزیره مالدیو قرار گرفته و بسیار جذاب و باورنکردنی است. در این رستوران می توانید غذای مورد علاقه خود را در زیر آب های اقیانوس هند میل نمایید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به این رستوران بایستی سوار بر قایق موتوری شده و راه پله ای ۳ لایه را به ارتفاع ۱۳ متر طی کنید. با ورود به رستوران لوستر هایی به سبک ایتالیایی و به شکل مرجان ها توجه شما را جلب خواهند کرد. اگر به دنبال تجربه ای جدید و خارق العاده هستید پیشنهاد می کنیم که رفتن به این رستوران را از یا نبرید.

میل کردن غذا در رستوران زیر آبی مالدیو

ساحل مصنوعی ماله:

همانطور که از نام آن مشخص است این ساحل در واقع ساخته دست بشر است که در شهر ماله مورد ساخت قرار گرفته و به یکی از جاذبه های گردشگری سرزمین مالدیو تبدیل شده است. توجه داشته باشید که شما می توانید در این ساحل انواع تفریحات آبی مثل شنا،غواصی و موج سواری را تجربه نمایید. همچنین پیشهاد می شود از رستوران های آن استفاده نمایید و در کنسرت ها و جشن های محلی این ساحل شرکت نمایید.

بازدید از ساحل مصنوعی مالدیو

موزه ملی:

توجه داشته باشید که موزه ملی این کشور در پایتخت و در یکی از زیباترین پارک های عمومی به نام پارک سلطان واقع شده است. در واقع این موزه تنها قسمت به جا مانده از قصر سلطان است که پس از تخریب آن در سال ۱۹۶۸ تا کنون باقی مانده است. این موزه در سه طبقه آثار تاریخی،اشیاء قدیمی،تاج پادشاهی،زیورآلات و ظروف کنده کاری شده را به نمایش گذاشته است.

بازدید از موزه ملی کشور مالدیو

جزیره مافوشی:

توجه داشته باشید که جزیره مافوشی یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین جزیره های مالدیو محسوب می شود. این جزیره که به طور کلی یک ساعت و نیم با پایتخت فاصله دارد نسبت به سایر جزیره ها از هتل و اقامتگاه های بیشتری برخوردار است.

بنای مولی آگه:

بهتر است بدانید که معماری جالب به کار برده شده در این بنا آن را به یکی از مناطق دیدنی مالدیو تبدیل کرده است و جالب است بدانید که ساخت این بنا از سال ۱۹۰۶ آغاز شده و تا قبل از جنگ جهانی به پایان رسیده است. این بنا از گذشته مقر حکومتی محسوب می شد و البته در مدتی پیش به عنوان کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده قرار می گیرفت و در حال حاضر نیز تنها یک ساختمان اداری محسوب می شود.

بازدید از بناهای موجود در مالدیو

صخره بنانا:

توجه داشته باشید که این صخره مرجانی به علت برآمدگی سفید به صخره بنانا معروف شده است و وجود گونه های خاص جانوری و اکوسیستم آن را به یکی از مناطق حفاظت برای غواصی تبدیل کرده است. اگر از دسته افراد علاقه مند به تفریحات آبی و ورزش های مختلف و قرارگیری در محیطی آرام و بدون سر و صدا هستید پیشنهاد می کنیم که طبیعت بکر این منطقه را از دسته ندهید.

جزیره آلیماتا:

بهتر است بدانید که در لبه شرقی مالدیو جزیره آلیماتا واقع شده است و شما می توانید در این منطقه کلبه های لوکسی اجاره کنید و از ساحل دست نخورده آن نهایت لذت را ببرید و مهم تر از همه در برخی از قسمت های مشخص شده به غواصی و اسکوبا دایوینگ بپردازید. به طور کلی تفرجگاه این جزیره اغلب پر از موج سواران پر اشتیاق است که تخت هایشان را برای یک موج سواری هیجان انگیز به داخل آن می اندازند.

رفتن به جزیره های مالدیو برای موج سواری

جزیره ولیگاندو:

توجه داشته باشید که این جزیره به غروب های زیبا و دل انگیز قرمز و نارنجی اش مشهور است. جالب است بدانید که از قدیم این جزیره مقصد گردشگری اغلب زوج های جوان بوده است زیرا یک ماه عسل رویایی و تعطیلات منحصر به فرد برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند می توانند در کلبه های ساحلی و طبیعت بکر این منطقه تجربه نمایند.

سفر به کشور مالدیو و دیدن جاذبه های گردشگری آن

جزیره یوتیمو:

بهتر است بدانید که یوتیمو از جزایر شمالی این کشور محسوب می شود که از دیگر جاذبه های گردشگری کشور مالدیو شناخته می شود و در تاریخ مجمع الجزایر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توجه داشته باشید که علت این شهرت به تولد سلطان محمود تاکوروفانو در این جزیره بر می گردد. این جزیره نیز مانند سایر جزیره ها از شن های سفید پوشیده شده است که امواج اقیانوس هند را برمی انگیزد و مقصد مناسب و ایده آلی برای گردشگران محسوب می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو