علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور حضور در سمینار دو سالانه امنیت هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین به سر می برد، عصر امروز (سه شنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل جدید آژانس، دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات که اولین ملاقات رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با مدیرکل جدید آژانس بود، طرفین  موضوعات مورد علاقه از جمله همکاری های فنی و مسائل پادمانی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

در این دیدار، صالحی ضمن قدردانی از تلاشهای آژانس در پیگیری پروژه های همکاری فنی و توجه ویژه مدیر کل به این موضوعات، توصیه کرد تا با توجه حساسیت وظایف آژانس به ویژه در حوزه پادمانی، آژانس همواره ضمن حفظ بیطرفی خود، به طور حرفه ای با مسائل و موضوعات برخورد کند.

گروسی نیز ضمن قدردانی از همکاریهای ایران در حوزه های مختلف، از صالحی درخواست کرد تا ایران همچون گذشته همکاریهای سازنده با آژانس را ادامه دهد.

صالحی سیاست جمهوری اسلامی ایران را ادامه همکاری ها با آژانس عنوان و در عین حال بر این نکته نیز تاکید کرد که آژانس هم باید بدون تاثیرپذیری از هرگونه مسائل پیرامونی، نقش حرفه ای خود را حفظ کرده و به تاثیر اقدامات آژانس بر حفظ توافق ارزشمند برجام نیز توجه داشته باشد.

این ملاقات با حضور کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد آژانس، بهروز کمالوندی معاون بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان و معاونان و دستیاران مدیرکل آژانس برگزار شد.